Yazar-Özgür SUNAY
Mercedes Classe E 300e plug-hybrid, nerede ise 5 metre uzunluğa yakınlığı, ince sedan konfigürasyonuyla ortadaki büyük yıldızla ızgaranın etrafındaki kromun vurguladığı amiral gemisi görünümü ve otomobilin genişliğini vurgulayan bir süreklilik çözümü için merkezi bir unsurla birleştirilen arka ışık kümelerinin gösteriyi S-Serisi’nden alıyor gibi görünüyor. Mercedes Classe E 300e test aracımız 4949 mm uzunluğa, 1880 mm genişliğe ve 1468 mm yüksekliğe sahip. Kısa ön çıkıntı ve uzun motor kaputu özellikle ön kısmı kaslı ve daha güçlü gösterirken önceki seriye kıyasla iki santimetre (2961 milimetre) uzatılan dingil mesafesi ise arka yolcular için cömert bacak ve diz mesafesi sunmuş. Arka bagaj kapasitesi 540litre. Mercedes Classe E 300e dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip 9 vitesli otomatik şanzıman ile 50 kW gücündeki hızlı şarj istasyonundan 20 dakikada %10’dan %80’e şarj olan 24,5 kWh pil sayesinde elektrik modunda yaklaşık 100 km yol kat etmenizi sağlıyor. 0-100 km/s 6,4 saniyede kat edilirken, izin verilen yerlerde azami hız 236 km/s’ye ulaşabiliyor. Benzersiz bir atmosfer yaratabilen ambiyans aydınlatması ve konforlu ses sistemi neredeyse S-Serisi seviyesine yakın. Sürücünün 3D ekranındaki kamerayla birlikte çalışan Attention Assist ile otomobil, mikro uyku belirtilerini algılıyor. Sistem, sürücünün gözlerini izleyerek sesli bir uyarı gönderiyor. Sürücü hala trafik durumuna dikkat etmezse ikinci bir uyarı ardından bir acil durdurma işlemini başlatıyor. E Sınıfı, Otomatik Vale Park Hizmeti (seviye 4 otonom sürüş) için hazırlanmış. Araç, sürücü olmadan tam otomatik olarak sahaya park etmek ve sahadan çıkmak için yerleşik teknolojiye sahip. 2 bölümden oluşan akıllı dokunmatik sürücü ekranı artık önde oturan yolcuların kullanımı odaklı şekilde tasarlanmış. Büyük navigasyon haritasına sürücü yanında oturan yolcu çok rahat eşlik edebiliyor, ayrıca film izleyebilir ve multimedya sistemini ekran kendine odaklı bir şekilde kullanabiliyor.