LIQUI MOLY Patron Çıldırdı…

®
Çok Okunanlar

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika...

Yeni Opel Mokka GSE Rally Elektrikli

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek...

MAN, Türkiye’deki ilk çift hikaye otobüs teslimatı

MAN, Türkiye'deki ilk çift hikaye otobüs teslimatını Turgutreis Group Turizm'e yaptı...  MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., bir ilke imza...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel...

Ocak ayında yeni bir şirket yazılımının kullanıma sokulması, LIQUI MOLY için uzun süren bir sorun haline geldi. Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket için süreçleri basitleştirmesi ve maliyetleri düşürmesi gereken yazılım tam tersine yol açarak yarıyıllık bilançoyu berbat etti. Genel Müdür Ernst Prost, “Borsada kote olsaydık kâr düşüşü uyarısı çıkartmam gerekecekti,” diyor.

Şirket yazılımıyla, başka bazı işlerin yanı sıra satın alma işlemleri yönetiliyor, üretim ve sevkiyatlar idare ediliyor ve muhasebe tutuluyor. Dolayısıyla bu yazılım, LIQUI MOLY’nin tüm süreçleri için kritik bir önem taşıyor. Daha önceki yazılım artık çok eskimişti ve gitgide kapasitesinin sınırlarına dayanmaktaydı. O yüzden, uzun süre ön hazırlıktan sonra yılbaşında işletimden kaldırıldı.

Ancak, yeni yazılımın kullanıma sokulması sırasında beklenebilecek ufak tefek sorunların yerine, bugüne kadar süren ciddi güçlükler ortaya çıktı. Bu güçlükler, doğrudan doğruya şirket operasyonlarını da etkiledi. Ernst Prost, “Ünlü yazılım şirketlerinin verdiği desteğe rağmen hâlâ beklentilerimize ve müşterilerimizin bizden beklentilerine uygun düzeyde üretim ve sevkiyat yapmayı başaramadık,” diyor.

Bu durum, müşterilerde haklı olarak hayal kırıklığına ve kaygıya yol açıyor. Ernst Prost, “Meslek hayatımda müşterilerimden hiç bu son altı ayda olduğu kadar sık özür dilemek zorunda kalmamıştım. Şu anki performansımız cidden gücüme gidiyor,” diyor. Üstelik bu durum ek maliyetlere yol açıyor; örneğin, ancak yarısına kadar mal doldurulabilen konteynerler yüzünden, planlanandan daha uzun süre yükleme beklemek zorunda kalan nakliye şirketleri yüzünden veya acilen ihtiyaç duyulan malların gemiyle vaktinde gelmemesinden dolayı hava taşımacılığında uğranan zararlar yüzünden. “Bizim sorunlarımızı çözmek için müşterilerin elinden hiçbir şey gelmez. O yüzden, onların bu sorunlardan olabildiğince az etkilenmesi için elimizden gelen her şeyi yapıyor ve ek maliyetleri kendimiz üstleniyoruz.” İş, bu ek giderlerle de bitmiyor. “Örneğin, yazılımın yeniden düzenlenmesi için yapılan ciddi masrafların yanı sıra her gün hata ayıklama ve sorun gidermeye yapılan masraflar ekleniyor.”

Bütün bunlar, şirketin mali verileri üzerinde ciddi şekilde iz bırakıyor. Gerçi 2018’in ilk yarıyılına kıyasla ciro yüzde 0,8’lik hafif bir düşüşle 259,6 milyon Euro’ya geriledi ama bu da eldeki yüksek miktardaki siparişlerin, bilgisayar sorunlarından dolayı tamamen işleme konamamasından kaynaklandı. Yine de yarıyılın 11 milyon Euro’luk kazancında yaklaşık yüzde 30 düşüş görüldü. “Bir yazılım değişiminin 2019 yılında bütün bir şirkette bu derece sarsıntı yaratabileceği hiç aklıma gelmezdi.”

LIQUI MOLY uzun süredir başarıya doymuyordu: Yıllarca üst üste daha fazla ciro, daha fazla kazanç. Şu anki durum, şirketi hazırlıksız yakaladı. Ancak, yüksek performans düzeyi sayesinde bu, elde edilen kazançta sadece küçük bir kayıp anlamına geliyor ve şirketin varlığını tehdit eden bir durum olmaktan çok uzak. Ernst Prost, “Bizde, çalışma saatlerinin azaltılması veya işten çıkarmalar gibi basiretsiz hareketler olmaz,” diyor. “Yolumuzdan şaşmayacağız, büyüme rotasını kararlılıkla izleyeceğiz, yeni insanlar istihdam etmeyi sürdüreceğiz, yeni ürünlere ve yeni pazarlara yatırım yapmaya devam edeceğiz.”

Yani strateji değişikliği yapmayacak ve kemer sıkma politikası uygulamayacağız. Aksine: Ernst Prost, “Yaşadığımız sorunlar bize, daha iyi hale gelmek için şimdi yatırım yapmamız gereken alanları gösterdi,” açıklamasını yapıyor. Örneğin, yeni bir ana depo yapılarak lojistik basitleştirilecek. “Şu anda yaşadığımız fırtına, önceden tahmin edilenden çok daha güçlü oldu. Gemimizin gövdesine yüksek dalgalar çarpıyor, tayfalardan bazıları ıslanacak, bazı yolcuların midesi bulanacak. Ama gemimiz açık denizlere dayanıklı ve tehlikede değil. Bu fırtına yakında dinecek. Çalıştığımız yazılım şirketleriyle birlikte bu bilgisayar sorunlarını en geç yıl sonuna kadar çözeceğimizi umuyorum.”

Diğer Haberler

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için olanaklarla birlikte çalışabilirin da bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti kampanyasını duyurmak üzere hazırlanmış reklam filmi,...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek marka oldu. OPET Genel Müdürü...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3. ayağı, 7,4 kilometre uzunluğundaki Sakarıılıca...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni bir Nissan sahibi olmak için...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye ve Hyundai araçlarına sahiplerine üstün...

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken,...