Test Sürüşü: 2024 Yeni BMW M2 453HP

®
Çok Okunanlar

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Yazar: Özgür Sunay
BMW‘nin adında M harfi olduğunda, bir süper otomobilin performans potansiyelini ifade eder ve M2 de bu bir istisna değildir. 2024 BMW M2, M otomobillerinin en küçüğü olabilir, ancak performansı ciddi bir etki yaratıyor. Sürüş meraklıları, otomatik seçenek biraz daha hızlı olsa da, eğlenceli ve ilgi çekici standart manuel şanzımanı sevecekler. 2023’te yeniden tasarlanmasının ardından eleştirmenler, yeni M2’ye sürüş dinamikleri için yüksek puanlar veriyor. BMW M2, En geniş veya yakıt açısından en verimli lüks spor otomobil olmasa da, güçlü performansı, çevik yol tutuşu ve şık iç mekanı, bu segmentte daha uygun fiyatlı bir seçenek isteyen sürücüleri heyecanlandırmayı başarıyor. 2024 BMW M2’nin sıralaması, Lüks Spor Otomobiller kategorisindeki puanına dayanıyor. BMW M2, çeşitli kaynakları kullanarak 9 adet araştırma ve veri öğesi üzerinde yaptığımız uzman değerlendirme neticesinde 10 üzerinden 8,6 puana sahip. 2024 M2, 453 beygir güce ve turboşarjlı 3.0 litrelik sıralı altı silindirli bir motora sahip. İster otoyolda tam gaz gidiyor olun, isterseniz de şehir sokaklarında dolaşın, M2 aynı anda hem heyecan verici hem de sakin sürüşü birarada vaat ediyor. M2 sıfırdan 100km hıza tam olarak 3.9 saniyede ulaşabiliyor. Altı ileri manuel standart şanzıman ve sekiz ileri otomatik şanzıman ile piyasaya sunuluyor. Otomatik şanzımanla BMW, M2’nin sıfırdan 100km hıza ulaşması 3.9 saniye iken bu manuel şanzıman ile 4.2 saniye civarını buluyor. M2’nin en yüksek hızı saatte 250km hıza ulaşabiliyor. Eğer isteğe bağlı M Sürücü paketi ile donatılmışsa o zaman M2’nin saatte 284.97km hıza kadar ulaşması mümkün. Yeni BMW M2 araçta arka koltuklar dahil toplamda 4 koltuk oturmak için bulunuyor. Ama arka taraf ise yalnızca çocuk yolcular için uygun gözüküyor.

M2’nin küçültülmüş boyutlarına rağmen, ön sıradaki yolcular biraz esnemekte sorun yaşamıyor olsalar da, Tek dezavantajı aracın alçak konumunun giriş ve çıkışı zorlaştırıyor olması. Arka sıra koltuklar arka sıra 40-20-40 şeklinde öne doğru katlanıyor ve M2’nin bagajı çok geniş olmasa da bir kaç ufak tefek çanta için yeterli. 2024 M2, henüz çarpışma güvenliği açısından değerlendirilmedi. Fakat, BMW arka görüş kamerası, kör nokta izleme ve ön ve arka park sensörleri gibi etkileyici miktarda sürücü yardım özelliği ile donatılmış. M2 aracı satın aldığınızda Tek trim, çift turbo altı silindirli motor, altı ileri manuel şanzıman (sekiz ileri otomatik ek ücret ödemeden), uyarlanabilir süspansiyon, dörtlü egzoz borulu M ayarlı egzoz, M Sport frenler ve M Sport diferansiyel ile standart olarak geliyor. Evet, 2024 M2, sürmesi eğlenceli olmasıyla ün yapmış harika bir otomobil. Mükemmel güç çıkışı, ince ayarlı şasisi ve küçük boyutu heyecan verici bir sürüş sağlıyor. Ayrıca, konforlu günlük sürüş için iç kısımda oluşturulmuş ve iyi inşa edilmiş. Ancak, sıkışık bir arka koltuk ve rahatsız edici bir bilgi-eğlence sistemi de dahil olmak üzere birkaç dezavantajı elbette var. Her halukarda M2’nin olağanüstü performansı bile tek başına vermiş olduğunuz paraya değer. 2023 ve 2024 M2 modelleri arasında büyük bir fark bulumuyor. M2’nin en yakın rakibi Chevrolet Corvette’e göre en büyük avantajlarından biri fiyatı. Diğer en yakın rakibi Porsche 911, M2’nin 911’in neredeyse yarısı kadar bir fiyat etiketi ile daha ekonomik bir seçim olduğuna şüphe yok. Standart donanım, 19 inç ön jantlar, 20 inç arka jantlar, yüksek kavramalı performans lastikleri, uyarlanabilir süspansiyon, yüksek performanslı M Sport frenler, aktif bir M Sport diferansiyel, bir M Sport egzoz, gelişmiş fren ve aktarma organları soğutması, bir pist sürüş modu, bir tur zamanlayıcısı, bir drift “koçu” ve özelleştirilebilir performans ayarları yer alıyor. Ayrıca hakiki deri döşeme, ısıtmalı ön spor koltuklar, 14,9 inç dokunmatik ekran, 12,3 inç dijital gösterge paneli, ses tanıma, Android Auto, Apple CarPlay, Harman Kardon surround ses stereo, navigasyon, USB bağlantı noktaları, uydu radyo, Bluetooth, panoramik açılır tavan, çift bölgeli otomatik klima kontrolü, çok renkli ortam aydınlatması, yakınlık anahtarsız giriş, otomatik kararan dikiz aynası standart yer alıyor. Standart sürücü yardımı özellikleri arasında önden çarpışma uyarısı, ileri otomatik acil frenleme, yaya ve bisikletli algılama, şeritten ayrılma uyarısı, şeritte kalma yardımı, kör nokta izleme, arka çapraz trafik uyarısı, hız sınırı tanıma, yağmur algılamalı ön cam silecekleri, ön ve arka park sensörleri ve arka görüş kamerası bulunuyor. Yeni BMW M2 test sürüşümüzde M2 Competition ve CS dahil olmak üzere önceki tüm M2 varyantlarından daha iyi performans gösterdi.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...