LIQUI MOLY Patron Çıldırdı…

®
Çok Okunanlar

İstanbul’un kalbinde Off-Road heyecanı

Turkcell Platinum, Yaban Akademi işbirliğiyle müşterilerine sunduğu doğa aktivitelerine bir yenisini daha ekleyerek off-road heyecanını şehrin göbeğine taşıdı. Maslak’ta...

Otomotiv Sanayii Derneği, Şubat Verilerini Açıkladı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Ocak-Şubat dönemine ilişkin verileri açıkladı. Bu dönemde, toplam üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre...

Yeni Honda HR-V, performans 182 beygir gücüne sahip

Yeni Honda HR-V, performans meraklılarını heyecanlandıracak olan 182 beygir gücüne sahip turbo beslemeli motoru ile Honda’nın heyecan veren sürüş...

Citroën Konforunda Nisan Fırsatları

Citroën; güçlü tasarım, üstün konfor özellikleri ve gelişmiş teknolojiye sahip tüm modelleri için Mart ayına özel cazip faiz oranları...

Ocak ayında yeni bir şirket yazılımının kullanıma sokulması, LIQUI MOLY için uzun süren bir sorun haline geldi. Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket için süreçleri basitleştirmesi ve maliyetleri düşürmesi gereken yazılım tam tersine yol açarak yarıyıllık bilançoyu berbat etti. Genel Müdür Ernst Prost, “Borsada kote olsaydık kâr düşüşü uyarısı çıkartmam gerekecekti,” diyor.

Şirket yazılımıyla, başka bazı işlerin yanı sıra satın alma işlemleri yönetiliyor, üretim ve sevkiyatlar idare ediliyor ve muhasebe tutuluyor. Dolayısıyla bu yazılım, LIQUI MOLY’nin tüm süreçleri için kritik bir önem taşıyor. Daha önceki yazılım artık çok eskimişti ve gitgide kapasitesinin sınırlarına dayanmaktaydı. O yüzden, uzun süre ön hazırlıktan sonra yılbaşında işletimden kaldırıldı.

Ancak, yeni yazılımın kullanıma sokulması sırasında beklenebilecek ufak tefek sorunların yerine, bugüne kadar süren ciddi güçlükler ortaya çıktı. Bu güçlükler, doğrudan doğruya şirket operasyonlarını da etkiledi. Ernst Prost, “Ünlü yazılım şirketlerinin verdiği desteğe rağmen hâlâ beklentilerimize ve müşterilerimizin bizden beklentilerine uygun düzeyde üretim ve sevkiyat yapmayı başaramadık,” diyor.

Bu durum, müşterilerde haklı olarak hayal kırıklığına ve kaygıya yol açıyor. Ernst Prost, “Meslek hayatımda müşterilerimden hiç bu son altı ayda olduğu kadar sık özür dilemek zorunda kalmamıştım. Şu anki performansımız cidden gücüme gidiyor,” diyor. Üstelik bu durum ek maliyetlere yol açıyor; örneğin, ancak yarısına kadar mal doldurulabilen konteynerler yüzünden, planlanandan daha uzun süre yükleme beklemek zorunda kalan nakliye şirketleri yüzünden veya acilen ihtiyaç duyulan malların gemiyle vaktinde gelmemesinden dolayı hava taşımacılığında uğranan zararlar yüzünden. “Bizim sorunlarımızı çözmek için müşterilerin elinden hiçbir şey gelmez. O yüzden, onların bu sorunlardan olabildiğince az etkilenmesi için elimizden gelen her şeyi yapıyor ve ek maliyetleri kendimiz üstleniyoruz.” İş, bu ek giderlerle de bitmiyor. “Örneğin, yazılımın yeniden düzenlenmesi için yapılan ciddi masrafların yanı sıra her gün hata ayıklama ve sorun gidermeye yapılan masraflar ekleniyor.”

Bütün bunlar, şirketin mali verileri üzerinde ciddi şekilde iz bırakıyor. Gerçi 2018’in ilk yarıyılına kıyasla ciro yüzde 0,8’lik hafif bir düşüşle 259,6 milyon Euro’ya geriledi ama bu da eldeki yüksek miktardaki siparişlerin, bilgisayar sorunlarından dolayı tamamen işleme konamamasından kaynaklandı. Yine de yarıyılın 11 milyon Euro’luk kazancında yaklaşık yüzde 30 düşüş görüldü. “Bir yazılım değişiminin 2019 yılında bütün bir şirkette bu derece sarsıntı yaratabileceği hiç aklıma gelmezdi.”

LIQUI MOLY uzun süredir başarıya doymuyordu: Yıllarca üst üste daha fazla ciro, daha fazla kazanç. Şu anki durum, şirketi hazırlıksız yakaladı. Ancak, yüksek performans düzeyi sayesinde bu, elde edilen kazançta sadece küçük bir kayıp anlamına geliyor ve şirketin varlığını tehdit eden bir durum olmaktan çok uzak. Ernst Prost, “Bizde, çalışma saatlerinin azaltılması veya işten çıkarmalar gibi basiretsiz hareketler olmaz,” diyor. “Yolumuzdan şaşmayacağız, büyüme rotasını kararlılıkla izleyeceğiz, yeni insanlar istihdam etmeyi sürdüreceğiz, yeni ürünlere ve yeni pazarlara yatırım yapmaya devam edeceğiz.”

Yani strateji değişikliği yapmayacak ve kemer sıkma politikası uygulamayacağız. Aksine: Ernst Prost, “Yaşadığımız sorunlar bize, daha iyi hale gelmek için şimdi yatırım yapmamız gereken alanları gösterdi,” açıklamasını yapıyor. Örneğin, yeni bir ana depo yapılarak lojistik basitleştirilecek. “Şu anda yaşadığımız fırtına, önceden tahmin edilenden çok daha güçlü oldu. Gemimizin gövdesine yüksek dalgalar çarpıyor, tayfalardan bazıları ıslanacak, bazı yolcuların midesi bulanacak. Ama gemimiz açık denizlere dayanıklı ve tehlikede değil. Bu fırtına yakında dinecek. Çalıştığımız yazılım şirketleriyle birlikte bu bilgisayar sorunlarını en geç yıl sonuna kadar çözeceğimizi umuyorum.”

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...