Hollandalı şarj istasyonu operatörü Fastned’in Almanya’daki patronu Linda Boll, yönetilen otoyol servis alanlarının elektromobilite pazarının artması açısından hala önemli olduğunu düşünüyor. Önemli olan sadece şarj noktalarının sayısı değil, her şeyden önce bunların kalitesidir. Auto Flotte ile yaptığı röportajda bundan bahsediyor.De Görünürlük, aydınlatma, güvenlik, giriş ve çıkış ile hava koşullarına karşı koruma gibi faktörler şu uyarıda bulunuyor: “Kötü deneyimler biz de dahil olmak üzere tüm elektromobiliteye zarar veriyor.”
Fastned şu anda Deutschlandnetz ağının bir parçası olan yönetilmeyen dinlenme alanlarında aktiftir.girişim federal hükümetin ortaya çıkması. İlk istasyonlar sonuna kadar açıldı bile 2026 Yaklaşık 34 yer takip edecek. Boll, burada hiçbir kiosk veya ek teklifin işletilmesine izin verilmemesini, bunun da konaklama kalitesini düşürdüğünü ve yönetilen dinlenme alanlarıyla gerçek rekabeti engellediğini eleştiriyor.
Yönetilmeyen dinlenme alanlarında da marka varlığı sınırlıdır. Çatılar ve diğer tasarım öğeleri standartlaştırılmıştır, bu nedenle yalnızca Fastned üstünde şarj istasyonlarını görünür hale getirebilir. Boll bunu farklılaşmanın önünde bir engel olarak tanımlıyor. Hollandalı şirketin bağımsız şarj noktaları, kendine özgü sarı çatıları sayesinde öne çıkıyor.
Gelecekte her dinlenme alanının hızlı şarj cihazlarına ihtiyaç duyup duymayacağı sorulduğunda Boll şunu vurguluyor: Önemli olan sadece nicelik değil, nitelik ve şarj performansıdır. Yoğun tatil rotalarında daha yüksek kapasiteler gerekliyken, daha az gidilen yerlerde daha az şarj noktası yeterlidir. Fastned, bazı PWC konumlarını (PWC, “tuvaletli park alanı” anlamına gelir) daha büyük planlamak istiyor ancak bunlar Alman ağının gereksinimlerine bağlı.
Boll, orta vadede fiyatın da bir rekabet faktörü olabileceğini ancak şu anda en önemli şeyin işlevsellik olduğunu söylüyor. Müşteriler kendilerini güvende ve kuru hissetmeli ve temiz tuvaletlere, kahveye ve atıştırmalıklara erişebilmelidir. Yönetici fiyat şeffaflığının olmayışını eleştiriyor: “üstünde Bazı üçüncü taraf şarj kartlarından, çoğu zaman müşterilerin önceden haberi olmadan 20 sente veya daha fazlasına kadar ücret alınıyor.”
Fastned için kentsel alanlarda hızlı şarj giderek daha önemli hale geliyor. Boll, “Şehir içi hızlı şarj gelecekte giderek daha önemli hale gelecek, hatta bu nedenle özellikle kentsel alanlarda yeni alanlar arıyoruz” diye açıklıyor. Ancak, dış sağlayıcıların sıklıkla yerel belediye hizmetlerinin hakimiyetiyle karşılaştıklarını, bunun da kaliteyi ve kullanılabilirliği yavaşlattığını vurguluyor.
Genel olarak Boll’a göre Almanya’da hızlı şarj, niceliksel açıdan zaten güvenilir bir şekilde çalışıyor ve Elektrikli araçların artmasıyla birlikte şarj noktalarının sayısı da artıyor. “Hareket halindeyken şarj ederseniz hedefinize güvenilir bir şekilde ulaşabilirsiniz.” Ancak Fastned Almanya’nın patronu kalite açısından hala bazı mesafelerin kat edilmesi gerektiğini düşünüyor. Elektromobilitenin yükselişini daha da hızlandırmak için daha iyi tasarım ve net çerçeve koşulları gereklidir.
Otomobil DergisiAlmanya
Automobile Magazine-Germany


































































































