Test Sürüşü: Harley Davidson Breakout

®
Çok Okunanlar

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa çıkabilmesi için ürün gamını...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...
HARLEY – DAVİDSON SOFTAİL AİLESİNDEN “BREAKOUT” TEST SÜRÜŞÜ:
Harley – Davidson’da tüm modelleri aile bazında motorsikletlerin karekter ve tasarlanış özelliklerine göre ayırmışlar. Test sürüşünü ilk defa gerçekleştirdiğimiz 1.700 cc’lik ben buradayım diyen kocaman arka tekerlekli modeli “Softail” ailesine ait. Peki, Nedir bu? Softail aile mensubu olmak hemen ona gelelim; Bir kere arka tekerlek ile sele arasında yer alan kısımda göz ile görebileceğiniz hiç bir süspansiyon kısmı bulunmamaktadır. Bu sebeple’de göze daha hoş kendisine has bir arka duruş sergiler. O zaman aklınıza ilk şu gelebilir nerede bu motorun arka rahatlığını veren süspansiyon, amartisör sistemi. Hemen arka teker şase arasında kalan alt kısımda ancak eğilip baktığınızda görebileceğiniz, yatay şekilde alt kapalı kısıma konuşlandırılmış bir süspansiyon sistemi bulunuyor. Ve motorun rahatlamasını, yolda konforlu şekilde hareket etmemizi Breakout modeline has bu süspansiyon sistemi sağlıyor.

Aynı zamanda “Softail” ailesine mensup tüm modeller arkadan yatay (V) şeklinde konumlandırılmış arka lastik şase yapısı ile bu aileye has olarak dizayn edilmiştir. Yine “Softail” ailesine mensup olan “Breakout” modelimizi çalıştırmak istediğimizde ise aynı arabalarda olduğu gibi anahtarın üzerinizde bulunması yeterli. Sol kısımda eskiden yedek benzin deposunu el ile ayarladığımıza benzer bir kol bulunuyor. O manyetik kolu çevirdiğinizde (start-stop) olarak motorun çalışmasına imkan vermektedir. Bu şekilde marş düğmesine basarak motoru çalıştırabilirsiniz. Ayrıca, tamamı ile düz şekilde konuşlandırılmış alçak gidon yapısı kullanımıza başlangışta artı bir değer katarak motora yabancılık çekmeden hareket etmenizi sağlayan önemli bir unsur. Zorluk demek istemiyorum ama bu motora has “Softail” ailesini ayıran bir diğer önemli özellik ise ayaklarınızı hafiften öne doğru uzatarak motoru kullanmak durumundasınız. Burada uzun ve kısa bacaklı kişilerin kullanım farklılıkları ortaya çıkmakta. Ortalama 1.73 cm boyum ile orta uzunlukta bacak boyum ile başlarda çok rahat olmasa da bu şekilde kullanmaya 5 dk. içerisinde alışıyorum. Sonrasın da yalnızca arka freni kullanacağım zaman kendimi biraz motosiklet kullanmaktan çıkmış biri olarak otomobil ile motosiklet arasında kalan büyük ve fazla gürültü çıkartan bir araç kullanır gibi hissediyorum. Fakat 1.700 cc’lik kalın tekerleklere sahip yüksek sesli bu motor ile özellikle virajlarda yatmaya başladığım da çok fazla yatma açısının olmaması sebebi ile ayaklıklarımın altındaki koruma çıkıntı demirleri her defasında yere sürtünerek değişik bir tonlama çıkarmakta. Artık sırf onları yere sürtmemek adına virajlarda oldukça yavaşlayıp tam sınırda motoru yatırıp dönmeye çalışıyor olsam da ders çalışmak gibi bir şey geliyor bana. 🙂 Sanırım tekrardan motordan sınav olacağım. Bir Harley- Davidson “Breakout” kullanabilme sınavı…

Hatta şu anda bu yazıyı yazarken bile o kadar eğleniyorum ki; sanki tekrardan o anları yaşıyor gibiyim. Gel gelelim üzümün hakkını vermek gerekir, altımızda bulunan makina tam anlamı ile geçmişten günümüze gelişerek gelmiş ve Harley-Davidson ailesine ait bir motor. Bu sebeple de eleştiri yapar iken dikkatli davranmakta fayda var diye düşünüyorum. İkiz V motorun görev yaptığı klasik Harley modelimiz de gaza yüklendikçe sanki o da yere yükleniyor ve yeri sarsan bir gürültü çıkartıyor. Ön ve Arka frenlerin tam anlamı ile eksiksiz ve harika çalıştığını söyleyebilirim. Hız göstergeme baktığımda 2. viteste motoru zorlayarak tam tamına kaça kadar çıkabileceğini bu kuvvetli motorun merak ediyorum. Aslında o kadar da hızlı olmadığımı en azından racing yarış tipi motorlara kıyasla vitesi artık yükseltmem gerekli olduğunu anlıyorum. Ama bu motorun özelliği elbetteki zaten çok hızlı olmak değil. Böyle bir amaca da hizmet etmiyor. Daha çok yaşını başını almış, benim gibi orta yaş ve üstü belirli kişilerin hobi amacı ile hafta sonları yavaş ve tadını çıkartarak kullanabileceği bir hobi motoru. Aynı zamanda da zevk ve uzun yol gezi motoru. Onu bu şekilde değerlendiriyor olmakta fayda var. Aklıma Japon yada uzakdoğu benzerlerini getirdiğimde bu motoru tanımadan önce evet Harley’e gerçekten benziyor diyebilirdim. Peki, şimdi? hadi oradan yanında bile geçemezsiniz ucuz motorlarınızla artık diyorum…Bu dış görüntüyü ve zenginliği hiç bir motor Harley – Davidson kadar veremez. Sonra biraz oynamak istiyorum artık bu canavar ile. Tam anlamı ile tüm viteslerde sonuna kadar gazlıyorum. Ama yetmiyor. 6. viteste daha fazla vites gerek..olsa da önümü görmekte hızdan ve titreşimden biraz zorluk çekiyorum. Demek ki, Tem yolu haricinde şehir içinde bu motorla çok fazla hızlı gitmemek gerekirmiş. Çünkü bir Harley – Davidson kullanıyor iseniz özellikle “Softail” ailesine mensup 1.700 cc’lik bir “Breakout” ise bu Tork ile ister düşük viteslerde isterseniz yüksek viteste sadece gaz açmanız yeterli olacaktır. Sürüş pozisyonu olarak sürücü kısmında bir sorun bulamadım. Sağ ve Sol tarafta iki farklı sinyal kolu düğmelerine ise zaman içinde alışıyorum. Ayak boyumun çok uzun olmaması sebebi ile tam geriye doğru 90 derece dönüş yapmak istediğimde dar yollarda biraz zorluk çekiyorum. Kuru ağırlık oranı 309 kg. olan Breakout’u daha hafif motorlar kadar rahat bir biçimde döndüremediğiniz kesin. Breakout, Harley ailesinin gayet büyük ve kaslı bir motosikleti. Arka’da 240 mm genişliğinde yalnızca Harley’e özel üretilmiş ve üzerinde Harley logosu bulunan 18 inç Dunlop lastikler. Ön tarafta ise 130 mm genişliğinde 21 inç Dunlop lastikleri var. 50’li ve 60’lı yılların Gasser drag motosikletlerinden esinlenen bu modelin arkası oldukça geniş bir yapıya sahip. Alçak amortisörleri ve kısa çamurluğu sayesinde 240 mm genişliğindeki arka tekerleğinize herkes hayranlıkla bakabilir. Bu motosiklet için özel olarak tasarlanan kalın ve geniş gidonla, sürücü öne eğimli agresif bir pozisyonda oturur. Her açıdan maskülen dokunuşlara sahip olan bu modelde, yüksek performanslı debriyaja sahip hidrolik aktüatörün yanı sıra, yolu net bir şekilde gösteren Quartz Halojen LED farlar bulunur. Özgürlüğe yol alın, daha iyisi var mı?
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...