Ninja….Çoğunlukla efendilerinin huzurundan kovulmuş veya kendi istekleriyle ayrılmış samurayların zaman içinde sayıca az olmalarını bir avantaj haline dönüştürmek için oluşturdukları gizlilik temelli savaş sanatı ninjalık olarak tarihte yerini alan bir kavram. Bir ninjanın pek çok dövüş ve zihin tekniğine hakim olması şarttı. Bu nitelikler genellikle hasımları olarak muhattab aldıkları iyi eğitimli samurayları alt etmek için gerekliydi. Zira gereken durumlarda bir çubuğu bile hasmı ağır yaralayabilecek hatta öldürebilecek şekilde kullanabilmeyi bilmek gerekiyordu. Peki Kawasaki Industries Ninja serisini üretirken bütün bu kavramları günümüze nasıl yansıtabilirdi ?. Nasıl ortaya çıkarılan ürün pek çok ihtiyacı eşsiz bir şekilde karşılayabilirken eksik hiç bir şeyden ödün vermeyebilirdi ? Bunu 2012 yılında kategorisinde rakibi olmayan Ninja 300 ü çıkararak gerçekleştirdi. Bu konuda Kawasaki çok da iyi bir adım atmış oldu. Çünkü Atası olan Ninja 250 yi geliştirmek yerine Ninja 300 ü tamamen bir görsel şölen estetiğinde yaparken mevcut parçaların neredeyse tümünde değişikliğe gitti ve çok daha oturaklı ve rakipsiz bir makinayı ortaya çıkarttı. Peki Ninja 300 ün teknik özelliklerine inceleyecek olursak; Ninja 300 çift zamanlı su soğutmalı 296cc 4 silindir bir motor bloğuna sahip. 6 Vites ve 13000 devirde readline i mevcut. Tam anlamıyla racing karakteristiğine sahip bir motor. Her ne kadar fabrika çıkışında 170.6 km/s son gösterse de yaptığımız testlerde motorun otobanda 187 km/s hızları gördüğüne şahit olduk. Şehir içi ve şehir dışı gezilerde hız açısından 300cc lik bir motor için son derece tatminkar seviyede olduğunu söyleyebiliriz.
11000 ürettiği maksimum motor gücü 39 beygir civarında. Bu atası Ninja 250 ile karşılaştırıldığında 10 beygirlik bir artışı ifade ediyor ki sürüşte bu farkı çok ciddi bir performans artışı olarak yaşadığımızı söyleyebiliriz. Yani güç ve performans açısından 250 ile aradaki fark ciddi anlamda fark edilebilecek seviyede. Aynı şekilde tork da 10000 d/d da 27 Nm civarında. Racing karakteristiği dememizin temel sebebi de bu. Kalkışlarda son derece atik bir momentuma sahip olduğunu söyleyebiliriz. İyi bir revving ile 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 sn lere kadar indirmek mümkün. Fakat ortalamada 6.3 ile 6.5 arası diyebiliriz. Yakıt tüketimi oldukça iyi seviyede. Düşük toklarda son derece kolay seviyede bir şehir gezisi keyfi verirken aksiyon 6000 d/d dan ve 8000 d/d dan sonra başlamakta. 8000 den 13000 devire çok hızlı bir şekilde ulaşabilmekte. Tüm devir adımları herhangi bir tıkanma yada duraklama olmadan son derece akıcı bir şekilde geçilebilmekte. Gaz ayarındaki hassasiyet ve doğrulukta yeni 32mm lik gaz kelebeginin konumlandırılmış olmasının payı da oldukça yüksek. Slipper clutch dediğimiz özel bir debriyaj ve şanzıman teknolojisine sahip Ninja 300 6 ileri vitese sahip. Vites geçişleri son derece rahat yumuşak ve hisedilebilir. Çok hızlı vites değişimi mümkün iken makinanın buna tepkisi de bir o kadar doğru zamanlama ile gerçekleşmekte. Bu sebepten dolayı agresif bir vites değişimi ile 130-140 km/s hızları çok atik bir şekilde yakalamak mümkün olabiliyor. Ayrıca slipper clutch teknolojisinin doğru zamanlaması ve tam isteneni vermesi rüzgarlı havalarda ve virajlı yollarda bile sürücüye ek bir güven veriyor. Ninja 300 ün 110/70/17 (Ön), 140/70/17 (Arka) Lastik ebatları ve çok daha yumuşak iyi tutuşa sahip olan lastikleri atası Ninja 250 ye göre çok daha fazla güven veriyor. Uzun ve kısa aydınlatma çok daha görünür güçlü ve stabil. Süspansiyonları fabrika ayarlarına biraz daha yumuşak geliyor.
Ninja 300 de koltuğun altında bir bagaj bölümü mevcut. Bunun altında da yine gizli bir bölme mevcut ve bagaj hacmi biraz daha genişletilmeye çalışılmış. Motorun boyası, renklerin uyumu ve cilası göz kamaştırıcı güzellikle. Yüksek kalitede grenaj malzemeleri kullanılmış ve parçalar arasında en ufak bir uyumsuzluk mevcut değil. Arka koltuğun alt tarafındaki kancalara ekstra bagaj bağlamak mümkün. Ayrıca motordaki ısı dağılımı son derece iyi ayarlanmış. Motordaki ısı direkt aşağı doğru yönlendirilmiş hava kanallarından motorun altına veriliyor ve diğer motorlarda olduğu gibi sıcak havanın direkt sürücünün bacaklarına gelmesi engellenmiş. Bu da Ninja 300 ün dizaynı açısından oldukça büyük bir artı.

 

 



















































































