2020 İkinci El Otomobil Trendleri…

®
Çok Okunanlar

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa çıkabilmesi için ürün gamını...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

Otomobil üreticisi ve satıcısı için zor bir yılı geride kaldı. 2. el araç ilan platformu arabam.com ODD verileri ve alanında uzman otomobil gazetecilerinin yorumlarını dikkate alarak 2020 ikinci el araç pazarına dair öngörülerini paylaştı.

  1. elde canlılık daha ne kadar sürer?

Otomotiv sektörü, üretimi, ihracatı, yan sanayisi ve vergi gelirleriyle, Türkiye’nin lokomotif sektörlerinin başında geliyor ve bu nedenle de pazarın olması gereken 1 milyonluk seviyelere yeniden çıkması gerekiyor. “Yeni Ekonomi Programında” da daha önce belirtildiği gibi 2019 Türkiye ekonomisinin dengeleneceği bir geçiş yılı olmalıydı. Diğer yandan KPMG Türkiye’nin yayınladığı “Faiz ve Kur Değişimlerinin Türkiye Otomotiv Pazarına Etkisi” raporuna göre de otomotiv pazarının yeniden 1 milyon seviyelerine ulaşabilmesi 2023-2024 yıllarında mümkün olacak gibi duruyor.

Geçtiğimiz iki yıl oldukça zorlu geçti. Hem üretici hem satıcı hem de alıcı için seçeneği az ve zorlayıcı bir süreçti. Üretici, yeni modelleri pazarımıza sunmaktan çekindi, satıcı stoktan çekindi ve alıcı da sıfır araba edinmekten kaçındı. Tüm bunlar ve bunların altında yatan nedenlerle ikinci el araç pazarı, hiç olmadığı kadar canlandı. Peki, ikinci el otomobil ve hafif ticari pazarı için aynı canlılık daha ne kadar sürer?

2019’da olduğu gibi 2020’de de yeni araç pazarının daralmasına paralel olarak, ikinci el araç̧ pazarının daha büyük oranda gelişeceğini öngörmek zor değil.  arabam.com, sektördeki tüm paydaşların ikinci el araç satışını yeni araç satışı gibi otomotiv işinin önemli, ayrılmaz, olmazsa olmaz bir parçası olarak görmeye başlayacağını ve yeni yönetmeliğin de etkisiyle belirli normları olan bir platforma taşıyacağını öngörüyor.

Yeni bir araç almak isteyenler için sıfır araç piyasası ulaşılmaz olunca ikinci elde yoğunlaşan talepler 2020 için de geçerli bir tablo olacak. Diğer yandan araç parkı eskiyor. Tüm bunlara ek olarak ikinci el araç satışı için düzenlenen yeni yönetmelik ve 2019 sonunda gündeme gelen teşviklerin devam edip etmeyeceği de sürece yenilikler ve yeni sonuçlar getirecek.

2019’da Sıfır ve İkinci El Araç Satış Rakamları

ODD`nin 2019 için açıkladığı sıfır ve ikinci el araç satış rakamları şöyle:

Sıfır Araç Satış Rakamları

  • 2019 yılında otomobil ve hafif ticari araç pazarı %23 azaldı. Bir önceki yıla göre otomobil pazarı, %20 ve hafif ticari araç pazarı %32 küçüldü.
  • 2019 yılında satılan toplam (hafif ticari ve otomobil) araç adedi 479.060 olarak kayıtlara geçti. Bu rakam, 2018 yılında 620.937 adet olarak kaydedilmişti.
  • 2019 yılında otomobil satışlarındaki toplam miktar 387.256 adet oldu. Bu rakam, 2018’de 486.321 adet şeklindeydi.
  • 2019’da satılan toplam hafif ticari araç sayısı ise 91.804 adet. 2018 yılında bu rakam, 134.616 olmuştu.

    2019 İkinci El Araç Satış Rakamları

    2019 yılında (ocak- kasım döneminde) toplam 5.477.761 adet ikinci el otomobil satıldı. Hafif ticari araç satışlarında bu adet, 1.379.250 oldu.

     

    2018 yılında aynı dönemde toplam 5.008.247 adet otomobil/ 1.296.514 adet hafif ticari araç satışı söz konusu olmuştu.

    2018 ile 2019 arasında otomobil satışları için %9,37 oranında artış görülürken hafif ticari araç satışlarında %6,37 oranında artış oldu.

    2019 yılında ikinci el otomobil satış rakamlarının sıfır otomobil satış rakamlarına oranla %17,31 arttığı görüldü. Yine 2019 yılında ikinci el hafif ticari araç satış rakamlarının sıfır hafif ticari araç satışlarına göre %19,12 oranla arttığı görüldü.

    2019 Online İkinci El Araç Satış Rakamları

    ODD verileri, 2019 yılında Türkiye 2.el online pazarında 1,7 milyon adet satış gerçekleştiğini gösteriyor. 2018 yılında 1,6 milyon adet satış gerçekleşmişti. Buna göre 2.el online pazarında 2019 yılında bir önceki yıla göre %10 büyüme oldu.

    Motor Tercihleri Değişiyor!

    2019 Aralık ayı sonunda otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya %94,32 oranıyla 1600cc altındaki otomobiller sahip oldu. Ardından %2,24 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve %0,29 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı.

    2018 Aralık ayı sonuna göre, 1600cc altındaki otomobil satışlarında %21,9 , 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %34,4 ve 2000cc üstü otomobillerde ise %18,6 azalış görüldü. 2019 yılında toplam 222 adet elektrikli otomobil ve toplam 11.974 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.

    2020’de Sektörü Neler Bekliyor?

    2020 yılında toplam araç satış rakamlarının 2019’un altında kalmaması sektör için önemli. Yukarıdaki rakamlar incelendiğinde, 2020 için şöyle bir tahmin yapmak mümkün:

    Otomotiv sektörünün alışkın olduğu üzere genellikle satışların düşük seyrettiği bir yılın ardından gelen yılda satışlar artıyordu. 2020 için de böyle bir durum olur mu sorusunun yanıtı, tablonun biraz farklı olduğu şeklinde özetleniyor. 2019’da zaten teşvikler ile söz konusu satış rakamlarına ulaşılabildi. Dolayısıyla geçmiş yıllardaki ezber burada bozulabilir.

    Hurda teşvikinin sona ermesi, yıl sonunda döviz kurunun yükselmesi gibi başlıklar da önce sıfır araç satışlarını sonra da özellikle yılın ikinci yarısından sonra ikinci el araç pazarını etkileyebilir. Elbette burada her iki konuda da ümit verici yeni kararlar alınabilir. Teşvik ve kredi faizlerinin devam etmesi halinde pazarın 550-600 bin adet olacağı öngörülüyor. Diğer yandan gerek döviz kurları gerek açılan parite ve gerekse fiyatların yüksek seyri, talebi ikinci el otomobillere yöneltmeye devam edebilir.

    2020’de Pazarın Değişen Trendlerini Anlamak

    2020’de pazarın değişen taleplerini anlamak önemli. Bu farklılaşan detayları arabam.com şöyle özetliyor:

    Motor Tercihleri Değişiyor!

    2019 yılında elektrikli motor, hibrit motor seçeneklerine olan talep arttı. Ayrıca fabrika çıkışlı LPG araç seçeneği artarken ikinci el pazarında da LPG’li araçlara olan talebin önceki yıllara oranla arttığı görülüyor. Dizel araç satışlarında net bir düşüş yok ama zamanla dizel tercihinin azalacağını öngörmek de mümkün. 2020 yılında daha fazla ikinci el elektrikli araç tercihi, daha fazla LPG’li ikinci el araç tercihi ile karşılaşılacağı öngörülüyor.

    Yeni Yönetmelik 2. Ele Güveni Artırabilir!

    İkinci el satışlarına dair hazırlanan yeni yönetmelikle, alıcının galeriye ve ikinci ele güveni artacak. Bu da yine ikinci el araç pazarını olumlu etkileyecek bir gelişme olacak.

    SUV Tercihi Artabilir!

    SUV pazarının hem sıfır km tercihlerinde hem de ikinci el tercihlerinde büyümeye devam ettiğini biliyoruz. Büyüyen pazar talebi 2020 için bu segmentte söz konusu olabilir.

    Araç Parkı Eskiyor!

    İkinci elin yüksek oranda tercih edilmesi sonucunda araç parkımız eskiyor. Bu da yeni gibi ikinci el modellerine olan talebin çok daha yoğun olacağını gösteriyor.

    2020’de İkinci El Pazarında Başarı İçin Öneriler

    2020 yılının da ikinci el araç pazarı için büyümenin süreceği bir yıl olarak gören arabam.com, burada pazarın beklentisini doğru anlamanın, alıcıya güven vermenin, online altyapıya yatırım yapmanın, sertifika-ekspertiz raporu gibi bilgilendirici verileri güvenle sunabilmenin süreci iyi değerlendirmeye yönelik önemli ipuçları olduğunu belirtiyor.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...