Test Sürüşü: Aston Martin Vanquish Coupé 576 BEYGİR 6.0 LİTRE!

®
Çok Okunanlar

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...
Yazar | Özgür SUNAY 
Fotoğraf Editörü | Can AYDENİZ

ASTON MARTIN VANQUISH V12

Automobile Magazine 9. yayın yılında özel bir araç olan Aston Martin Vanquish’i kullanma ve deneyimleme fırsatını yakaladım. Bu elbette ki güzel bir his. Heyecan verici olduğu kadar merak konusu tabiki. Bu kadar filmlere konu olmuş İngiliz markası super spor hatta grand touring ilk temeline indiğimiz zaman aracın diyebiliriz. Özel olarak modifiye edilmiş V12 Vanquish, James Bond tarafından ilk defa 2002 yapımı “Die Another Day” filminde sürüldü. Aston Martin V12 Vanquish’ın ilk çıkışı, İngiliz tasarımcı “Ian Callum” tarafından tasarlanmış olması ile başlıyor. Şimdi test sürüşümüze geri dönelim. 6.0 litre hacimli atmosferik benzinli V12 motora sahip, 576 beygir gücünde olan İngiliz el yapımı aracı Aston Martin Türkiye, Satış Müdürü Cem Serin bey’den teslim aldım…

Vanquish’in ilk olarak el çantalarımızı ve eşyalarımızı yerleştirmek için bagajını açtığımda iki kapılı coupe spor görünümlü bir araç için dar olmayan gayet iyi derecede makul sayılabilecek rahat kullanımı olan bir bagaj ile karşılaşıyoruz. 4.720 mm uzunluğa sahip olan Vanquish’in bu bagajına da yansımış. Vanquish’in dış ve iç tasarımı yine çok özel bir Aston Martin modeli olan ONE77 modeli üzerine inşa edilerek üretilmiş. Aston Martin son serilerine zaten baktığımızda, Rapide, DB11, Vantage, DBS aynı kokpit tarzı iç tasarım ve benzerlik gösteren tüm modellere bağlı olarak tasarlanan dış tasarım yansımaktadır. Aston Martin’nin tüm modelleri aslında aynı çatı üzerinde inşa edilmektedir. Aracımızı çalıştırmak için yine tüm modellerde klasik ve aynı yerde orta kokpit konsolda bulunan yuvasına anahtarı oturtmamız yeterli oluyor. Araç anında yüksek gürültülü bir egzos marş sesi ile çalışıyor. Koltukların Alcantara ve çok kalın deriden imal edilmesi aynı zamanda farklı bir taba rengine yakın daha açık renkte olması güzel ve araca yakışmış içeride ferah hissettiriyor. Direksiyon ise yine ONE 77 modelinden alınmış ele oturan altıgen biçimde tasarlanmış ve Alcantara spor deri direksiyon. Önümüzdeki hız gösterge paneli ise analog olarak tasarlansa da yakıt ekonomisi ve bilgi ekranını görebileceğiniz tam ortada dijital bir gösterge de ayrıca panelde mevcut.

Yine sürüş modları ve vites seçenekleri orta konsolda anahtar yuvasının yanına yerleştirilmiş ve sadece tuşlardan oluşmakta. Diğer sürüş spor modu için ise direksiyon simidinin sağ tarafında hemen altında S tuşu konulmuş. Diğer sol alt tarafta ise yine direksiyon üzerinde amatisör işareti olan bir tuş mevcut. Bağımsız çift salıncaklı Normal, spor ve pist monotüp uyarlanabilir amortisörler sönümleme sistemine sahip. Fren sistemi havalandırmalı karbon seramik diskler, önde 398 mm çapında altı pistonlu fren kaliperi yer alırken, arkada ise 360 mm dört pistonlu fren kaliperleri yer alıyor. Lastikler ise, önde 255 / ZR20 ve arkada 305/30 ZR20 Pirelli P Zeros kullanılmakta. Testini yaptığım Aston Martin, Vanquish son versiyon olduğu için ZF markasının yapmış olduğu 8 ileri otomatik şanzımana sahip.

Vanquish’in belki de beni en çok etkileyen kısımlardından biri öncelikli olarak görkemli ve büyük dış tasarımı oldu. Ne çok fazla bir super spor otomobil ne de çok sert iddalı yere yakın bir super spor olmayışı kullanımının bu anlamda çok kolay ve basit olması, aynı zamanda çok rahat ve konforlu oluşu, her yol şartında yolu hisettirmemesi beni en çok etkileyen kısımlar oldu. Ayrıca, çocuğunuz ile binebileceğiniz Aston Martin’nin belkide bu zamana kadar yaptığı en güvenli özel seri araçlarından biri. Dış tasarımında ön tampon altında, yan alt çıkıntılarında ve arka difizöründe karbon olması sportiflik katıyor. Aracın V12 6.0 silindir motoru 575 beygirlik bir güç üretmesine rağmen oldukça naif bir kullanıma sahip ancak siz ne istediğinizde anında tepki veren hissedebilen bir araç Vanquish. Belki de bu yüzden İngilizler yaptıkları araçlarına tutku ile bağlanıp aşık oluyor ve övüyorlar. Övmek ile haklılar da… 3,6 saniyede sadece 0’dan 100 km hıza ulaşması mümkün. Ama çok düşük devirlerde otomatik şanzıman oldukça sessiz. Sakin bir yolculuğa çıktığınızı hayal edin, yerden yüksekte konforlu bir araba hayal edin, bir karavan rahatlığını hissedebilirsiniz. Aniden agrasif olabilir, hatta Spor moduna aldığınızda o yüksek inanılmaz ses ile virajlı sessiz yollarda inleye inleye hareket ederken tam anlamı ile o tatmin edici heyecanı ve hissi kullandıkça, sürdükçe alıyorsunuz.

Vanquish aslında tam bir aile otomobili olan spor coupe şeklinde bir araç. Günlük kullanıma uygun ve her yol şartında rahat hareket edebilen bir otomobil olması da sahiplenilmesi açısından Vanquish’e önem katıyor. Aracın gündüz yanan ön led farları elmas şeklinde dizayn edilmiş, çok çekici ve zengin gözüküyor. İç kısımda ise Vanquish’in her yeri kalın deri alcantara kaplı olduğunu daha önce söylemiştik. Bu alcantara kalın deri aynı zamanda aracın tavan döşemesi olarak aynı taba renkte. Makyaj aynaları neden bilmem ama çok ufak ve küt şekilde süetten tasarlanmış ayrıca aynanın görüntüsü yüzünüze baktığınızda biraz farklı yapıda uzak-yakını ayarlamadan gösteriyor olmasına ve aynada makyaj ışığının bulunmamasına anlam veremedim. Hiç koymasalar dahi iyi olacaktı. Çünkü güneş ışığını bile engellemiyor. Sevmediğim tek bölüm bu diyebilirim.

Vanquish, normal kullanımda iyi bir sürüş ve hızlanmaya sahip. Düşük devirlerde hiç agresif olmayan daha geç hızlanan cansız bir kullanımı var. Hız istiyorsanız, gaza daha sert basın veya gaz pedalına sonuna kadar kök verin. Fakat bunun yanı sıra özellikle aracın alçak ve yüksek hızlarda performanslı sürüşlerde dahi özellikle virajlı yollarda arka taraftan salınım yapmaması sizi yolda tutan aracın ön burnunun direksiyon hareketleri ile ani tepkiler vererek virajları güvenli bir şekilde alıyor olmanız diğer bazı super spor araçlara göre avantaj ve daha güven verici, kesinlikle korkutmayan bir yapısı var diyebilirim. Sport modunda veya aracı Yarış moduna geçirdiğinizde, araç özellikle kumlu, çakıllı kaygan zeminde arkadan ve önden kayma yapmıyor. Arkadan çok az salınım olsa bile araç buna izin vermiyor. Vanquish’in tüm güvenlik ekipmanları bu konuda harika bir iş çıkarıyor.

Vanquish’in orta konsolunda yer alan 6.5 inçlik bir ekran var. Navigasyon sistemi Garmin tarafından entegre edilirken, Bluetooth ses ve telefon akışı yer alıyor. Ayrıca menüde aracın performans bilgilerinin yer aldığı dijital gösterge panelide mevcut. Bu ekran aynı zamanda aracın geri görüş kamerası. Aracın el freni sol tarafta koltuğun hemen yanında yer alıyor. Bir kere çekip aşağı doğru bıraktığınızda el freni çekilmiş oluyor. Daha sonra aynı işlemi tekrar yapmanız el frenini serbest bırakmak için kolu yukarı kaldırıp aşağı doğru bırakmanız lazım. Kapıdan iniş ve binişlere bu şekilde engel olunması da engellenmiş. Bildiğiniz gibi İngiltere’de araçlar sağdan direksiyon yapısına uygun olduğu için bu şekilde tasarlandığını tahmin ediyorum.

Vanquish’in ses sistemi, 1.000 Watt’lık ve 13 hoparlöre sahip Bang and Olufsen markası tarafından özel olarak yapılmış. Hatta müziği açtığınızda ön kolsolda ki hoparlörler otomatik olarak havaya kalkıyor. Aracın arka tarafında ise iki yetişkin insanın oturabileceği koltuklar bulunmakta. Diz mesafesi bu alanda biraz dar. Aston Martin Vanquish’te perde yan baş hava yastıkları, iki aşamalı ön hava yastıkları gögüs kafesini koruyan hava yastıkları da mevcut.

Aston Martin VANQUISH V12 testini yaptığımız aracımızın donanımlerı arasında Dış Renk: Marron Black, İç Renk: Kestral Tan, Döşeme: Caithness Leather, İç Kaplama: Karbon, Seramik Fren Sitemi, Bang&Olufsen ses sistemi, Apple Car, Android Auto, One77 Alcantara Spor Deri Direksiyon, Isıtmalı Hafızalı Spor Deri Koltuklar, Geri Görüş kamerası, Bluetooth Telefon bağlantısı, Adaptif Sürüş seçenekleri, Adaptif Süspansiyon seçenekleri, Paddleshift, Bitter Chocolate Dikiş İplikleri, Spor Göstergeler, Alcantara Tavan Döşemesi, Logolu Koltuk başlıkları, 20” 20 Kollu Piano Black Jantlar, Krom Dış Trimler, Siyah Fren kaliperleri, Far/Yağmur Sensörü, Bixenon Farlar, Elektirikli Katlanır yan aynalar. Aston Martin Türkiye Satış Fiyatı: 2.800.000TL.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...