Test Sürüşü: Kawasaki Ninja 300 ABS

®
Çok Okunanlar

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...
Ninja….Çoğunlukla efendilerinin huzurundan kovulmuş veya kendi istekleriyle ayrılmış samurayların zaman içinde sayıca az olmalarını bir avantaj haline dönüştürmek için oluştur­dukları gizlilik temelli savaş sanatı ninjalık olarak tarihte yerini alan bir kavram. Bir ninjanın pek çok dövüş ve zihin tekniğine hakim olması şarttı. Bu nitelikler genellikle hasımları olarak muhattab aldıkları iyi eğitimli samurayları alt etmek için gerekliydi. Zira gereken durum­larda bir çubuğu bile hasmı ağır yaralayabilecek hatta öldürebilecek şekilde kullanabilmeyi bilmek gerekiyordu. Peki Kawasaki Industries Ninja serisini üretirken bütün bu kavramları günümüze nasıl yansıtabilirdi ?. Nasıl ortaya çıkarılan ürün pek çok ihtiyacı eşsiz bir şekilde karşılayabilirken eksik hiç bir şeyden ödün vermeyebilirdi ? Bunu 2012 yılında kategorisinde rakibi olmayan Ninja 300 ü çıkararak gerçekleştirdi. Bu konuda Kawasaki çok da iyi bir adım atmış oldu. Çünkü Atası olan Ninja 250 yi geliştirmek yerine Ninja 300 ü tamamen bir görsel şölen estetiğinde yaparken mevcut parçaların neredeyse tümünde değişikliğe gitti ve çok daha oturaklı ve rakipsiz bir makinayı ortaya çıkarttı. Peki Ninja 300 ün teknik özelliklerine inceleyecek olursak; Ninja 300 çift zamanlı su soğutmalı 296cc 4 silindir bir motor bloğuna sahip. 6 Vites ve 13000 devirde readline i mevcut. Tam anlamıyla racing karakteristiğine sahip bir motor. Her ne kadar fabrika çıkışında 170.6 km/s son gösterse de yaptığımız testlerde motorun otobanda 187 km/s hızları gördüğüne şahit olduk. Şehir içi ve şehir dışı gezilerde hız açısından 300cc lik bir motor için son derece tatminkar seviyede olduğunu söyleyebiliriz.
11000 ürettiği maksimum motor gücü 39 beygir civarında. Bu atası Ninja 250 ile karşılaştırıldığında 10 beygirlik bir artışı ifade ediyor ki sürüşte bu farkı çok ciddi bir performans artışı olarak yaşadığımızı söyleyebiliriz. Yani güç ve performans açısından 250 ile aradaki fark ciddi anlamda fark edilebilecek seviyede. Aynı şekilde tork da 10000 d/d da 27 Nm civarında. Racing karakteristiği dememizin temel sebebi de bu. Kalkışlarda son derece atik bir momentuma sahip old­uğunu söyleyebiliriz. İyi bir revving ile 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 sn lere kadar indirmek mümkün. Fakat ortalamada 6.3 ile 6.5 arası diyebiliriz. Yakıt tüketimi oldukça iyi seviyede. Düşük toklarda son derece kolay seviyede bir şehir gezisi keyfi verirken aksiyon 6000 d/d dan ve 8000 d/d dan sonra başlamakta. 8000 den 13000 devire çok hızlı bir şekilde ulaşabilmekte. Tüm devir adımları herhangi bir tıkanma yada duraklama olmadan son derece akıcı bir şekilde geçilebilme­kte. Gaz ayarındaki hassasiyet ve doğrulukta yeni 32mm lik gaz kelebeginin konumlandırılmış olmasının payı da oldukça yüksek. Slipper clutch dediğimiz özel bir debriyaj ve şanzıman teknolojisine sahip Ninja 300 6 ileri vitese sahip. Vites geçişleri son derece rahat yumuşak ve hisedilebilir. Çok hızlı vites değişimi mümkün iken makinanın buna tepkisi de bir o kadar doğru zamanlama ile gerçekleşmekte. Bu sebepten dolayı agresif bir vites değişimi ile 130-140 km/s hızları çok atik bir şekilde yakalamak mümkün olabiliyor. Ayrıca slipper clutch teknolojisinin doğru zamanlaması ve tam isteneni vermesi rüzgarlı havalarda ve virajlı yollarda bile sürücüye ek bir güven veriyor. Ninja 300 ün 110/70/17 (Ön), 140/70/17 (Arka) Lastik ebatları ve çok daha yumuşak iyi tutuşa sahip olan lastikleri atası Ninja 250 ye göre çok daha fazla güven veriyor. Uzun ve kısa aydınlatma çok daha görünür güçlü ve stabil. Süspansiyonları fabrika ayarlarına biraz daha yumuşak geliyor.
Ninja 300 de koltuğun altında bir bagaj bölümü mevcut. Bunun altında da yine gizli bir bölme mevcut ve bagaj hacmi biraz daha genişletilmeye çalışılmış. Motorun boyası, renklerin uyumu ve cilası göz kamaştırıcı gü­zellikle. Yüksek kalitede grenaj malzemeleri kullanılmış ve parçalar arasın­da en ufak bir uyumsuzluk mevcut değil. Arka koltuğun alt tarafındaki kancalara ekstra bagaj bağlamak mümkün. Ayrıca motordaki ısı dağılımı son derece iyi ayarlanmış. Motordaki ısı direkt aşağı doğru yönlendirilmiş hava kanallarından motorun altına veriliyor ve diğer motorlarda olduğu gibi sıcak havanın direkt sürücünün bacaklarına gelmesi engellenmiş. Bu da Ninja 300 ün dizaynı açısından oldukça büyük bir artı.

Ninja 300 ün frenleri gayet yeterli seviyede. Frenlemede hassasiyet ve fren hissi oldukça iyi şekilde hissedilebiliyor. Ön fren 290mm çift piston disk kaliperinden oluşmakta. Arka frende 220mm çift piston disk kaliperinden oluşmakta. Combine abs sistemi olmadığı için arka fren düşük hızlarda durmayı sağlarken yüksek hızda kesinlikle ön frenin kullanılması gerekiyor. Aniden duruşlarda her iki freninde aynı anda kullanılması duruş dengesi açısından kritiklik kazanıyor. Ninja 300’ün piyasada ABS’li ve ABS’siz olmak üzere 2 modeli bulunuyor. Testimizde Ninja 300 ABS’si modeldi. Ancak fren yeterliliği açısından tepkisi durma mesafesi açısından bizden olumlu not almayı başardı. Ninja 300 keskin hatlara sahip, compact ve dayanıklı görünümlü bir motorsiklet. Temiz çizgiler ve köşeli paneller motoru son derece çekici hale getirmiş. Ninja 300 dizaynnı yaparken daha büyük hacimli abilerin­den etkilendiği kesin.Daha büyük yakıt tankı, daha estetik ve %100 yarış stili rüzgar camı,ikiz açısal farları ve entegre göstergeleri ile ZX- 10R dan ciddi anlamda ilham almış bir motor. Yan taraftaki mazgalları ile 2013 Ninja 1400 GTR’dan ilham almış. Çok kollu jantlar ve egzoz tasarımıda kesinlikle 1400 GTR izleri taşımakta. Motorun arka dizaynı fazla bir değişikliğe uğramamış. Ancak alüminyum ayak dayama, siyah / yeşil plastik paneller, led gösterge ve her noktasında eşsiz japon mühendisliğinin izlerini fazlasıyla taşımakta. Sonuç olarak atası Ninja 250 den ciddi anlamda farklı bir dizayna sahip olan Ninja 300 keli­menin tam anlamıyla bir dizayn harikası. Dikkat çekmenin ne anlama geldiğini bu motor ile ciddi anlamda yaşayacaksınız. Ninja 300 geniş bir devir gösterge paneline sahip. Bunu hemen sağ tarafında digital bir hız göstergesi yer alıyor. Arkadan beyaz led aydınlatmalı bu hız göster­gesi özellikle gece sürüşlerinde mükemmel bir tasarım olarak karşımıza çıkıyor. Her uyarını ayrı bir ışığı mevcut ve bunlar ana gösterge çevresine son derece akılcı bir şekilde yerleştirilmiş. Bu ışıkların içinde düşük voltaj, motor sıcaklığı, OBD Port, Motor Yağı Basınç Göstergesi, Boş Vites Göstergesi ve uzun far göstergesi mevcut. Aynı zamanda sağ ve sol sinyalde aynı gösterge paneli içine son derece sportif ve fark edilebilir şekilde yerleştirilmiş. Digital göstergede hız, ise 2 adet trip-metre, saat, economy mode u gösteren eco-mode göstergesi ve yakıt göstergesi mevcut. Bütün göstergeler son derece akılcı şekilde yerleştirilmiş ve hiçbir şekilde karışıklığa sebebiyet vermiyor. Gidonun üzerine yerleştirilmiş piyano siyahi uzun far düğmesi, korna ve debriyaj kolu son derece güzel ve akıcı şekilde dizayn edilmiş.
Ninja 300 ün oturuş pozisyonu gayet rahat ancak aynı zamanda sportifliği de koruyor. Sürerken kesinlikle büyük bir motoru sürüş hissine kapılıyorsunuz. 790mm sele boyu ile kısa boylu sürücüler için bile gayet ideal bir sele boyu yüksekliğine sahip. Ayaklarınız rahatlıkla yere değebiliyor ve bu yeni başlayan sürücüler için oldukça avantajlı. Yakıt tankının yan dizayndan dolayı tankı dizleriniz ile çok rahatlıkla kavrayabiliyorsunuz. Arka aynalar çok iyi konumlandırılmış ve arkada olan biteni daha geniş bir açıyla görebiliyorsunuz. Uzun yol sürüşlerini Ninja 300 ile yorulmadan keyifli bir şekilde yapabiliyorsunuz. Ninjanın bomba gibi geri döndüğünü söyleyebiliriz. ZX serisinden esinlenmiş olan dizaynı, güçlü motoru, kaliteli şasesi nin kombinasyonu ile or­taya çok güzel bir motorsiklet çıkmış. Hem günlük kullanıma uygun, hem uzun mesafeli yolculuklar için ideal hemde sportif ve agresif kullanımda istenen tatminkarlığı veren süper bir seçenek olarak gösterilebilir Ninja 300. ancak motorun en büyük eksisi fiyatı. 300 cc kategorisinde ülkemizde %37 ÖTV ye maruz kalması Ninja 300 ün fiyatını oldukça yukarı çekiyor. Fakat bu bütçeyi karşılayabilenler için kesinlikle verilen parayı sonuna kadar hak ettiğini de söyleyebiliriz.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...