Test Sürüşü: YAMAHA R7 689 cc 4-zamanlı, 4-subap, DOHC 73 Beygir

®
Çok Okunanlar

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

RAPOR:  ÖZGÜR SUNAY

Yamaha R-Serisi modelleri 20 yılı aşkın süredir binlerce sürücüye heyecan verici bir deneyim yaşatıyor. A&S debriyajlı canlı 689 cc CP2 motor, pistte ve yolda heyecan verici gerçek bir sürüş deneyimi için yüksek torklu hızlanma sağlıyor. Son derece dar ve aerodinamik gövde, güçlü bir orta LED farın bulunduğu agresif bir çift gözlü ön tasarıma sahip. Keskin arka kuyruk ve derin tasarımlı depo, saf R-Serisi genleriyle şekillendirilmiş. Yamaha bu yeni nesil Supersport ile, pistte ya da şehir yollarında adrenalin arayan sürücüler için R dünyasını ulaşılabilir hale getirmeyi planlamış olsa gerek. Yalnızca 188 kg dolu ağırlığa sahip R7, kompakt şasisi ile R ailesinin en incesi… R1M, R1 ve Dünya Supersport Şampiyonasını kazanan R6 Race; amiral gemiler olarak kategorinin lideri olmaya devam ederken özellikle R7, erişilebilir bir fiyata heyecan verici bir performans ile saf Supersport tasarımı isteyen sürücüler için ortaya çıkıyor. R7, daha sorunsuz vites geçişi sağlayan ve ani frenleme sırasında motorun aşırı devrini ve arka tekerleğin temasının kesilmesini önleyerek, virajlara yaklaşırken daha öngörülebilir ve kontrol edilebilir bir yol tutuşu sağlayan Destekli ve Kaydırmalı (A&S) debriyaja sahip. R7’nin tasarımı R-Serisi modellerinin en küçüğü ve ergonomik selesi ve gidon pozisyonu  ile sportif sürüş esnasında en yüksek düzeyde aerodinamik verimlilik sağlıyor. R7; upside down ön amortisörler, yüksek teknik özellikli frenler ve radyal bağlantılı ön kaliperlerle donatılmış. R7 özellikle tam bir Race sürüş havası sunan ve görüntü itibarı ile de R25’ten sonra 700cc’lik hacmi ile R1’e en yakın model.

2 silindir hacme sahip motor, ilk kalkışlarda düşük devirlerde çok canlı bir hissiyat özellikle sunmasa da gazı sıkıştırdığınızda ya da aniden 3 ya da 4 viteste gaza yüklendiğinizde torku yüksek bir makine olduğundan anında size cevap veriyor, hızlanıyor.

Zaten R7 modeline ve kullanım şekline ise çok daha yakından bakarak inceleyecek olduğumuzda ise şunu gerçekçi olarak görmekteyiz; Bu bir ara geçiş motorudur. Her ne kadar ara geçiş motoru olsa ya da Yamaha bunu bu şekilde tanımlamış olsa da aslında bu R7 motor 250cc sevmeyenler ve yetmeyenlere çok doğru biçilmiş bir kaptan her daim kullanılabilecek yüksek bir performansa sahip motordur. R7 modelinde ki 2 silindir doğal olarak motor ilk çalıştığı zaman size yerleri gökleri inletecek bir yırtıcı Race sesi vermez. Ama R25’te ki gibi sonradan performans egzoz takabilirsiniz de R7’ye takmayabilirsinizde. Fakat takacak olursanız oldukça tok iyi bir ses performans yine R7’den her ne kadar 2 silindir olsa da duyabilirsiniz.

Motorun gösterge paneline ilk olarak bakacak olursak dijital hız gösterge panelinde oldukça sade ve sadece gerekli olan menü bize eşlik etmektedir. Bir Tracer’da olduğu gibi R7’nin menüsünde bir çok öğe bulunmadan sadece sürüşe kullanıma odaklı bir motosiklet yaratıldığını görüyoruz. Herhangi bir mode tuşu yada farklı sürüş modları R7’de yer almıyor. Ön led far uzunları yaktığımızda gündüz ve gece gayet iyi gösteriyor ve iyi bir iş çıkarıyor. R7’nin benzin depo tasarımı ve sele koltuk tasarım şekli itibarı ile de ne bir tam Race ne de bir tam olarak Naked oturma pozisyonu tam arasında kalan daha çok yüksek hızlarda rahat kullanım adına benzin deposuna karın dayama usulü ile öne kapanıp yatarak kullanabileceğiniz ve yoğun rüzgardan etkilenmemeniz gereken motor. Fakat bu kullanımda ise kısa aralıklar ile mola vermek zorunda kaldım test sürüşünde çünkü vücudumun tüm yükü kollarıma ve omuzlarıma bindi diyebilirim. Buna rağmen R7’ye alıştığınızda ise kullanım olarak sizi üzmeyen oldukça seri kıvrak sürüşü de size vaat ediyor.

696cc’lik ve 73.4hp’lik beygire sahip motor sanki düşük alçak devirlerde 300 ila 500cc gücünde hareket ederken, gazı sıkıştırıp yüklendiğinizde ve vitesleri attığınızda aniden 150-180-200km hızlara 3-4-5 saniyeler içinde erişmenizi sağlarken bir yandan da arkada olan kontrollü ABS freni sizi yüksek hızlarda çok iyi yavaşlatmasa da ön fren ve büyük ön fren diskleri işini bu anlamda güvenli ve kontrollü olarak iyi bir şekilde tamamlıyor. Zaten yüksek hızlarda aniden yavaşlamak istediğiniz önemli olan arkada çok fazla kayma olmadan motosikletin en kısa sürede sizi yavaşlatmasıdır. Bu anlamda R7’nin ön tarafında oldukça iyi olan amortisör sistemi ön freni pompala bırak taktiği ile de kuvvetli amortisörler motoru güvenli şekilde durduruyor. Ön frene asıldığımızda bu anlamda ön süspansiyonların önemi büyük. Fakat arkada oturan yolcular için ani ön fren asılmalarımızda arka yolcunun çok fazla olarak yerinden öne doğru havalandığını görüyoruz. Bu sebeple yüksek hızlarda özellikle R7’de motoru durdurmak istediğiniz arka fren sonuna kadar ayağınızda basılı şekilde ve ön freni çok ama çok kontrollü yapmanızda fayda görüyorum. Çünkü bu motor sürüş pozisyonu ve tasarımı itibarı ile bir MT07 – MT09, Yamaha XJ 6 Diversion F ya da bir Tracer değil.

R7’de motosikletin üzerinde Yamaha’nın “YAMALUBE GB RACING” ekonomik ama performansa dayalı özel bir motoru görev yapıyor. Özelilikle 180/55ZR17M/C ölçülerine sahip olan arka lastiği ise motoru olması gerektiği gibi tam olarak bir 700cc’lik race-yarış motoru olduğunu da ispatlarken virajlarda ve yatmalarda güven verici.

R7’nin tabi ki 6 vites oluşu, Motoru 5 ve 6. viteslerde çok ekonomik kullanmanıza da olanak sunmakta. Fakat sürüş esnasında özellikle yatmalarda dönemeçlerde viraj alırken gazı biraz kaçırırsanız motor torku sebebi ile arka lastikten biraz kayma yapabiliyor. Bu bakımdan temkinli yatmalarda dikkat etmek gerekiyor. R25 havasında bir sürüş gibi ilk başta kullandığınızda sansanız da motorun bir R25 havasında olmadığı hızı ve performansı sürüş dinamiklerini göz önünde de bulundurduğumuzda aslında ne kadar farklı bir motor olduğu da görmekteyiz. 11.000 devir aralığına kadar çıkabiliyor. 12.000 devirde redline olması size performanslı yüksek hızlara kısa sürede ulaşabilme imkanı da sunuyor.

Elbette R7 sahibi olmak isteyenler için sonuç olarak şunu söyleyebiliriz; Bu motor ile örnek olarak bir KTM 390RC’yi çok rahat geçebilirsiniz. Devamlı bir motor olarak ta kullanabilirsiniz. İdeal hızlarda çok Race motorlarını ve yüksek hızlarda kullanmayı agresif motorları, tehlikeyi sevmeyenler ve Race tipi motora sahip olmak isteyenlerde bu motoru deneyebilir. Marka olarak ise gayet sağlam alınabilecek kaliteli bir motor. Eğer vücut  tipinize de ebatları uygun ise R7’yi değerlendirebilirsiniz.

 

Diğer Haberler

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı....

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...