Porsche’nin çalışan sayısı 30 bini aştı…

®
Çok Okunanlar

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Model serisindeki elektrikli araçlara geçiş hızını artıran Porsche’nin işgücü, istikrarlı şekilde büyümeye devam ediyor. Çalışan sayısını bir önceki yıla göre, yüzde 8,5 artırarak 2 bin 548 yeni istihdam yaratan Porsche’nin çalışan sayısı 2018 yılsonu itibarıyla 32 bin 325’e ulaştı. Büyümenin sonu gelecek gibi de görünmüyor. Şirket, yalnızca Zuffenhausen’ın ilk elektrikli spor otomobili olacak Taycan’ı ve türevi Taycan Cross Turismo’yu üretme amacıyla önümüzdeki aylarda 1.000’i aşkın nitelikli çalışanı istihdam etmeyi planlıyor. Taycan’ın üretimi, toplamda 1.500 yeni istihdam yaratacak. Ayrıca 2018 yılında alınan 160 bin iş başvurusu ve yüzde 0,7’lik işgücü devir oranıyla da Porsche, iyi bir işveren olduğunu kanıtlıyor.

Kadın çalışan oranı yüzde 16’ya yükseldi.

Çalışanlarının yarısından fazlası Y kuşağı (1980 ile 1995 arası doğanlar) ve daha da genç kişilerden oluşan Porsche, 2012 yılından beri işgücünü neredeyse ikiye katladı. Şirketin en öncelikli stratejik hedeflerinden biri de kadın çalışanların oranını artırmak. Bu bağlamda 2012’de yüzde 12’lik bir oran yakalayan Porsche’de kadın çalışan oranı şu an yüzde 16. Fırsat eşitliğine dayanan bu stratejiye, tüm yönetici departmanlarında yapılacak yönetici hedef sözleşmelerine, kadınları destekleyen sabit parametrelerin işlenmesi de dahil. Temel alınan kriterler arasında kadınların her bir departmandaki üst maaş segmentine terfi ettirilmesi ve bu terfi politikasının hem kadın hem de erkek çalışanlar için adil olmasını sağlamak bulunuyor.

Bu hedefi gerçekleştirmenin ilk adımı eğitim. Porsche’nin teknik eğitimden geçen kadın stajyer oranı geçtiğimiz birkaç yılda yüzde 6’dan neredeyse yüzde 30’a çıktı. Sonraki eylem ise nitelikli kadın çalışanların hedeflere uygun şekilde istihdam edilmesi. Marka, 2018 yılında mevcut açık pozisyonların en az yüzde 21’ine kadın çalışan istihdam etti. Genel işgücündeki kadın çalışan sayısının sistematik artışı, uzun vadede istenen etkiyi yaratıyor. 2012 yılında kadınlar yönetici düzeyinde yapılan terfilerin yalnızca yüzde 5,5’ini alırken bu oran geçtiğimiz dönemde yüzde 21’e kadar çıktı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...