Test Sürüşü: Yeni BMW S 1000 RR

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...
Superbike segmentindeki yeni nesli ile S 1000 RR , gelişmiş tork üretimi, 113 Nm tepe tork değeri, 6 bg artışla 199 bg’ye yükseltilen motor gücü, 4 kg hafifletilerek tam dolu depoyla 204 kg’a düşürülen ağırlığı ve Race ABS (opsiyonel donanım) özellikleriyle karşımıza çıkıyor. Yeni S 1000 RR’ dan daha iyi bir performans elde etmenin yanı sıra S 1000 RR’ ın daha fazla sürücü dostu olan tasarımına da özen gösterildi. İster günlük sürüş sırasında, ister şehir dışı yollarda, virajları hızla dönerken veya yarış pistlerini aşarken, yeni S 1000 RR her açıdan kusursuzdur. Güç ve tork özelliklerinde iyileşme sağlayan bir diğer temel faktör de ön susturucuyla dağıtım yapan ve yaklaşık 3 kg daha hafifletilmiş olan yeni egzoz sistemidir. Sürüş ve hareketsiz halden başlayarak elde edilen tepki, yaklaşık 5.000 dev/dak’nın üzerindeki tork artışının yanı sıra sürücünün 9.500 (112 Nm) ve 12.000 dev/dak (113 Nm) arasında maksimum çekiş gücünü kullanabilmesini sağlayan geniş tork aralığından faydalanır.

SÜRÜŞ ZAMANI:
Çok uzun zamandır bu motoru kullanabilmeyi deyim yerinde ise tadına bakmayı hayal ediyordum. Test edeceğim gün ise motoru almak için sabırsızlanmakta idim. Soluğu İstinye Borusan Otomotiv’de aldım. Üzerine ilk oturduğum anda sanki motorların kralına binmiş gibi bir hissiyat kapladı. Racing – SuperBike olmasına rağmen üzerinde çok rahat hissetmiştim. Marşa bastım ve 3 günlük S 1000 RR maceram başladı. Henüz ilk dakika’da gazı hissetmek yerine direk olarak tadına bakmak için gaza yüklendim. BMW S 1000 RR daha önce HP4 genlerini taşıyan tamamı ile yenilenmiş son versiyonu ile sunulmakta idi. Daha çok hafifletilmiş ve güvenli şasi yapısı üzerinde bir çok elektronik kaymayı önleyici güvenlik sistemi ile beraber daha fazla beygir ve tork üreten yeni motor yapısı ile en az baştan yaratılmış kadar yenilenmişti. Hemen gaz elciğine yakın olarak konuşlandırılmış olan Mode tuşu düğmesi ile motoru yol ve hava şartlarına göre 3 farklı (Rain – Sport – Race) seçenekleri olmak kaydı ile kullanmanız mümkün. Bunu yapar iken havanın biraz yağışlı olabileceğini tahmin ederek temkinli ve daha güvenli davranmak adına “Rain” seçeneği ile kullanmayı uygun bularak tercih ediyorum. Motor zaten uçuyor ve kaçıyor, 10 beygir az 187 lafı mı olur ? 🙂

Motoru tanımak adına temkinli olarak gitmeye gayret gösteriyor olsam da maalesef altınızdaki 999 cc tam tamına 199 beygir güç üreten ve tam dolu depo ile yalnızca 204 kg olan gücüne göre ise Hayabusa’dan oldukça hafif bir alet.
S 1000 RR ilk olarak 2009 yılında piyasaya girmesi ile rakiplerine oranla dünya pazarında çok daha fazla tercih edildi. Ön tarafında benzersiz super spor kusursuz bir aerodinamik tasarım ile ön taraftan giren hava oksijeni çok fazla kaybetmeden sonuna kadar motoru soğutma işlemini yapıyor. Ve bunun için BMW motosiklet yetkilileri zamanında bu motoru üretirken BMW otomobil mühendislerinden ve Rolls Royce tasarım ekibinden ciddi anlamda destek almışlar. Zaten motora her iki yan taraftan baktığınızda birbirinden bağımsız farklı aerodinamik tasarıma sahip olan iki yan granaj göreceksiniz. Gelelim biz sürüşümüze, ön pilot kullanım şekli sizi ilk gün biraz üzüyor olsa da ben bunu hamlığıma veriyorum, alıştığınızda bu dert olmaktan çıkıyor. Fakat motorun bütün sıcaklığı şase’ye verildiğinden yan taraftaki ısınmadan dolayı ilk gün dizlerimin iç kısmının bayağı yandığını söyleyebilirim. Motorun ön gösterge panelinde test modelimizde olan güvenlik sebebi ile sürüş kısıtlamalarında dolayı sürekli beyaz reknte redline ışığı 9.000 devirde yanıp sönmekte. Vites büyültmen gerek diyerek hızı sabit olarak tutuyor.

BMW S 1000 RR,
İlk günden itibaren kendisini size bağımlı bir hale getirebilecek özel bir super spor motosiklet. Ön tarafta ciddi anlamda oldukça büyük 2 adet yüzer tip ikiz fren diskleri, 320 mm, radyal dört pistonlu sabit kaliperleri çok iyi sayılabilecek derecede görev yapıyor. Arkada ise tek diskli fren, 220 mm, tek pistonlu yüzer tipte fren kaliperi yer alıyor. S 1000 RR’da burada saymak ile bitmeyecek özellik ve yenilikler mevcut en önemli olanları arasında belki de hız sabitleme sistemine sahip olan “cruise control” ilk Super Bike. Bu özelliği gaza dokunmaktan yorulduğum her an açık yollarda kullanıyorum. Oldukça da keyifli sol baş parmağınız ile olayın hepsini gerçekleştirmeniz mümkün kılınmış. Hatta aynı otomobilde olduğu gibi hız düşürme frenleme özelliği de ayrıca bulunmakta. BMW HP4 genlerinden geçen “HP Gear Shift Assist Pro” yarış modu S 1000 RR’da mevcut. Nedir bu? otomatik olarak debreaj kullanmadan gazı açarken vitesi büyültmeye imkan sağlanıyor, gazı kestiğinizde ise aniden hızlı şekilde ralli araçlarında olduğu gibi aniden vitesi yine debreaj kullanmadan küçültmenize olanak sağlayan bir sistem. Tüm bu özellikleri ile S 1000 RR pistlere yakışır şekilde hareket edebiliyor. 6. viteste 9.000 devir dakika da redline olan test motorumuz ile azami “205 km” hıza ulaşabiliyoruz. 14.000 – 15.000 devirlere ise zorunlu olarak çıkamadığımız için ise bir bakıma seviniyorum. Bu arada arkada oturan yolcu için maalesef üzülerek söylemek gerekir ise yapabileceğimiz çok şey bulunmuyor. Hem kullanan hem de seyahat eden için alışması zor bir durum. Özellikle tutanacak bir yerin olmaması da işin cabası ama fotoğrafçı arkadaşımız sevgili “Can” bu konuda gün geçtikçe oldukça başarı kaydetti. 3.’cü ve son günümüzde ise ciddi anlamda motora oldukça alışıp çok daha rahat kullanmaya başlamış iken onu bırakmak pek işimize gelmese de her gaza bastığımızda aslında tüketimin ne kadar fazla olduğunu ve benzin almam gerektiğini düşünmüyor değilim. Fakat orta hızlarda gaza basmadan kullanırım arada da şöyle hafiften bir iki gazlarım diyorsanız o zaman rakiplerine göre oldukça da ekonomik sayılacak bir motosiklet.

Yeni S 1000 RR, sürücünün geçerli hız limitlerine uymasını kolaylaştıran elektronik hız kontrolü özelliğine sahip ilk Superbike’tır. Yeni RR, S 1000 R modelinden tanıdığımız elektrik sistemini kullanarak daha geniş yelpazede yer alan fonksiyonlara yönelik bir platform oluşturuyor. Böylece, yeni RR’yi temel avantajı sürücünün gaz kolunu döndürmek için gösterdiği gayreti en aza indirmek olan bir kablo aracılığıyla kontrol edilen E-gas sistemiyle donatmak mümkündür. Yeni elektrik sisteminin eklenmesi Hız kontrolü, HP Gear Shift Assist Pro ve Pro sürüş modu opsiyonunun parçasını oluşturan “User” sürüş modu gibi yeni opsiyonel özelliklere yer açmıştır. Yeni RR, “Slick” ve “User” gibi iki ilave sürüş modu daha ekleyen Pro Riding Mode seçeneğiyle birlikte fabrika üretimi olarak sipariş verilebilir. “Slick” and “User”. “Slick” ve “User” modlarını etkinleştirmek için selenin altında yer alan kodlama fişi kullanılmalıdır.

S 1000 RR anlatmak ile tüm özellikleri bitirelemeyecek kadar olan dop dolu bir motosiklet. Şunu söyleyebilirim ki, standart olarak sunulan Akrapovič spor susturucu ses sistemi zaten yolda giderken size ayrı bir keyif vermekte. İlk gün belki çok gürültü ve devamlı aynı sesten başınız ağrıyabilir ama 3 gün sonra o müzikte dans etmeye ufak gaz hareketlerinizle ritm bile tutturmaya başlıyorsunuz. Ve o sese alıştınız mı? yandınız..
2009 yılında S 1000 RR modelinin lansmanı Superbike segmentinde bazı açılardan yeni bir çağın başlangıcı oldu.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...