Test Sürüşü: Renault Austral E-Tech

®
Çok Okunanlar

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Yazar-Özgür SUNAY

Renault, elektrikli modellere somut olarak bağlı olmasına rağmen (pille çalışan otomobillere büyük yatırım yapan ilk üreticilerden biri olduğu unutulmamalıdır), E-Tech hibrit teknolojisi ile emisyonları azaltmada ama aynı zamanda ticari düzeyde de önemli sonuçlar elde etmeyi başardı. Sürüş tarzınızı nasıl uyarlayacağınızı bildiğiniz sürece, gerçekten düşük yakıt tüketimine izin veren ve House of the Lostillere’in stratejik C segmentinde pazarın büyük dilimlerini fethetmesine yardımcı olan ve %100 elektrikli Mégane’in yanı sıra iki E-Tech Austral ve Ariana modelini kullanan yüksek teknolojili bir çözüm sunuyor. Müttefiki Nissan ile birlikte geliştirilen kanıtlanmış CMF-CD platformuna dayanan yeni Renault Austral, özellikle üç farklı elektrikli benzinli motorla sunuluyor. Bunlar, 48 veya 12 Volt sisteme sahip iki Hafif Hibrit üniteye sahip ve testimizdeki Austral modeli olan daha performanslı 200 beygirlik Full Hybrid E-Tech modelini sunuyor. Renault Austral 4,51 metre uzunluğunda mükemmel bir xx vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten direksiyonlu şasi sayesinde yolculukları maceracı bir arkadaşa dönüştürüyor. Austral E-Tech Hybrid, 1.2 litrelik 3 silindirli turbo benzinli motorun elektronik kumanda tarafından kapatılmadığında birlikte çalıştığı son derece etkili bir tahrik sistemi ve iki elektrik motorundan güç alıyor. Bunlardan biri, elektrik modunda sürmek ve aküyü şarj etmek için çekiş e-motorudur. Diğeri ise Ice motorunu çalıştırmak, hızları değiştirmek ve akünün şarj edilmesine yardımcı olmak için kullanılan yüksek voltajlı bir marş jeneratörü.

Toplam’da güç 200 hp güç üretiyor. Tahrik bölümü ise elektrik modunda iki hızı ve ICE motoru için dört hızı birleştiren gelişmiş bir şanzımana bağlı. 15 kombinasyon ile bu şanzıman, ilk neslindeki torktan 350 Nm’ye kıyasla 410 Nm’ye kadar daha yüksek bir güç sunuyor. E-Tech Austral’da yer alan her şey elektrik bölümü içinde yer alan 400 Volt 2.0 kWh lityum iyon pil ile çalışıyor. Testte gördüğümüz sonuç, canlılık ve verimliliği birleştiren birinci sınıf bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Austral E-Tech Full Hybrid, sürüş modlarını direksiyon başında oturanların zevklerine ve ihtiyaçlarına göre uyarlamaya yarayan en yeni nesil Multi-Sense teknolojisini de eklemiş. Bunlar, OpenR ekranı ve direksiyon simidinde bulunan Multi-Sense düğmesi aracılığıyla erişilebilen çeşitli özelleştirme seçenekleri. Trafiğe, yolun türüne ve hatta ruh haline bağlı olarak, ayarlar direksiyon eforundan motor tepkisine, şasi çevikliğine ve hatta iç atmosfere (iç aydınlatma, sıcaklık, ekran ve gösterge paneli renkleri) kadar her şeyi kişiselleştirip ayarlamanıza imkan sağlıyor. Önceden programlanmış üç moda (Eco, Comfort ve Sport) ek olarak, sürücüye her ayarı seçme özgürlüğü veren dördüncü bir mod (Kişiselleştirme) eklenmiş. Ve zorlu durumlar için, “Kar” ve All Terrain olmak üzere iki ek modu içeren Genişletilmiş Kavrama Paketi yer alıyor. Renault Austral E-Tech modelinde istediğiniz zaman bir moddan diğerine manuel olarak veya hatta Google Asistan’ın sesli komutuyla geçebileceğiniz yenilikler de eklenmiş. Austral ayrıca yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olmak için tamamen yeni bir proaktif özellik ile donatılmış. Kullanıcının alışkanlıklarına ve sürüş koşullarının gerçek zamanlı analizine dayanarak, yerleşik yapay zeka, merkezi ekrandaki bir uyarı aracılığıyla Eco moduna geçilmesini öneriyor. Bu nedenle, Austral E-Tech Hybrid’in 100 km’de sadece 4,6 ila 5,2 litre yakıt tüketimi ve sadece 105 – 117 g/km CO2 salınım emisyonu düşük olarak yer alıyor. Sonuç olarak, Renault’nun elektrifikasyon ve kalite iyileştirmelerine yönelik yeniden markayı konumlandırması, ileri teknoloji, rekabetçi işletme maliyetleri ve müşteri memnuniyetine odaklanmayı sunan hedefi aslında E-Tech Austral’da açıkça görülüyor.

 

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...