Analiz: Rusya’da Otomotiv Tedarik Zinciri…

®
Çok Okunanlar

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

ABD’nin yeni yaptırımları ve Moskova’nın Ukrayna’yı işgali , zaten kısıtlı olan otomotiv küresel tedarik zinciri üzerinde geniş kapsamlı bir etkiye sahip olabilir, ancak Rusya’da yalnızca birkaç otomobil üreticisi kayda değer bir riske sahip.

Rus otomobil üreticisi AvtoVAZ’da kontrol hissesine sahip olan Fransa merkezli Renault Group , ülkenin araç üretiminin %39,5′ini oluştururken, onu %27,2 ile Güney Kore merkezli Hyundai Group takip ediyor.

Araştırma firması IHS Markit’e göre Alman otomobil üreticisi Volkswagen %12.2′lik bir paya sahipken, Toyota Motor %5.5′lik paya sahip. Diğerleri düşük tek haneli rakamlarla takip ediyor.

IHS’nin Avrupalı ​​ana otomotiv analisti Tim Urquhart, “En büyük küresel [otomobil üreticileri] Rusya’dan tonlarca para kazanmıyor” dedi. “Ancak Renault, görünürlük açısından en büyük şirket.”  Renault, “mevcut lojistik rotalarda zorunlu değişiklik” nedeniyle bileşen sıkıntısına neden olduğu için önümüzdeki hafta Moskova’daki montaj tesisinde üretimi askıya alacak. 

Detroit Three otomobil üreticilerinden General Motors , Rusya’daki üretim faaliyetlerini yedi yıl önce durdurdu.  Hem 2019′da ülkeyi büyük ölçüde terk eden Ford Motor hem de eski adıyla Fiat Chrysler olan Stellantis , ortak girişimler yoluyla birer fabrika işletiyor. IHS raporlarına göre Stellantis, ülkenin araç üretiminin yalnızca %1.6′sını temsil ediyor.

2000′lerde otomobil üreticileri, Rusya’nın Avrupa dahil olmak üzere uluslararası pazarlarda ticareti artırmak için önemli bir otomotiv pazarı ve merkezi olmasını bekliyordu. Ancak, IHS’ye göre, ülkedeki istikrarsızlık ve durgun ekonomi, diğer faktörlerin yanı sıra, pazarın 2008′de sadece 2,96 milyon adet satışla zirveye ulaşmasına neden oldu.

Urquhart, “Son birkaç yılda çok azaldı. Son olayların bunu değiştireceğini sanmıyorum.” Dedi. Rusya araç pazarı, son üç yılda yıllık birim satışlarda 1,6 milyon ile 1,75 milyon arasında geldi. Bu, geçen yıl ABD pazarının yalnızca 10′da birine tekabül ediyor ve 2021′de küresel araç satışlarının yalnızca yaklaşık %2′sini temsil ediyor. IHS’ye göre, Ukrayna’da çok az otomotiv üretimi var ve geçen yıl araç satışları sadece yaklaşık 100.000 adede ulaştı. Ancak Rusya’nın işgali, özellikle yarı iletken çipler ve katalitik konvertörler için neon gazı ve paladyum tedarikini içeren küresel otomotiv tedarik zinciri üzerinde bir dalgalanma etkisi yaratabilir.

IHS’nin ABD merkezli baş otomotiv analisti Stephanie Brinley, “Otomotiv endüstrisi için potansiyel etki, esas olarak doğal kaynak arzındaki potansiyel kesintiye odaklanmış görünüyor” dedi. “Buna Ukrayna’dan çıkan neon gazı ve Rusya’dan çıkan paladyum dahildir. Bu noktada, bu etkinin nasıl veya ne zaman hissedileceğini söyleyemeyiz.”

Kritik tedarik zinciri malzemeleri ve bileşenlerinde uzmanlaşmış Kaliforniya merkezli bir pazar araştırma şirketi olan Techcet’e göre , çip üretimi için litografi süreçlerinde kullanılan ABD neon arzı neredeyse tamamen Ukrayna ve Rusya’dan geliyor .

Techcet’e göre Rusya, Güney Afrika ile birlikte önemli bir paladyum tedarikçisidir ve küresel talebin yaklaşık %33′ünü karşılamaktadır. Paladyum, otomobil üretiminde katalitik konvertörler için kullanılır.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...