Özel Röportaj: Murat Ruhi Çuhadaroğlu

®
Çok Okunanlar

BYD’nin elektrikli SUV modeli TANG, martta Türkiye’de

Elektrikli otomobil üreticisi BYD, amiral gemisi elektrikli SUV modeli TANG'ı martta Türkiye'de satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

PHINIA, Alpine Racing ile Stratejik Ortaklığını Güçlendirdi

PHINIA’nın Direkt Yakıt Enjektörleri Alpine Alpenglow Prototipine Güç Sağlayacak!  Yüz yılı aşkın üretim uzmanlığı ile dikkat çeken PHINIA’nın direkt...

Ayhancan Güven’den Daytona 24 Saat Yarışında

Motor sporları tarihinin efsanevi yarışı Daytona 24 Saat’e pole pozisyonundan başlayan Red Bull sporcusu Ayhancan Güven, son saatte yaptığı...

Yeni Opel Mokka Türkiye’de!

Alman otomobil üreticisi Opel’in cesur ve yalın tasarım diliyle güncellenen modeli Mokka, Türkiye’de 2 farklı donanım seçeneği ileilk etapta...

Fiat Egea en hızlı alıcı bulan ikinci el araç oldu…

VavaCars’ın kamuya açık verilerin analizini yaparak hazırladığı yapay zeka destekli çalışmaya göre,ortalama en az ilanda kalma süresine45 gün ile...

Brent petrolün varili 77,05 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 77,05 dolardan işlem görüyor. Cuma günü 78,15 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı,...

Ford Otosan, inovasyon yolunda bir ilki daha gerçekleştirdi

Dünya Ekonomik Forumu (WEF) Quantum Application Hub’a Kabul Edilen İlk Otomotiv Şirketi Oldu... Ford Otosan, Quantum Computing teknolojisini üretim süreçlerine entegre...
Çuhadaroğlu Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Söyleşisi Murat Ruhi Çuhadaroğlu 14.03.2022 /  Röportaj-Sorular: Özgür Sunay

1. Murat ÇUHADAROĞLU, Tosfed’e bağlı bir sporcu olmak ve yurt dışında Türkiye’yi temsil etmek İş dünyasında nasıl bir duygu ve yaşamdır?

Aslında motor sporlarında diğer spor branşlarında olduğu gibi bir ülke, bayrak yarışları şeklinde bir format pek yok. Yani milli sporcular, milli takımlar gibi kavramlar ve yarışmalar yok. Genelde araba üreticileri ve takımlar arasında geçen ciddi bir rekabet var. Ülkeler ve pilotlar, F1’ i saymazsak, biraz daha ikinci planda kalıyor. Ama genelde otomobil yarışçıları herhangi bir mecburiyetleri olmasa da araçlarına, kasklarına ve tulumlarına kendi ülkelerinin bayraklarını koyuyor. Tabi podyuma çıktığınız zaman arkanızda, ülkenizin bayrağınızın olması, yarışı birinci bitirdiğinizde milli marşınızın çalınması gurur verici, müthiş bir duygu.

2. Murat ÇUHADAROĞLU kaç yıldır motor sporları hobisi ile uğraşmaktadır? Sizce motor sporlarına sadece bir hobi gözü ile bakmak doğru mudur?

2015 senesi başında,” Ferrari Challenge “ yarışları ile başladım. Bu işi Türkiye’de amatörce yapan çoğu kişi gibi ben de geç başladım diyebilirim. Maalesef otomobil sporları çok pahalı bir uğraş. Kendi imkânınızı kullanarak yapabilirsiniz ya da sizi birilerinin ciddi şekilde desteklemesi gerekecek. Bu da maalesef Türkiye’de çok zor oluyor. Bende ancak 50 yaşından sonra birazda tesadüflerle bu işe gönül sardım. Bu işi 7 senedir bayağı ciddi, disiplinli şekilde takip etmeye çalışıyorum. Bu yaşlarda bu işe başlayıp da profesyonel seviyede yarışmak ve bu işten para kazanmak pek mümkün değil. Haliyle bende bu işi tamamen kendi zevkim ve kendi imkanlarımla hobi gibi yapmaktayım.

3. Ferrari haricinde yarıştığınız marka ve farklı motor sporları kategorileri de oldu mu? Bunu biraz açıklayabilir misiniz?

Ferrari ile yarıştım. Sebebi de ilk yarış kurslarım Ferrari sürüş eğitimleri sonucunda başladı ve ilk girdiğim ve su anda içinde bulunduğum takım Ferrari destekli resmi bir takım olduğundan başka bir araba kullanmam mümkün değil. İlk 4 sene Ferrari Challenge yarışlarına katıldım ve 2018 senesinde Avrupa’da grubumda şampiyon oldum. Son 3 senedir de GT3 sınıfı arabalarla Sprint ve Endurance yarışlarına katılıyorum.

4. En son 08-10 Ekim tarihlerinde Mugello pistinde koşulan İtalya GT Sprint Şampiyonası 4. ve son ayağında, Ferrari 488 Evo GT3 ile podyumun en üstünde yer aldınız. Rakipleriniz nasıl? Zorlu mu? Bu yarış ne kadar sürüyor ve nasıl hazırlıklar yapmaktasınız?

Bu seneki İtalyan GT Sprint Şampiyonası oldukça zorluydu. Gt3AM sınıfında şampiyonluk son ana kadar gitti geldi. En yakın rakibimle son iki yarışa kadar az bir puan farkı vardı. Mugello’ daki ilk yarışta ben şansız bir kaza geçirince bir anda şampiyonluğu kaybettiğimi düşündüm ama 2. Yarışta ilahi adalet bize güldü, rakibimiz de bir hata yapınca son anda şampiyonluğu biz aldık.

GT3 Sprint yarışları genelde 1 saat civarında sürüyor. Bizim yarışlarda, yarım saat ben, yarım saat ise takım arkadaşım aracı kullanıyor.

Hazırlık konusuna gelince zaten sezon boyunca oldukça sağlıklı ve fit olmanız gerekiyor. Özellikle yüksek performanslı arabalarla yarışıyorsanız fiziksel durumunuzun çok iyi olması gerekiyor. Gerçekten çok yorucu olabiliyor. Her zaman %100 konsantre olmanız gerektiren bir uğraş bu. Yarış koltuğunda veya koltuğun yanında oturmamış birine bunu anlatmak gerçekten zor. Stresi, üstünüze binen yükü ve sıcağı bu işi yapmadan anlamak pek mümkün değil diyebilirim. Bunlarla başa çıkmak için disiplinli bir şekilde, özel kondisyon ve kuvvet çalışmaları yapmanız gerekiyor.

5. Ferrari yarış aracınız zaten hızlı bir süper spor bunun haricinde daha farklı özellikleri var mı?

Kullandığım yarış aracı ultra lüks bir spor aracı değil, GT3 sınıfı bir araçtır. Tamamen yarış amaçlı, özel olarak üretilmiş bir araba. Dış görünüşü ile bildiğimiz Ferrari’yi andırıyor ama içindeki tüm aksam, her şey bir yol arabasından farklı.

6. Önümüzde ki yarışlardan ve hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?

Bu sene oldukça rekabetçi bir ortamı olan GT Open serisinde yarışacağım ve büyük bir ihtimale de yanımda Pro bir pilotla ProAm kategorisinde bulunacağım. Haliyle bu sezon geçtiğimiz seneye göre bayağı zor olacak. Şampiyonluk bu seride ve bu kategoride biraz zor olabilir. İlk etapta, bir kaç kere podyum görebilmek benim için iyi bir deneyim ve basari olacaktır.

6. Murat ÇUHADAROĞLU son olarak Türkiye’de motor sporları dendiğinde izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Avrupa’yla kıyasladığımızda tabi bu konuda çok eksikliklerimiz olduğunu görüyorum. Maalesef sadece bir uluslararası yarış yapabilecek bir piste sahibiz ve birçok sebepten dolayı Türkiye’de uluslararası pist yarışları maalesef yapılamıyor. Umarım bu sporu daha popüler hale getirmek için F1 ve diğer pist yarışlarını, kalıcı bir şekilde ülkemize getirmeyi başarabiliriz Tabi bir de yarış pilotu havuzumuz çok ama çok küçük, hal böyle olunca da uluslararası alanda başarılı bir yarış pilotu çıkarmak çok zor ve iş biraz da şansa kalıyor maalesef. Türk halkı olarak hızlı araba kullanmayı çok seviyoruz ama yarış pistlerinde başarılı olmak için bu yetmiyor. Çok küçük yaşlarda bu işe merak salıp, başlamak lazım. Karting bu işin ilkokulu sayılır düşüncesindeyim, daha geniş kitlelerin motor sporlarına girmesi için nispeten ekonomik bir seçim. Fakat bundan sonra ilerlemek çok zor, çünkü sınıflar büyüdükçe, arabalar hızlandıkça sporcuların bu işi amatörce kendi imkânlarıyla yapabilmesi, maliyetlerin katlanarak artmasından dolayı imkânsız hale geliyor. Tabi burada biraz devlet, biraz federasyonlar ve daha önemlisi sponsor ve yarış takımlarının devreye girerek bu sporculara yardımcı olması gerekiyor. Bu faktörlerin bizde maalesef çok az sayıda ve etmende olmasından dolayı, ileri seviyedeki yarışlar için başarılı olabilecek pilot yetiştirmek pek mümkün olamıyor.

Diğer Haberler

Audi, Q6 e-tron Offroad Konseptini Tanıttı

Audi, bu yıl Avusturya Kitzbühel'de düzenlenen Dünya Alp Disiplini Kayak Kupası’nda son derece dikkat çekici bir Q6 tanıttı. Yeni geliştirilen bir prototip olan Audi...

PHINIA, Alpine Racing ile Stratejik Ortaklığını Güçlendirdi

PHINIA’nın Direkt Yakıt Enjektörleri Alpine Alpenglow Prototipine Güç Sağlayacak!  Yüz yılı aşkın üretim uzmanlığı ile dikkat çeken PHINIA’nın direkt yakıt enjektörleri, hidrojen enerjisi dahil...

Škoda 2024’te 925.000’den fazla araç üretti

Yeni modeller ve yurt dışı üretim sayesinde yüzde 4,2 büyüme.... Škoda Auto, 575.000'i Mladá Boleslav'daki ana araç dahil olmak üzere fabrikalarında 925.000'den fazla araç üreterek...

‘Mobil Hızlı Şarj İstasyonu’ İstanbul’da….

Eksim Holding bünyesinde yer alan ve yüksek hızlı şarj istasyonlarıyla Türkiye’nin her bölgesinde büyümesini sürdüren OtoPriz’in elektrikli araç kullanıcılarına kesintisiz yolculuk deneyimi sunan ‘Mobil...

AEM Teknolojisi ile Elektrik Motorlarında Yeni Bir Dönem

Advanced Electric Machines Ltd. (AEM), küresel otomotiv ve ulaşım sektörleri için dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlamak ve üretmek vizyonuyla İngiltere'de kurulmuş olup,...

Nissan, ABD’de yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarma yolunda

Nissan, Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi pazarı olan Amerika Birleşik Devletleri'nde bu yılın sonuna kadar yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarmaya hazırlanıyor... ABD'deki iki fabrikada üretimin...

2024 yılında AB’de yeni kamyonet satışları…

2024 yılında AB'de yeni kamyonet satışları, sektördeki olumlu sonuçların etkisiyle %8,3 artarak 1.586.688 adede ulaştı... İspanya %13,7'lik kayda değer bir artışla başı çekerken, onu %8,4...

Country News Categories - UK

Honda Motor Europe (UK) receives Feefo Platinum Trusted Service Award 2025

Honda Motor Europe (UK) has won the Feefo Platinum Trusted Service Award, an independent seal of excellence, which recognises businesses that consistently deliver a...

Rolls-Royce staff select Dementia Support at Sage House as their 2025 House Charity

Dementia Support at Sage House is named as the Rolls-Royce Motor Cars House Charity for 2025 Nominated and voted for by staff across the business Fundraising...

USA

BYD’s Stella Li voted World Car Person of the Year

BYD Executive Vice-President Stella Li has been voted 2025 World Car Person of the Year by a group of the world’s leading automotive journalists,...

Stellantis takes full control of eDCT transmission production activities in France and Italy

Stellantis has announced that it has acquired all the shares in the joint venture created in 2018 with the Belgian multinational Punch Powertrain, an...

DE

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ist ab sofort bestellbar

Der neue Alfa Romeo Ibrida Q4 mit elektrifiziertem Allradantrieb ist ab sofort bestellbar. Die vierte Modellvariante des italienischen „Sport Urban Vehicle“ kombiniert einen Turbobenziner...

IT

Škoda ha costruito oltre 925.000 veicoli nel 2024

Škoda Auto nel 2024 ha incrementato la produzione del 4,2% rispetto al 2023, costruendo oltre 925.000 veicoli nei suoi stabilimenti, di cui 575.000 in...

Stellantis assume il pieno controllo delle attività produttive dei cambi eDCT in Francia e Italia

Stellantis ha rilevato la totale proprietà delle quote della joint venture creata nel 2018 con la belga Punch Powertrain, specializzata nella produzione di trasmissioni...

FR

Performant et électrifié : le nouveau trio de SUV Opel Grandland, Frontera et Mokka

Avec les tout nouveaux Grandland et Frontera ainsi que le nouveau Mokka, Opel propose le trio de SUV le plus récent du marché, avec un modèle adapté à tous...

Stellantis prend le contrôle total des activités de production des transmissions eDCT en France et en Italie

Stellantis a acquis l’intégralité des parts de la coentreprise créée en 2018 avec l’entreprise belge Punch Powertrain, spécialisée dans la production de transmissions automobiles Cette collaboration...

Audi, Q6 e-tron Offroad Konseptini Tanıttı

Audi, bu yıl Avusturya Kitzbühel'de düzenlenen Dünya Alp Disiplini Kayak Kupası’nda son derece dikkat çekici bir Q6 tanıttı. Yeni geliştirilen bir prototip olan Audi...

PHINIA, Alpine Racing ile Stratejik Ortaklığını Güçlendirdi

PHINIA’nın Direkt Yakıt Enjektörleri Alpine Alpenglow Prototipine Güç Sağlayacak!  Yüz yılı aşkın üretim uzmanlığı ile dikkat çeken PHINIA’nın direkt yakıt enjektörleri, hidrojen enerjisi dahil...

Škoda 2024’te 925.000’den fazla araç üretti

Yeni modeller ve yurt dışı üretim sayesinde yüzde 4,2 büyüme.... Škoda Auto, 575.000'i Mladá Boleslav'daki ana araç dahil olmak üzere fabrikalarında 925.000'den fazla araç üreterek...

‘Mobil Hızlı Şarj İstasyonu’ İstanbul’da….

Eksim Holding bünyesinde yer alan ve yüksek hızlı şarj istasyonlarıyla Türkiye’nin her bölgesinde büyümesini sürdüren OtoPriz’in elektrikli araç kullanıcılarına kesintisiz yolculuk deneyimi sunan ‘Mobil...

AEM Teknolojisi ile Elektrik Motorlarında Yeni Bir Dönem

Advanced Electric Machines Ltd. (AEM), küresel otomotiv ve ulaşım sektörleri için dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlamak ve üretmek vizyonuyla İngiltere'de kurulmuş olup,...

Nissan, ABD’de yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarma yolunda

Nissan, Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi pazarı olan Amerika Birleşik Devletleri'nde bu yılın sonuna kadar yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarmaya hazırlanıyor... ABD'deki iki fabrikada üretimin...