Test Sürüşü: Harley Davidson “Breakout”

®
Çok Okunanlar

Türk elektrikli araç üreticisi Togg’un %23 hissesine ulaştı…

Türk ev ve beyaz eşya üretim şirketi Vestel, elektrikli araç (EV) şarj istasyonları, enerji depolama sistemleri ve otomotiv elektroniği...

Şoförlüğü bırakıp e-ticaret sitelerinde kurye olmayı tercih ediyorlar

Yedek parça ve otomotiv satış sonrası sektöründe 50 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren Motor AŞİN, Avrupa’daki şoför krizi ile...

Petrol ve gaz sektöründe kullanılan operasyonel teknoloji siber saldırılara son derece açık

KPMG petrol ve gaz analizinde, enerji sektörünü yakından ilgilendiren veri güvenliği ve gelecekte ulaşım sektöründe kullanılacak yakıt karması konularını...

Test Sürüşü: Yeni Jeep Wrangler Rubicon

Yazar | Fotoğraf: Murat ÇARPIŞANTÜRK Jeep özgürlük, tutku ve macera severlerin ortak noktası, Wrangler Rubicon dergimizin test konuğu oldu. Gelmiş...

Yazı: Özgür Sunay | Fotoğraf: Can Aydeniz

HARLEY – DAVIDSON SOFTAİL AİLESİNDEN “BREAKOUT”

Harley – Davidson’da aile, aile ayırmışlar motosikletlerin karakter ve yapılış özelliklerine göre. Bizim testini gerçekleştirdiğimiz 1700 cc’lik ben buradayım diyen kocaman arka tekerlekli modeli Softail aile mensubudur. Nedir? Softail aile mensubu olmak hemen ona gelelim izninizle; Bir kere arka tekerlek ile sele arasında kalan kısımda göz ile görebileceğiniz hiç bir süspansiyon kısmı motorun üzerinde bulunmamaktadır. Bu sebeple’de göze daha hoş kendisine has bir arka duruş sergiler. O zaman aklınıza ilk şu gelebilir nerede bu motorun arka rahatlığını veren süspansiyon, amortisör sistemi. Hemen arka teker şase arasında kalan alt kısımda göz ile ancak eğilip bakmak sureti ile görebileceğiniz yerde yatay şekilde konuşlandırılmış olan bir süspansiyon-yay sistemi bulunmakta. İşte motorun rahatlamasını ve yolda konforlu şekilde hareket etmemizi bu süspansiyon sistemi sağlıyor. Aynı zamanda Softail ailesine mensup tüm modellerde Arkadan yatay (V) şeklinde konumlandırılmış arka lastik şase yapısı bu aileye has olarak dizayn edilmiştir. Yine Softail ailesine mensup olan Breakout modelimizi çalıştırmak istediğimizde aynı arabada olduğu gibi anahtarın üzerinizde bulunması gayet yeterli bir davranış olacaktır. Sol kısımda eskiden benzin yedek deposunu ayarladığınızla benzer bir kol var. O manyetik kolu çevirdiğinizde start-stop olarak motorun çalışmasına imkan vermektedir. Bu şekilde marş düğmesine basarak motoru çalıştırabilirsiniz. Ayrıca, tamamı ile düz şekilde konuşlandırılmış alçak gidon yapısı kullanımımı başlangıçta motora yabancılık çekmeden oldukça kolaylaştırıyor. Zorluk demek istemiyorum ama bu motora has Softail ailesini ayıran bir diğer önemli özellik ise ayaklarınızı hafiften öne doğru uzatarak kullanmak durumundasınız. Burada uzun ve kısa bacaklı kişilerin kullanım farklılıkları ortaya çıkıyor aslında. 1.73 boyum ile orta kısalıkta bacaklarım ile ilk başta çok rahat olmasa da bu şekilde kullanmaya 2-3 dk. sonra alışıyorum. Sonrasında yalnızca arka freni kullanacağım zaman kendimi biraz motosiklet kullanmaktan çıkmış biri olarak otomobil ile motosiklet arasında kalan büyük ve fazla gürültü çığırtan bir nesne kullanır gibi hissediyorum. Fakat 1.700 cc’lik kalın tekerlekli kalın sesli bu motor ile özellikle virajlarda yatmaya başladığımda çok fazla yatma açısının olmaması sebebi ile ayaklıklarının altındaki koruma çıkıntı demirlerinin her defasında yere sürterek değişik bir tonlama çıkarttırdığımız farkındayım. Artık sırf onları yere sürtmemek adına virajlarda oldukça yavaşlayıp tam sınırda motoru yatırıp dönmeye çalışmak ders çalışmak gibi bir şey geliyor bana. 🙂 Sanırım tekrardan motordan sınav olacağım. Bir Harley- Davidson kullanma sınavı olmalıydı bence..

Hatta şu anda bu yazıyı yazarken bile o kadar eğleniyorum ki; sanki tekrardan yaşıyor gibiyim. Gel gelelim üzümün hakkını vermek gerekir ise, altımızda bulunan makine tam anlamı ile geçmişten günümüze gelişerek gelmiş olan Harley-Davidson ailesine ait bir motor. Bu sebeple de eleştiri yapar iken dikkatli olmakta da fayda var. İkiz V motor siz gaza yüklendikçe sanki o da yere yüklenerek yeri sarsan bir gürültü çıkartıyor. Ön ve Arka frenler tam anlamı ile harika çalışıyor. Hız göstergem 2. viteste sonuna kadar gasladığımda bakıyorum; Tanrım o kadar da hızlı değilmişim vitesi yükseltmem lazım. Ama bu motorun özelliği elbetteki çok hızlı olmak değil. Bu bir zevk ve uzun yol gezi motoru. Sizin eşsiz hobi oyuncağınız olmaya aday. Onu bu şekilde değerlendirmekte fayda var. Aklıma Japon yada uzakdoğu benzerlerini getirdiğimde bu motoru tanımadan önce evet benziyor gerçekten benziyor diyor idim. Şimdi mi? hadi oradan yanında bile geçemezsiniz ucuz motorlarınız-la diyorum…

Motor, Grenaj, Egzoz ve görüntü bu zenginliği hiç bir şey veremez Harley – Davidson haricinde. Sonra biraz oynamak istiyorum artık bu canavar ile. Tam anlamı ile tüm viteslerde sonuna kadar gazlıyorum. Ama yetmiyor. 6. viteste daha fazla vites gerek..
olsa da önümü görmekte hızdan ve titreşimden zorluk çekiyorum. Bulanıyor etraf net olmaktan çıkıyor. Demek ki, Tem yolu haricinde şehir içinde bu motorla çok fazla hızlı gitmekte iyi bir şey değilmiş. Çünkü bir Harley – Davidson kullanıyor iseniz özellikle Softail ailesine mensup bu 1.700 cc’lik Breakout ise bu Tork ile ister düşük viteste ister yüksek viteste sadece gaza basmanız yeterli..

Sürüş pozisyonu olarak yuları kısımda bir sorun bulunmuyor. Sağ ve Sol tarafta iki farklı sinyal kollarına zaman içinde alışıyorum. Ayak boyumun kısa olması sebebi ile tam geriye doğru u dönüşü yapmak istediğin dar yollarda biraz zorluk çekiyorum. Kuru ağırlı 309 kg. olan Breakout’u daha hafif motorlar kadar rahatça çeviremediğiniz kesin. Harley ailesinin gayet büyük ve kaslı bir motosikleti. Arka’da 240 genişliğinde Harley’e özel üretilmiş 18inç Dunlop lastikler bulunmakta. Ön tarafta ise 130 genişliğinde 21 inç Dunlop lastikler bulunuyor.

50’li ve 60’lı yılların Gasser drag motosikletlerinden esinlenen bu modelin arkası oldukça geniş bir yapıya sahip. Alçak amortisörleri ve kısa çamurluğu sayesinde 240 mm genişliğindeki arka tekerleğin-ize herkes hayranlıkla bakabilir. Bu motosiklet için özel olarak tasarlanan kalın ve geniş gidonla, sürücü öne eğimli agresif bir pozisyonda oturur. Her açıdan maskülen dokunuşlara sahip olan bu modelde, yüksek performanslı debriyaja sahip hidrolik aktüatörün yanı sıra, yolu net bir şekilde gösteren Quartz Halojen LED farlar bulunur. Özgürlüğe yol alın, daha iyisi var mı?

Diğer Haberler

Brent petrolün varil fiyatı 75,89 dolar

Dün 77,60 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 75,98 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat 09.25 itibarıyla kapanışa göre...

Petrolde ABD ve OPEC ülkelerinde zayıf talep

Petrol fiyatları, Çin'in ekonomik faaliyetinde yavaşlama ve Rusya da dahil olmak üzere ABD ve OPEC ülkelerinde zayıf talep görünümüne işaret eden verilerle Perşembe günü...

10 ülkeye 1 milyar doların üzerinde ihracat yapıldı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, 2023'ü 35 milyar 4 milyon 230 bin dolarlık dış satımla kapatan otomotiv endüstrisi, geçen yıl...

Yeni BMW Panoramic iDrive ve BMW İşletim Sistemi X

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 7 – 11 Ocak tarihleri arasında Las Vegas'ta düzenlenen Tüketici...

Porsche Türkiye müşterilerine özel kasko

Porsche Türkiye ve Allianz Türkiye’den iş birliği: Porsche müşterilerine özel avantajlar içeren ilk markalı kasko ürünü P Kasko hizmete sunuldu.  Porsche Türkiye, müşterilerine sunduğu satış...

TP Petrol Dağıtım Şirketinden Devir Açıklaması

Şirketimiz TP Petrol Dağıtım A.Ş.’nin, Zeren Group Holding A.Ş.’ye ait Altınbaş Petrol ve Ticaret A.Ş.’ye (ALPET) devrine ilişkin olarak Temmuz 2024 tarihinden bu yana yürütülmekte olan...

Romanyada TEMSA’dan 3 farklı belediyeye elektrikli otobüs

Avrupa’da elektrikli otobüs dönüşümünü önceliklendiren ülkeler arasında yer alan Romanya’da Türk araçlarının sayısı artıyor. TEMSA 2024 yılında, Romanya’daki 3 farklı belediyeye 8 adet elektrikli...

Country News Categories - UK

FIAT, Abarth, and FIAT Professional at the Brussels Motor Show 2025

FIAT, Abarth, and FIAT Professional are participating in the 101st edition of the Brussels Motor Show 2025 - the largest car exhibition in Belgium for...

Škoda UK celebrates stellar 2024 with record market share

Škoda has rounded off a remarkable 2024 with a significant rise in UK registrations and a record market share. Thanks to a raft of...

USA

Oil down amid economic slowdown in China, weaker US demand outlook

Oil prices decreased on Thursday with data indicating a slowdown in China's economic activity and weak demand outlook in the US and OPEC countries,...

GM Defense to provide Suburban Shield armored vehicles to Qatar Armed Forces

GM Defense is providing next generation Suburban Shield armored vehicles to the Qatar Armed Forces and Special Forces Command for protected diplomatic security and...

DE

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

Opel CEO Florian Huettl übernimmt zusätzlich die Leitung des Deutschlandgeschäfts von Stellantis

Florian Huettl verantwortet mit sofortiger Wirkung neben seiner Position als CEO Opel/Vauxhall auch die Aktivitäten von Stellantis in Deutschland. Diese Bündelung wird in Zeiten...

IT

Giorgio Contu è il nuovo Communication manager di Dacia e Alpine

Novità nella direzione Comunicazione del Gruppo Renault Italia. Giorgio Contu entra a far parte del team in qualità di Communication manager per i brand...

Aptera con Pininfarina per la mobilità sostenibile

Al CES 2025, nello stand situato presso la Central Plaza del Las Vegas Convention Center, Aptera Motors presenterà il suo veicolo solare elettrico sviluppato...

FR

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...

Jeep affiche la plus forte progression du marché français en octobre

Avec une augmentation des immatriculations de 31 % par rapport au mois d’octobre 2023, Jeep® surperforme le marché français en octobre 2024. Jeep affiche la...