Ford Trucks, İlk Yakıt Hücreli F-MAX’i Geliştirecek

®
Çok Okunanlar

Trafiğe martta 226 bin 617 aracın kaydı yapılırken 2 bin 239 aracın kaydı silindi

Türkiye İstatistik Kurumu, mart ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı. Buna göre, martta trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen...

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları; Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki...

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...

Suudi petrol devi Aramco, Çinli Hengli Petrochemical şirketinin %10 hissesini satın alacak

Suudi Arabistan'ın ulusal petrol şirketi Aramco, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Çinli şirket Hengli Petrochemical'ın %10 hissesini güvence altına almak...

Ağır ticari araç sektörünün global markası Ford Trucks, geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük etme vizyonuyla katıldığı Avrupa Birliği’nin sıfır emisyonlu lojistik projesi Horizon Avrupa ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem-Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi) kapsamında hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX’i geliştirmek üzere kurduğu stratejik ortaklılara Ballard Power Systems’ı ekledi. Ford Trucks, proje kapsamında yakıt hücresi tedariki ve geliştirmesi alanlarında Ballard ile iş birliği içinde olacak.

Bu kapsamda Ford Trucks, Kanada merkezli Ballard Power Systems ile 2023 yılı içinde teslim edilmesi planlanan iki adet FCmove™-XD 120 kW yakıt hücreli motor için ilk satın alma siparişini içeren bir niyet mektubu (LoI) imzaladı.

Ford Trucks sürdürülebilir teknolojilerin geliştirilmesine öncülük ediyor

Ford Trucks, yakıt hücresiyle çalışan F-MAX’i Türkiye’de geliştirmeyi ve üretmeyi planlıyor. F-MAX, Ford Trucks’ın yakıt hücresiyle çalışan ilk aracı olacak. Aracın, ZEFES projesinin hedefleriyle uyumlu olarak 2025 yılında Avrupa Ten-T koridoru gösterimlerine başlaması bekleniyor.

Ford Trucks halihazırda ağır ticari araçlarda hidrojen yanmayı, kendi tasarladığı tek silindirli içten yanmalı Ar-Ge motoru ile test ediyor. Bu doğrultuda ilk motor çalıştırma ve ateşleme faaliyetini başarıyla tamamladı. Ford Trucks, sıfır emisyon için motor geliştirme çalışmalarına devam edecek.

Tamamen Ford Trucks mühendisleri tarafından geliştirilip üretilen F-MAX, dünyanın en prestijli ticari araç fuarlarından biri olan Uluslararası Taşımacılık Fuarı’nda (IAA), ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ (IToY) ödülünü kazanarak uluslararası pazarlarda önemli bir başarı elde etti.

Ağır ticari araçlarda ‘Generation F hareketi’ ile sıfır emisyonlu, bağlantılı ve otonom teknolojilerle büyük bir dönüşüm başlatan Ford Trucks, iklim değişikliğinin etkileriyle mücadele etmek amacıyla 2040 yılına kadar araç üretiminde sıfır emisyon hedefine ulaşmayı taahhüt ediyor. Ford Trucks, bu taahhüdün bir kanıtı olarak, Eylül 2022’de Hannover’de gerçekleşen uluslararası taşımacılık fuarında tasarımı ve üretimi tamamen Ford Otosan mühendislerinin imzasını taşıyan %100 elektrikli kamyonunu tanıttı.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler