Test Sürüşü: KTM RC 390

®
Çok Okunanlar

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...
KTM390 RC ile gayet keyifli dakikalar yaşadığımı itiraf etmeliyim. KTM markası genelde agresif ve torklu motorlar üretmekte ve bu konuda da başarısı ortada. Düşük viteslerde ve devirlerde oldukça agresif ve bağıran bir motor var. Vitesi sürekli değiştirme hissiyatını sizde uyandıran KTM 390 RC modeli bu konuda tam bir canavar olma özelliğini taşıyor. KTM markasının kendi sınıfında rakipsiz sayılabilecek bir cc ile piyasaya sunduğu Super Bike (Super Sport) sınıfında bir motor. 390 cc’lik motoru ile en yakın rakibi Kawasaki 300 cc race modeli. Daha önce testini yaptığım model ile yakın özelliklere sahipler. En azından oturuş ve sürüş pozisyonu bakımından. KTM yolda hiç bir şekilde rüzgardan etkilenmiyor bu konuda gayet başarılı. 2 kişi olarak kullanımlarda ise arkadaki yolcu yeni ve yumuşak sele sistemi sayesinde rahat ederken sizi kullanımda üzmeyecek derecede başarılı tasarıma sahip. Yine sol elden müdahale ettiğimiz far, korna ve sinyalleri açıp kapama düğmeleri oldukça ergonomik ve kullanışlı yapıda en azından elinizin ayarı rahatça alışıyor ve kavramanıza imkan sağlıyor. Bu konuda gayet başarılı bir işçilik ve detaylar iyi çalışılmış. Elbette 250 cc motorlarda Yamaha ve Honda en yakın rakipleri arasında. Test ederken hatta bir iki tanesi ile trafikte seyir halindeyken motorları zorladık biraz. Honda 250 cc motor race modeli KTM’e kısa mesafelerde rahatça ara hızlanmalarda kafa tutsada uzun mesafelerde KTM 390 RC cevabını vermekte gecikmiyor. Aslında kısa mesafelerde de agresif motoru ile en seri KTM’in olması gerekli idi. KTM RC 390 modeli biraz daha uzun mesafeli özellikle TEM gibi yollarda zorladığımızda ve vitesleri sonuna kadar redline ettiğimizde 5 vites ile 150 km hızlara çabuk ulaşabildiğini sonrasında 6 vites’e geçtiğimizde torkun ve seriliğin biraz daha düşerek ve o agresifliğini kaybederek motorun ortalamada 165 – 170 km hızlara çıkabildiğini uzun mesafede test ederek gördük. Fakat burada özellikle şunu belirtmem gerekir ise Kawasaki 300 cc’lik race modeli ise 175 -180 km hızlara hafif yukarı doğru eğimli yollarda çok daha çabuk çıkabildiğinide daha önceki testimizde yaşamış idik. Yine 250 cc ‘lik rakiplerine baktığımızda ise 180 km ‘hızlara ulaşabilen ve kolay hızlanabilen motorlarında olduğunu zaman içerisinde gördük ve yaşadık.

Şimdi KTM 390 RC ‘nin size ilk binişte yaşatmış olduğu o his 600 cc ‘lik motorlara göre bir nebze daha yakın olduğunu en azından düşük vites ve devir aralıklarında o hissi vererek çabuk hızlanabildiğini ayrıca söyleyebilirim.
Motorun tipine göz attığımızda ise bana göre rakiplerine oranla çok daha fazla albenisi olan çok daha fazla agresif ve gizemli gözüken, hatta 600 ve 1000 cc’lik motorlarıda anımsatan bir yapısı var. Özellikle ön far yapısı ve burun çıkıntısı, arka tarafta kalkık bir ince kuyruk renk ve dinamik görüntüsü onu rakiplerine oranla çok daha cazip bir hale getirdiği kesin. Aynalarının tasarımı göze çok hoş gözükse de ben çok kullanışlı bulmadığımı itiraf etmeliyim. Arka ve yan tarafımızı aynanın açısı bakımından çok iyi göremiyorum. Ayrıca çok yakın araçlarıda kör noktada görmenize izin vermiyor. Bu arada motorun ciddi anlamda ön ve özellikle arka fren yapısını çok başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Ciddi anlamda bazı motorların arka frenleri durmanıza olanak sağlamaz iken KTM 390 RC’nin arka freni normalden o kadar iyi çalışıyor ki, sizi ön frene ihtiyaç olmadan durdurabiliyor.

Motorun beğenmediğim ve memnun kalmadığım en önemli detay yanı ise vücuduma verdiği titreşim oldu. Özellikle oturduğum koltuğun yolcu koltuğuna göre daha sert ve konforsuz oluşu. Uzun sürüşlerde tüm vücudumun karıncalanmasına sebep oldu. Oturuş ve duruş pozisyonu olarak gayet konforlu bir sürüş size vaat ederken oturduğunuz yer o kadar da rahat değil. Vites geçişleri ne sert nede çok yumuşak tam kıvamında ve oldukça başarılı hiç bir problem yaşamadık. Ön dijital göstergede yer alan dijital deviri motoru kullanır iken çok net görebilmeniz mümkün değil onun için sanırım kırımızı yanan bir ışık ile vites değiştirmeniz konusunda bir uyarı lambası da ayrıca eklenmiş. Fakat tüm viteslerde 10.000 devirde redline olduğunu söyleyebilirim.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...