Petlas, 2023 yılında karbon ayak izini yüzde 14 oranında azalttı

®
Çok Okunanlar

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma...

Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede

Türkiye akaryakıt sektörünün geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede Türkiye'deki yurt içi akaryakıt satışları 2024 yılında 32,7 milyon...

Renault Trucks’tan 100 araçlık stratejik iş birliği

Renault Trucks, lojistik sektörünün önde gelen oyuncularından Hilal Trans’a 100 adet Renault Trucks T 480 çekici teslimatını gerçekleştirdi. Bu...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği...

Opel, Yeni Frontera GRAVEL Konsepti

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni nesil Frontera için çok özel bir konsept versiyon hazırlayarak XS CARNIGHT Wörthersee etkinliğinde görücüye...

Petlas, 2030 yılına kadar karbon emisyonunu yüzde 58 oranında azaltma hedefi çerçevesinde güneş enerjisi (GES) yatırımlarını sürdürüyor. Fabrika çatısında ve arazisinde kurduğu, toplam 310 bin metrekarelik alanı kaplayan güneş enerjisi panelleri ile Petlas dünyanın tek çatı altında en fazla güneş enerjisi paneline sahip lastik markası konumuna ulaştı.

Avrupa’nın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikasına sahip olan Petlas, daha yaşanabilir bir dünya için üretim süreçlerinde doğal kaynakların sürekliliğinin sağlamasını ve yenilenebilir enerji kullanımının önceliklendiriyor. Fabrikasına kurduğu 330 bin metrekarelik GES panelleri ile elektrik kullanımının yaklaşık yüzde 20’sini yenilenebilir enerjiden sağlar hale geldi. 2023 yılında yaptığı Azot Üretimi ve Geri Kazanım Tesisi yatırımları ile kendi azotunu üretmeye başlayan Petlas, üretim süreçlerinde kullanılan azot miktarını yüzde 55 oranında geri kazanarak fosil yakıt tüketimini de büyük ölçüde azalttı. Standart bir lastiğe göre yüzde 5’e kadar yakıt tasarrufu sağlayan çevreci lastikler üreten Petlas, üretim ve Ar-Ge tesislerinde (test pistinde) kullanılan suyun geri kazanımı için yapılan yatırımlarla atık sularda 2023’te yüzde 70’e varan su tasarrufu sağladı.

Dünyada tek çatı altında en fazla GES paneline sahip lastik markası

Sürdürülebilirlik hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Petlas Pazarlama Müdürü Esra Boran, “Petlas olarak, kurulduğumuz günden bu yana çevreye duyarlı bir enerji politikası izliyoruz. Bu amaçla fabrikamızın çatısının uygun alanları ile üretim tesisimizin bulunduğu arazinin 110 bin metrekarelik atıl ve marjinal kısmına güneş enerji santrali (GES) yaparak temiz elektrik enerjisi üretimi gerçekleştiriyoruz. Fabrikamızın çatısında 200 bin metrekarelik alana kurduğumuz güneş enerjisi panellerimizle yaklaşık 56 futbol sahası büyüklüğünde bir alanı yenilenebilir enerji ile çevrelemiş olduk. Bu en yakın rakibimizin 7 katı büyüklüğünde bir alanı GES panelleriyle kapladığımız anlamına geliyor ve bizi dünyada tek çatı altında en fazla GES paneline sahip lastik markası hâline getiriyor. GES projemizin tamamlanmasıyla yıllık toplam 40 bin MWh elektrik üretimi gerçekleştirmeye başladık. Bu yaklaşık 13 bin 300 hanenin yıllık elektrik ihtiyacına denk geliyor. GES projemiz sayesinde fabrikamızın elektrik kullanımının yaklaşık yüzde 20’sini yenilenebilir enerjiden sağlıyoruz. Petlas olarak, 2023 ylında karbon ayak izimizi %14 oranında azaltarak, 2030 yılına kadar doğrudan emisyonlarını yüzde 58 azalma hedefimiz çerçevesinde önemli bir adım daha atmış olduk” diye konuştu.

“En ileri teknolojiyi kullanıyoruz”

Sürdürülebilirlik çalışmalarında dijital dönüşümü de çok önemsediklerini söyleyen Boran, şöyle devam etti: “Sürekli değişen ve dönüşen bir piyasada ayakta kalabilmek için teknolojik yenilikleri benimsiyoruz. Değişime ayak uydurma gerçeğinin bilinciyle hareket ediyoruz. Bu çerçevede, Kırşehir’de inşaatına başladığımız yeni lastik fabrikamızı en ileri teknolojiyle donattık. Süreçlerimizi yalın, esnek ve otomatik hale getirecek yatırımlar gerçekleştirdik. Fabrikamızın faaliyete geçmesini planladığımız 2028 yılında da, Avrupa’nın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikası olma pozisyonumuzu korumayı hedefliyoruz. Tüm çalışmalarımızda dijitalleşmenin sunduğu olanakları en iyi şekilde değerlendirerek, dijitalleşmeden kaynaklı karbon salınımını da efektif yöneterek sektörümüzde liderliğimizi pekiştirmeye ve geleceği şekillendirmeye devam edeceğiz.”

Diğer Haberler

Subaru, Auto Express Sürücü Gücü sıralamasında üst üste ikinci kez zirvede

Subaru, Auto Express Driver Power müşteri memnuniyeti anketinde üst üste ikinci kez 'Yılın Üreticisi' ödülüne layık görüldü ve on puan kategorisinden yedisini domine etti...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI Countryman, Opel Grandland, Peugeot 3008,...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım çalışmalarına hız verdi. Türkiye’de üretime...

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek, yüzde 6,8 pazar payı...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat rakamıyla ikinci büyük pazar olurken,...

Otomotivde 3,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Otomotiv endüstrisinin ocak-haziran dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 19 milyar 987 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Bu rakam otomotiv...

Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Hyundai’den büyük kampanya

Hyundai'den Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Temmuz Ayrıcalığı... Hyundai Motor Türkiye, öğretmen, öğretim görevlisi ve sağlık çalışanlarına yönelik özel satış destek kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında BAYON 1.0T...