2020 İkinci El Otomobil Trendleri…

®
Çok Okunanlar

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için...

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi Eve Dönüyor: Modena'da Yeni Bir Dönem Başlıyor  Maserati'nin coupé ve cabriolet modelleri Tridente'nin kalbi olan...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto...

Tırmanmada Sıradaki Durak Eskişehir…

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 3. ayağı Eskişehir Tırmanma Yarışı 31 Mayıs-01 Haziran tarihlerinde Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK)...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir...

General Tire yeni dört mevsim lastik

General Tire yeni dört mevsim lastik Grabber Cross A/S ile “Yola Çık ve Ötesini Keşfet” Bir Continental markası olan General...

Otomobil üreticisi ve satıcısı için zor bir yılı geride kaldı. 2. el araç ilan platformu arabam.com ODD verileri ve alanında uzman otomobil gazetecilerinin yorumlarını dikkate alarak 2020 ikinci el araç pazarına dair öngörülerini paylaştı.

  1. elde canlılık daha ne kadar sürer?

Otomotiv sektörü, üretimi, ihracatı, yan sanayisi ve vergi gelirleriyle, Türkiye’nin lokomotif sektörlerinin başında geliyor ve bu nedenle de pazarın olması gereken 1 milyonluk seviyelere yeniden çıkması gerekiyor. “Yeni Ekonomi Programında” da daha önce belirtildiği gibi 2019 Türkiye ekonomisinin dengeleneceği bir geçiş yılı olmalıydı. Diğer yandan KPMG Türkiye’nin yayınladığı “Faiz ve Kur Değişimlerinin Türkiye Otomotiv Pazarına Etkisi” raporuna göre de otomotiv pazarının yeniden 1 milyon seviyelerine ulaşabilmesi 2023-2024 yıllarında mümkün olacak gibi duruyor.

Geçtiğimiz iki yıl oldukça zorlu geçti. Hem üretici hem satıcı hem de alıcı için seçeneği az ve zorlayıcı bir süreçti. Üretici, yeni modelleri pazarımıza sunmaktan çekindi, satıcı stoktan çekindi ve alıcı da sıfır araba edinmekten kaçındı. Tüm bunlar ve bunların altında yatan nedenlerle ikinci el araç pazarı, hiç olmadığı kadar canlandı. Peki, ikinci el otomobil ve hafif ticari pazarı için aynı canlılık daha ne kadar sürer?

2019’da olduğu gibi 2020’de de yeni araç pazarının daralmasına paralel olarak, ikinci el araç̧ pazarının daha büyük oranda gelişeceğini öngörmek zor değil.  arabam.com, sektördeki tüm paydaşların ikinci el araç satışını yeni araç satışı gibi otomotiv işinin önemli, ayrılmaz, olmazsa olmaz bir parçası olarak görmeye başlayacağını ve yeni yönetmeliğin de etkisiyle belirli normları olan bir platforma taşıyacağını öngörüyor.

Yeni bir araç almak isteyenler için sıfır araç piyasası ulaşılmaz olunca ikinci elde yoğunlaşan talepler 2020 için de geçerli bir tablo olacak. Diğer yandan araç parkı eskiyor. Tüm bunlara ek olarak ikinci el araç satışı için düzenlenen yeni yönetmelik ve 2019 sonunda gündeme gelen teşviklerin devam edip etmeyeceği de sürece yenilikler ve yeni sonuçlar getirecek.

2019’da Sıfır ve İkinci El Araç Satış Rakamları

ODD`nin 2019 için açıkladığı sıfır ve ikinci el araç satış rakamları şöyle:

Sıfır Araç Satış Rakamları

  • 2019 yılında otomobil ve hafif ticari araç pazarı %23 azaldı. Bir önceki yıla göre otomobil pazarı, %20 ve hafif ticari araç pazarı %32 küçüldü.
  • 2019 yılında satılan toplam (hafif ticari ve otomobil) araç adedi 479.060 olarak kayıtlara geçti. Bu rakam, 2018 yılında 620.937 adet olarak kaydedilmişti.
  • 2019 yılında otomobil satışlarındaki toplam miktar 387.256 adet oldu. Bu rakam, 2018’de 486.321 adet şeklindeydi.
  • 2019’da satılan toplam hafif ticari araç sayısı ise 91.804 adet. 2018 yılında bu rakam, 134.616 olmuştu.

    2019 İkinci El Araç Satış Rakamları

    2019 yılında (ocak- kasım döneminde) toplam 5.477.761 adet ikinci el otomobil satıldı. Hafif ticari araç satışlarında bu adet, 1.379.250 oldu.

     

    2018 yılında aynı dönemde toplam 5.008.247 adet otomobil/ 1.296.514 adet hafif ticari araç satışı söz konusu olmuştu.

    2018 ile 2019 arasında otomobil satışları için %9,37 oranında artış görülürken hafif ticari araç satışlarında %6,37 oranında artış oldu.

    2019 yılında ikinci el otomobil satış rakamlarının sıfır otomobil satış rakamlarına oranla %17,31 arttığı görüldü. Yine 2019 yılında ikinci el hafif ticari araç satış rakamlarının sıfır hafif ticari araç satışlarına göre %19,12 oranla arttığı görüldü.

    2019 Online İkinci El Araç Satış Rakamları

    ODD verileri, 2019 yılında Türkiye 2.el online pazarında 1,7 milyon adet satış gerçekleştiğini gösteriyor. 2018 yılında 1,6 milyon adet satış gerçekleşmişti. Buna göre 2.el online pazarında 2019 yılında bir önceki yıla göre %10 büyüme oldu.

    Motor Tercihleri Değişiyor!

    2019 Aralık ayı sonunda otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya %94,32 oranıyla 1600cc altındaki otomobiller sahip oldu. Ardından %2,24 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve %0,29 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı.

    2018 Aralık ayı sonuna göre, 1600cc altındaki otomobil satışlarında %21,9 , 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %34,4 ve 2000cc üstü otomobillerde ise %18,6 azalış görüldü. 2019 yılında toplam 222 adet elektrikli otomobil ve toplam 11.974 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.

    2020’de Sektörü Neler Bekliyor?

    2020 yılında toplam araç satış rakamlarının 2019’un altında kalmaması sektör için önemli. Yukarıdaki rakamlar incelendiğinde, 2020 için şöyle bir tahmin yapmak mümkün:

    Otomotiv sektörünün alışkın olduğu üzere genellikle satışların düşük seyrettiği bir yılın ardından gelen yılda satışlar artıyordu. 2020 için de böyle bir durum olur mu sorusunun yanıtı, tablonun biraz farklı olduğu şeklinde özetleniyor. 2019’da zaten teşvikler ile söz konusu satış rakamlarına ulaşılabildi. Dolayısıyla geçmiş yıllardaki ezber burada bozulabilir.

    Hurda teşvikinin sona ermesi, yıl sonunda döviz kurunun yükselmesi gibi başlıklar da önce sıfır araç satışlarını sonra da özellikle yılın ikinci yarısından sonra ikinci el araç pazarını etkileyebilir. Elbette burada her iki konuda da ümit verici yeni kararlar alınabilir. Teşvik ve kredi faizlerinin devam etmesi halinde pazarın 550-600 bin adet olacağı öngörülüyor. Diğer yandan gerek döviz kurları gerek açılan parite ve gerekse fiyatların yüksek seyri, talebi ikinci el otomobillere yöneltmeye devam edebilir.

    2020’de Pazarın Değişen Trendlerini Anlamak

    2020’de pazarın değişen taleplerini anlamak önemli. Bu farklılaşan detayları arabam.com şöyle özetliyor:

    Motor Tercihleri Değişiyor!

    2019 yılında elektrikli motor, hibrit motor seçeneklerine olan talep arttı. Ayrıca fabrika çıkışlı LPG araç seçeneği artarken ikinci el pazarında da LPG’li araçlara olan talebin önceki yıllara oranla arttığı görülüyor. Dizel araç satışlarında net bir düşüş yok ama zamanla dizel tercihinin azalacağını öngörmek de mümkün. 2020 yılında daha fazla ikinci el elektrikli araç tercihi, daha fazla LPG’li ikinci el araç tercihi ile karşılaşılacağı öngörülüyor.

    Yeni Yönetmelik 2. Ele Güveni Artırabilir!

    İkinci el satışlarına dair hazırlanan yeni yönetmelikle, alıcının galeriye ve ikinci ele güveni artacak. Bu da yine ikinci el araç pazarını olumlu etkileyecek bir gelişme olacak.

    SUV Tercihi Artabilir!

    SUV pazarının hem sıfır km tercihlerinde hem de ikinci el tercihlerinde büyümeye devam ettiğini biliyoruz. Büyüyen pazar talebi 2020 için bu segmentte söz konusu olabilir.

    Araç Parkı Eskiyor!

    İkinci elin yüksek oranda tercih edilmesi sonucunda araç parkımız eskiyor. Bu da yeni gibi ikinci el modellerine olan talebin çok daha yoğun olacağını gösteriyor.

    2020’de İkinci El Pazarında Başarı İçin Öneriler

    2020 yılının da ikinci el araç pazarı için büyümenin süreceği bir yıl olarak gören arabam.com, burada pazarın beklentisini doğru anlamanın, alıcıya güven vermenin, online altyapıya yatırım yapmanın, sertifika-ekspertiz raporu gibi bilgilendirici verileri güvenle sunabilmenin süreci iyi değerlendirmeye yönelik önemli ipuçları olduğunu belirtiyor.

Diğer Haberler

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için olanaklarla birlikte çalışabilirin da bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti kampanyasını duyurmak üzere hazırlanmış reklam filmi,...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek marka oldu. OPET Genel Müdürü...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3. ayağı, 7,4 kilometre uzunluğundaki Sakarıılıca...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni bir Nissan sahibi olmak için...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye ve Hyundai araçlarına sahiplerine üstün...

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken,...