Rimborso pedaggi autostrade, troppi vincoli per il Codacons

®
Çok Okunanlar

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet yüksek performanslı bilgisayar kullanıyor....

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber Technologies Inc. ve Foxconn...

EV Charge Show 2025 WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe

Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe bir ilk olan şarj istasyon tesisi WAT Şarj...

T10X ve T10F V2 için 800 bin TL’ye %0 faizli 12 ay

Togg’da kasım ayı avantajlarla başladı  Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, T10X ve T10F cihazları için kasım...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline getirme hedefi, Yeni Renault...

Bridgestone Blizzak 6, AUTO BILD sportscars 2025 Kış Lastiği Testi’nin Şampiyonu

Bridgestone’un kış lastiği Blizzak 6, AUTO BILD sportscars tarafından düzenlenen zorlu testlerde en yüksek dereceyi alarak kalitesini tescilledi. 11...

100’ün Üzerinde Sporcu Senoz’da Start Alacak

Karadeniz’in saklı cenneti Senoz Vadisi, büyük bir spor organizasyonuna ilk kez kapılarını açıyor. Rize’nin Çayeli ilçesinde düzenlenecek Türkiye Enduro...

“Da aprile 2026 scatteranno i
rimborsi dei pedaggi in caso di disservizi autostradali, ma la
proposta presentata dall’Autorità di Regolazione dei Trasporti
presenta criticità che rischiano di limitare fortemente il
diritto degli utenti ad ottenere il rimborso”. Lo afferma il
Codacons, che critica in particolare la parte del provvedimento
relativa ai rimborsi per blocchi della circolazione in
autostrada. “La proposta di Art stabilisce che ‘nel caso di
eventi perturbativi alla regolare circolazione che comportino
situazioni di traffico bloccato, l’utente ha diritto al rimborso
del pedaggio pari al 50% nel caso di traffico bloccato di durata
compresa tra 120 e 179 minuti; 75% nel caso di traffico bloccato
di durata compresa tra 180 e 239 minuti; 100% nel caso di
traffico bloccato di durata pari o superiore a 240 minuti’. A
parte la dicitura ‘eventi perturbativi’ che appare
eccessivamente generica e potrebbe portare a ricorsi e
contenziosi – osserva il Codacons -, i rimborsi da circolazione
paralizzata scatterebbero solo se l’utente rimane ‘imprigionato’
in autostrada almeno due ore e, peraltro, sarebbero in tal caso
parziali. Per avere un rimborso totale del pedaggio sarebbe
necessario rimanere bloccati almeno 4 ore, un tempo che appare
oggettivamente eccessivo – spiega l’associazione”. “Non solo.
   
Le società autostradali potranno poi recuperare interamente i
rimborsi pagati scaricando sulla collettività i relativi costi
sostenuti, attraverso un aumento dei pedaggi. L’Art stabilisce
infatti che ‘gli importi complessivi annui a consuntivo
corrisposti agli utenti per i rimborsi possono essere recuperati
dai concessionari tramite il pedaggio, limitatamente ai primi 5
anni di applicazione, secondo la seguente progressione: a) il
primo anno, nella misura del 100%; b) il secondo anno nella
misura dell’80%; c) il terzo anno nella misura del 60%; d) il
quarto anno nella misura del 40%; e) il quinto anno nella misura
del 20%’. Altra novità, i cui effetti tuttavia si vedranno solo
a partire dal 2027, riguarda gli aggiornamenti tariffari: i
pedaggi autostradali saranno infatti legati agli investimenti
realmente realizzati dai gestori e al raggiungimento di
determinati standard qualitativi fissati dall’Autorità. I
concessionari che non faranno investimenti o non raggiungeranno
gli obiettivi prefissati – conclude il Codacons- saranno
costretti a ridurre le tariffe praticate agli automobilisti
nella misura dello 0,5%”.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk

Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi için Antalya’da büyük buluşma MEB ve OPET işbirliği ile 2022’de hayata geçirilen “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” Projesi’nin bu yılki bilgilendirme...

Levent Çakıroğlu, otomotiv sektöründeki güçlü yatırımlarına dikkat çekti

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Türkiye’nin en büyük sanayi ve hizmetler topluluğu olarak ülkemizin ihracatının yüzde 7’sinden fazlasını gerçekleştiriyor, yurt dışında 130’u aşkın üretim tesisi...

Hyundai 50,000 NVIDIA Blackwell GPU’yu entegre edecek

Hyundai Motor Group ve NVIDIA, otonom mobiliteye, akıllı fabrikalara ve robot teknolojisine güç sağlamayı amaçlayan, NVIDIA Blackwell yapay zeka altyapısına dayalı bir yapay zeka...

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu kasım ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme hedeflerini, sektörün deneyimli lojistik firmalarından HASER MOTORLU TAŞITLAR ile...

JP Performance ve LIQUI MOLY işbirliğine başlıyor

YouTube'da 2,6 milyondan fazla abonesiyle herhalde Almanca konuşulan bölgelerin en büyük ve en ünlü otomobil influencer'ı: Ruhrpott'tan Jean Pierre Kraemer, JP Performance kanalıyla neredeyse...

Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak motosiklet sürücü güvenliğinin evriminde önemli bir dönüm noktasına imza...