Yazar-Özgür SUNAY
Peugeot markasının SUV’larının en küçüğü olan Peugeot 2008, hem elektrikli hem de içten yanmalı versiyonlarda, yakın zamanda hibrit bir güç aktarma organının katıldığı klasik benzinli ve dizel motorlarla piyasa sunuldu. Sadece şehir içi seyahatler için değil, aynı zamanda uzun mesafeler için de uygun hale getiren modern ve sessiz motoru olan 2008 GT Puretech 130 EAT8 versiyonunu uzun uzadıya test ettik. 4,30 m uzunluğa, 1,98 m genişliğe ve 1,55 m yüksekliğe sahip kompakt boyutlarına rağmen, dört yolcu için uçak konforuna eş değer. 434 litrelik bagajı (koltuklar katlandığında 1.467litrelik) alana dönüşüyor. LED farlar artık ön tarafta daha da ince ve yeni büyük Aslan logusu eklenmiş. Kompakt direksiyon simidi, uzatılmış gösterge paneli, sürücünün dikkatini dağıtmamak için gözlerin önünde minimum seviyeye çekilmiş. Bununla birlikte, 10 inçlik merkezi monitörden erişilebilen bilgiler ayrıca çok daha ayrıntılı olarak otomobilin ayarlarından Android Auto ve Apple CarPlay ile kablosuz olarak uyumlu olan bilgi-eğlence sistemine kadar yer almakta. Araçta, sürücü koltuğu rahat, yeterince geniş ve arka koltukta iki yolcu için rahat bir oturma alanı yer alırken üçüncü sırada orta alan biraz daha dar. Peugeot 2008 GT PureTech 130 EAT8’in kaputunun altında üç silindirli 1.2 litrelik benzinli motorun yumuşak, sessiz ve sekiz ileri otomatik şanzımanla sürüşü oldukça kolay ve rahat. Özellikle, Sekiz vitesli otomatik şanzıman şehirlerarası uzun yolculuklarda oldukça sessiz ve sorunsuz. ECO’dan Sport moduna geçildiğinde, gaz tepkimesi önemli ölçüde değişiyor ve 130 beygirin tümü hissediliyor. Rekabetçi yakıt tüketimi ile testimiz esnasında 100km’de ortalama 6litre tüketim değeri ve fiyatı ile cazip bir Crossover olarak dikkat çekiyor.