Brisa, 394 milyon TL’ye ulaştı…

®
Çok Okunanlar

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat...

Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede

Türkiye akaryakıt sektörünün geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede Türkiye'deki yurt içi akaryakıt satışları 2024 yılında 32,7 milyon...

Karsan Otonom e-ATAK Paris’te…

Dünyanın İlk Seri Üretim Seviye 4 Otonom Otobüsü Karsan Otonom e-ATAKParis’te Yolcu Taşımaya Hazırlanıyor!  Karsan Otonom e-ATAK Eylül Ayından...

Hyundai, TIME’ın “2025’in En Etkili Şirketleri” Listesinde

Hyundai Motor Grubu, TIME dergisi tarafından yayımlanan “2025’in En Etkili 100 Şirketi” listesine bu yıl ilk kez dahil edilerek...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım...

Opel, Yeni Frontera GRAVEL Konsepti

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni nesil Frontera için çok özel bir konsept versiyon hazırlayarak XS CARNIGHT Wörthersee etkinliğinde görücüye...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte...

Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation iştiraki Türkiye lastik sektörü lideri Brisa 2021’in ilk çeyreğinde yurtiçi ve uluslararası pazarlarda güçlü bir performans sergiledi. 

Brisa’nın FAVÖK büyüklüğü geçen yılın aynı dönemine göre 2 katına çıkarken, ciroda ise %47 artış gerçekleştirdi. Şirketin FAVÖK büyüklüğü 394 milyon TL’ye ulaştı. Bu başarılı sonuçta, dengeli işletme sermayesi yönetimi, başarılı kanal ve ürün portföyü yönetimi etkili oldu.

 Brisa’nın yılın ilk çeyreğindeki ihracatı, tonaj bazında, geçen yılın aynı dönemine göre %36 arttı. Bunun yanı sıra 14 ülkede de pazar payı artışı gerçekleştirdi. 

Bridgestone ve Lassa ana markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 1 Ocak-31 Mart 2021 dönemine ait finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Güçlü performans sergileyen Brisa, yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre FAVÖK büyüklüğünü 2 katına çıkardı. Şirketin toplam cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre %47 artışla 1,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirketin FAVÖK büyüklüğü 394 milyon TL’ye ulaştı. Net karı ise geçen yılın aynı dönemine göre 3,7 katına çıkarak 282 milyon TL oldu. Aynı dönemde, ihracatı tonaj bazında %36, ihracat satış gelirleri ise dolar bazında %31 artış gösterdi.

Şirketin güçlü performansında, dengeli işletme sermayesi yönetimi, başarılı kanal ve ürün portföyü yönetimi etkili oldu. İşletme sermayesi devir hızı, 2021 ilk çeyreğinde 18 seviyesine ulaştı.

Brisa’nın 2021 birinci çeyrek performansını değerlendiren Brisa CEO’su Haluk Kürkçü; “Halen devam eden pandemi koşullarında, çalışanlarımız ve tüm paydaşlarımızın sağlığını ve güvenliğini önceliğimize alarak operasyonlarımıza devam ediyoruz. Küresel ve yerel pazardaki zorlu koşullar altında, stratejik önceliklerimize odaklanarak yılın ilk çeyreğinde dengeli büyümemizi devam ettirdik. İzmit ve Aksaray’daki fabrikalarımız, yerli üretim ve ARGE gücümüz, 3000’e yakın çalışanımız ve güçlü bayi ağımız ile değer oluşturmaya odaklanıyoruz. Yurtiçi pazarlarda, müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına, mobil ve yerinde hizmetlerle yanıt vererek fayda sağlıyoruz. Hızlı bakım ve servis zincirlerimiz Otopratik ve Propratik mağaza ağımızı güçlendirme yatırımlarına devam ediyoruz. Bu dönemde yurtdışı pazarlarda da çalışmalarımıza ivme kazandırdık. Lassa markamız ile Orta Doğu, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Batı Avrupa bölgelerinden toplam 14 ülkede Pazar payı artışı gerçekleştirdik. Global araç üreticilerine orijinal ekipman ürün tedariği çalışmalarımızı güçlendirecek ARGE çalışmalarımızı hızlandırdık. Tüm bunları yaparken, ekonomik, sosyal ve yönetişim anlamında sorumluluklarımızı yerine getirmek bu dönemde en büyük önceliğimiz. Şirketimizde bu başarıları mümkün kılan çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve hissedarlarımıza teşekkür ediyorum.” dedi.

Diğer Haberler

Subaru, Auto Express Sürücü Gücü sıralamasında üst üste ikinci kez zirvede

Subaru, Auto Express Driver Power müşteri memnuniyeti anketinde üst üste ikinci kez 'Yılın Üreticisi' ödülüne layık görüldü ve on puan kategorisinden yedisini domine etti...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI Countryman, Opel Grandland, Peugeot 3008,...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım çalışmalarına hız verdi. Türkiye’de üretime...

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek, yüzde 6,8 pazar payı...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat rakamıyla ikinci büyük pazar olurken,...

Otomotivde 3,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Otomotiv endüstrisinin ocak-haziran dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 19 milyar 987 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Bu rakam otomotiv...

Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Hyundai’den büyük kampanya

Hyundai'den Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Temmuz Ayrıcalığı... Hyundai Motor Türkiye, öğretmen, öğretim görevlisi ve sağlık çalışanlarına yönelik özel satış destek kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında BAYON 1.0T...