Test Sürüşü: KONA Elektrik 100kW Progressive

®
Çok Okunanlar

Chery Yeni TIGGO7 ile 4×4 Dünyasına Giriş Yaptı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery’nin başarılı kompakt SUV modeli yeni TIGGO7, Türkiye’de showroomlarda yerini aldı. Yeni 4 tekerlekten...

Porsche’nin Elektrikli Macan İçin Yaz ve Kış Lastiği Tercihi Continental

Elektrikli Macan’ın yaz aylarında SportContact 6 veya CrossContact RX ile yola çıkmasını onaylayan Porsche, kış aylarında ise bu modele WinterContact...

BMC, fuarda BMC 417 Hafif Kamyon, BMC NEXIO EU 4×2 Uzun Yol Kamyonu

Türkiye’nin lider ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC, 18-22 Kasım tarihleri arasında Fransa’nın Lyon kentinde düzenlenen SOLUTRANS 2025 Ticari...

Petlas yeni Snowmaster2 ve Snowmaster2 Sport lastikleri

PETLAS SNOWMASTER 2 SERİSİ İLE ZORLU KIŞ ŞARTLARINDA BİLE MAKSİMUM SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ! Zorunlu kış lastiği uygulaması 15 Kasım’dan itibaren...

Türkiye Elektrikli Dönüşümde Vitesi Yükseltti

Türkiye’de elektrikli araç dönüşümü hız kazandı. Araç sayısı 308 bini aşarken son bir yılda şarj soketi sayısı yüzde 49...

Motokros Şampiyonası, 22-23 Kasım tarihlerinde Tekirdağ’ın Hayrabolu ilçesinde

Şampiyonlar Hayrabolu’da Belli Olacak Türkiye Motokros Şampiyonası’nda sezon finali için geri sayım başladı. Türkiye Motosiklet Federasyonu tarafından düzenlenen Türkiye Motokros Şampiyonası,...

2. el araç alırken bunlara dikkat edin…

İkinci el araç alımında dikkat edilmesi gereken kritik noktalar İkinci el araç alım sürecinde tüketicilerin en sık karşılaştığı risklerin başında...

RAPOR: ÖZGÜR SUNAY

Türkiye pazarında tamamen saf elektrikli araç test sürüşlerimizde bu seferki konuğumuz Hyundai Kona Elektrik oldu. Tamamı ile saf ve sadece elektrikli olan bu aracın test sürüşünü sizler için gerçekleştirdim.

Türkiye pazarına elektrikli araçlar ürün gamına ve markalara baktığımızda daha önce de test sürüşünü yapmış olduğum bir iki elektrikli araçtan sonra Hyundai KONA gerçekten tüm fikirlerimi değiştirip alt üst etti.

Öncelikle Kona zaten tasarım olarak Avrupa’da ödül almış bir model. Bu anlamda güçlü tasarımı ile tam bir elektrikli araç gibi bende tasarımını gerçekten çok başarılı buldum. Özellikle dış hatları ön ve arka olmak üzere göze iyi hitap ediyor. Aynı zamanda aracın donanım olarak gerek tavan rayları gerek aynalarda yer alan sinyal detayları gerekse yine aynalarında yer alan kör nokta uyarı sistemi Kona’nın yüksek donanıma sahip olduğunu da göstermekte. Akıcı ve aerodinamik bir tasarıma sahip.

Hyundai elektrikli Kona’nın iç tasarımına baktığımızda ise oldukça geniş ve ferah olması hem önde oturan yolcular hem de arkada oturanlar için mükemmel bir hissiyat vermekte. Asla sıkılmadan içinde hoş ve güzel vakit geçirmenizi ferah alanı yapısı sayesinde kullanıcıların rahat edilmesi sağlanmış.

İç tasarımında ön koltukların elektrikli ayarlanabilir olması Kona’nın içinde yer alan tüm teknik donanımları ve güvenlik önlemleri dahil olmak üzere aslında bir araçta olması gereken her şeye sahip. Direksiyon altında yer alan F1 vites pedalları da bu detaylara dahil. Gerek şerit takip sistemi gerekse otonom direksiyon sürüşü, kör nokta ve arka manevralarda olan yaya ve hareketi tanıma sistemleri ile yaptığı frenaj kontrolleri ile elektrikli araçlarda olması gereken her ne varsa Kona’da da fazlası ile mevcut olduğunu gördük. Aracın klimasının olması gerektiğinden çok daha fazla ve iyi çalışması müzik tesisatı ve sisteminin çok iyi olması Kona’dan beklenebilenlerden fazlasını sundu.

Aynı zamanda navigasyon sistemi ekranı gayet büyük, 2 adet bardaklık koyma alanı, derin kol dayama alanı, pek çok usb alanı, 12volt çıkışlar, telefon şarj ünitesi v.b. yer alıyor. Tabi bu aracı kullanırken tasarımında veya donanımlarında ziyade beni en çok etkileyen şey kullanım kolaylığı ve tuşlu vites geçişleri oldu. Yani 4 adet konsolda yer alan tuş ile parmak hareketleriniz vites geçişlerinde sadece basarak oldukça seri şekilde aracı hareket ettirmenizi sağlıyor. Geri-İleri yaparken çok vakit kaybetmeden ani şekilde manevra yapabiliyorsunuz. Bu bakımdan çok seri. Bu hoşuma gitti.

Birde araçta farklı “Drivemode” sürüş modları yer alıyor, ekonomik modda aracı kullanmak çok iyi bir elektrikten sarfiyat elbette. Normal ya da Sport mod da kullanabilirsiniz. Sport modda ekran kırmızıya dönerken direksiyonda gerçekten oldukça sertleşiyor. Araç elbette daha agresif ve kolay bir şekilde hareket etmekte.

Aracın gösterge paneli ekranı bence çok iyi. Aracın arka koltukları tam olarak yattığında yüzde 60-40 oranında arkada geniş bir yükleme alanı yeri doğuyor. Aracın ikinci bagaj altında ise elektrik şarj kablosu yer alıyor. Anlaşmalı yerlerde hızlı şarj ünitesinde araç ortalama 2.5 saatte full olarak ya da yüzde 90 şarjını tamamlıyor. Kendi şarj kablosu ile uzun şarjlarla ise yaklaşık olarak 7 saatte araç full oluyor. 7,2 kW tek fazlı araç içi şarj cihazı kullanılarak ise 9 saat 15 dakikada. 100 kW doğru akım (DC) hızlı şarj istasyonu kullanıldığında, KONA Elektrik’in lityum iyon polimer bataryası yaklaşık 47 dakikada %10’dan %80 şarj seviyesine ulaşabiliyor.

Kona’nın sürüş performansı bence rakiplerinden ve kendi segmentin de olması gerekenin en iyisi diyebiliriz. Sürüşte fazlası var eksiği yok gibi. Kalkışlarda çok iyi bir hızlanmaya sahip.

Hatta keskin virajlı ve eğim inişli uzun bir yolda BMW IX elektrik modeli ile kısa bir performans sürüşü yaparak Kona’yı da denedim. BMW IX modelini de işinde iyi bir sürücü kullanmasına ve şartların da eşit olmadığını göz önünde bulundurduğumuzda KONA bu anlamda çok iyi bir iş çıkardı. Hiç bir şekilde bu kısa kapışmada performanstan ödün vermedi. Virajlara olması gerektiği gibi eğim iniş ve yüksek hızlarda tutunmaya çalıştı. Son model BMW IX ile kafa kafaya sonuna kadar ilerledi.

Elbette Kona full şarjı ile 425 km menzil gidebiliyor. Her bakımdan üst segmentte yer alan bir araç ile Kona’yı kıyaslama yapamasak bile aracın eğim yukarı ya da düz zeminde hızlanması ve ivmelenmesi bu anlamda çok yukarıda. Araç enerjisini kaybetmeden devamlı olarak yukarı doğru ivmelenip hızlanıyor. Tabi bu da elektrikli araçların ve Kona’nın farkını ortaya koymakta.

Sonuç olarak; Kona her anlamda hem ulaşılabilir başlangıç fiyatı ile hem de Türkiye’de elektrikli araç piyasasında alınabilecek  araçların bana kalırsa ulaşılabilirlik yönünden de şu anda en başında gelmekte.

Diğer Haberler

Petlas yeni Snowmaster2 ve Snowmaster2 Sport lastikleri

PETLAS SNOWMASTER 2 SERİSİ İLE ZORLU KIŞ ŞARTLARINDA BİLE MAKSİMUM SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ! Zorunlu kış lastiği uygulaması 15 Kasım’dan itibaren devreye girdi. 15 Nisan’a kadar...

Automechanika Istanbul 2026

Automechanika Istanbul 2026: 25. Yılında Otomotiv Sektörünün Geleceğini İstanbul’da Buluşturacak İstanbul, 04.11.2025 - Otomotiv satış sonrası endüstrisinin bölgedeki en büyük buluşması Automechanika Istanbul, 2026 yılında 25....

Motokros Şampiyonası, 22-23 Kasım tarihlerinde Tekirdağ’ın Hayrabolu ilçesinde

Şampiyonlar Hayrabolu’da Belli Olacak Türkiye Motokros Şampiyonası’nda sezon finali için geri sayım başladı. Türkiye Motosiklet Federasyonu tarafından düzenlenen Türkiye Motokros Şampiyonası, 22-23 Kasım tarihlerinde Tekirdağ’ın Hayrabolu...

Sezonun ve Remed Assistance özel etabının kazananı Kerem Kazaz

İstanbul Otomobil Spor Kulübü (İSOK) tarafından, Remed Assistance ve diğer sponsorların katkılarıyla düzenlenen Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın altıncı yarışı İstanbul Park'ta...

BMC, fuarda BMC 417 Hafif Kamyon, BMC NEXIO EU 4×2 Uzun Yol Kamyonu

Türkiye’nin lider ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC, 18-22 Kasım tarihleri arasında Fransa’nın Lyon kentinde düzenlenen SOLUTRANS 2025 Ticari Araç ve Taşımacılık Fuarı’nda yeni...

Porsche’nin Elektrikli Macan İçin Yaz ve Kış Lastiği Tercihi Continental

Elektrikli Macan’ın yaz aylarında SportContact 6 veya CrossContact RX ile yola çıkmasını onaylayan Porsche, kış aylarında ise bu modele WinterContact TS 860 S’i öneriyor.  Porsche, tamamen...

Türkiye Elektrikli Dönüşümde Vitesi Yükseltti

Türkiye’de elektrikli araç dönüşümü hız kazandı. Araç sayısı 308 bini aşarken son bir yılda şarj soketi sayısı yüzde 49 arttı. 10 yıl sonra ise...

Petlas yeni Snowmaster2 ve Snowmaster2 Sport lastikleri

PETLAS SNOWMASTER 2 SERİSİ İLE ZORLU KIŞ ŞARTLARINDA BİLE MAKSİMUM SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ! Zorunlu kış lastiği...

Automechanika Istanbul 2026

Automechanika Istanbul 2026: 25. Yılında Otomotiv Sektörünün Geleceğini İstanbul’da Buluşturacak İstanbul, 04.11.2025 - Otomotiv satış sonrası endüstrisinin...

Motokros Şampiyonası, 22-23 Kasım tarihlerinde Tekirdağ’ın Hayrabolu ilçesinde

Şampiyonlar Hayrabolu’da Belli Olacak Türkiye Motokros Şampiyonası’nda sezon finali için geri sayım başladı. Türkiye Motosiklet Federasyonu tarafından...

Sezonun ve Remed Assistance özel etabının kazananı Kerem Kazaz

İstanbul Otomobil Spor Kulübü (İSOK) tarafından, Remed Assistance ve diğer sponsorların katkılarıyla düzenlenen Petrol Ofisi...

BMC, fuarda BMC 417 Hafif Kamyon, BMC NEXIO EU 4×2 Uzun Yol Kamyonu

Türkiye’nin lider ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC, 18-22 Kasım tarihleri arasında Fransa’nın Lyon kentinde...

Porsche’nin Elektrikli Macan İçin Yaz ve Kış Lastiği Tercihi Continental

Elektrikli Macan’ın yaz aylarında SportContact 6 veya CrossContact RX ile yola çıkmasını onaylayan Porsche, kış...

Türkiye Elektrikli Dönüşümde Vitesi Yükseltti

Türkiye’de elektrikli araç dönüşümü hız kazandı. Araç sayısı 308 bini aşarken son bir yılda şarj...

Chery Yeni TIGGO7 ile 4×4 Dünyasına Giriş Yaptı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery’nin başarılı kompakt SUV modeli yeni TIGGO7, Türkiye’de showroomlarda yerini...

2. el araç alırken bunlara dikkat edin…

İkinci el araç alımında dikkat edilmesi gereken kritik noktalar İkinci el araç alım sürecinde tüketicilerin en...

Volvo Car Türkiye ekimde tarihinin en yüksek satışına ulaştı

Volvo Car Türkiye, ekimde 1750 aracını kullanıcılarla buluşturarak şirket tarihindeki en yüksek aylık satış adedini...

Lexus, ATP Tour ile olan işbirliğini uzattı…

Lexus, profesyonel tenis dünyasının üst düzey organizasyonlarından olan ATP Tour ile olan işbirliğini 3 yıl...

Gunvor, ABD yaptırımlarının ardından Lukoil varlıkları için teklifini geri çekti

İsviçre merkezli petrol ticareti şirketi Gunvor Group Perşembe günü yaptığı açıklamada, Rus enerji devi Lukoil'in...
Dedicato ai 2,4 milioni di turchi in Germania il lancio Togg

TOGG İtalya ve Almanya basınında….

İtalya'da "Togg lansmanı Almanya'daki 2,4 milyon Türk'e ithafen" başlıklı haber yer aldı.... Haberin içeriğinde: "Togg'un Gemlik'te...

Brent petrolün varil fiyatı 63,33 dolar seviyesinde

Dün 64,22 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 63,33 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Otomotiv endüstrisi ihracatta yoluna tam gaz devam ediyor

Küresel ticaret politikalarında ABD’nin diğer ülkelerle uzlaşıp uzlaşamayacağına ilişkin gelişmeler yakından izlenirken bu yılın 10...

Ticari taşıtlara yönelik zorunlu kış lastiği uygulaması için son üç gün

Türkiye'de şehirlerarası kara yollarında yolcu ve eşya taşımacılığında kullanılan taşıtlarda her yılın 15 Kasım ile...

Kaspersky, otomotiv yazılım geliştirme süreci için ISO sertifikası aldı

Kaspersky, otomotiv yazılım geliştirme süreçlerine yönelik aldığı ISO sertifikasıyla yalnızca siber güvenlik alanındaki uzmanlığını değil,...

Prometeon’dan “ProGeneration” liderlik eğitimi

Prometeon Türkiye, genç kuşak bayi temsilcilerine yönelik gelişim programı ProGeneration’ı Kocaeli Üniversitesi Sürekli Eğitim Araştırma...

Otokar, EV Charge Show 2025’e e-Centro ve e-Atlas ile katıldı

Türkiye'nin öncü ticari araç üreticisi Otokar, 12-14 Kasım tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde devam edecek...

2025 Stellantis Yılın Tedarikçisi Ödüllerinin Kazananları Belli Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, bu yıl 5’incisi düzenlenen Yılın Tedarikçisi ödül töreni gerçekleştirildi....