Test Sürüşü: Honda CBR 600 FA ABS

®
Çok Okunanlar

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs ailesi ile Busworld Europe'a...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve motosiklet üretimini barındıran Doğan...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin arkasında ne var?  Akülü elektrikli hafif...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist Şampiyonası, 3-4-5 Ekim tarihlerinde...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen...
Honda CBR 600 FA (ABS) modeli hem rengi ile hem de duruşu ile kalemim diyebileceğim bir motor. İlk moto­rumun da 600 F’e benzeyen bir super spor olduğunu düşündüğümde bana onu hatırlattı. Uzun zamandır bu tarz bir motor aslında kullanmadım. Genelde kullanımı daha yüksek ve daha rahat motorların test sürüşlerini yaptığım için Honda CBR 600 FA modeli hızlı zamanlarımı anımsattı. Motorun en çok evimin önünde park edilmiş duruşunu sevdim. Tasarım olarak ise genel­de çok seçici bir yanım olsa da bu motorun bana yakıştığını söyleyen ekip arkadaşlarım motora daha çok ısınmama sebep oldu. Motoru Honda merkeze ilk almaya gittiğimde üzerine bindiğim ilk dakika itibarı ile kısa zaman da alıştım. Honda’dan test sürüşüne çıkarken ise artık bir bütün olduğumu hissederek motora karşı güvenimi kazandırmıştı. 600 cc’lik motorun performansı ve kulağıma hoş gelen orjiinal egzosun­dan çıkan yüksek devirlerdeki tatlı yırtıcı ses..güzeldi. İlk günkü testim motorun verimini neler yapabildiğini anlamakla geçti. İkinci ve üçüncü gün CBR FA modelini çok daha kıvrak ve verimli kullanmaya başladım. Hatta iki kişi full akşam trafiğinde Göztepe’den Avcılara kadar gidip döndük. Trafikte arkanızda biri var ise arka oturma pozisyonu her ne kadar daha da iyileştirilmiş olsa ani frenlerde tüm yük kollarınızda olabiliyor. Gidonun racing motorlara oranla biraz daha yüksek konumlandırılması sürüş kabiliyetinizi ve keyfinizi arttırsa da tekli kullanımlarınız da dahi uzun sürede yorulabileceğiniz bir motor. Sürüş pozisyonu itibarı ile dinlenmeye de vakit ayırarak kısa süreli molalar vermeniz şart. 600 FA modelinin fotoğrafta’da dikkat ettiyseniz kırmızı renkte ayar­lanabilir süspansiyonu bulunmakta. Motorun vites geçişleri gayet yu­muşak ve kolay. 8.000 – 9.000 devirden sonra tam anlamı ile motorun verimini hissedip sesi ile beraber bir çıkış yaşıyorsunuz. Belki de 600 FA’da en çok hoşuma giden kombine ABS fren destek sistemi oldu. Arka freni hiç bu kadar sevmemiştim. Şaşırtıcı derecede başarılı. Ön freni sıktığınızda kombine ABS sayesinde %30 ‘u arka fren yapmakta. Kombine ABS fren sistemi sayesinde tekerlerin kitlenme ris­ki ortadan kalkarken, ön fren kullandığınızda arka frende devreye girer her durumda en iyi kontrolü sağlayan harika bir frenleme sistemi. Yeni CBR 600 F super spor heyecanını, konfor ve günlük kullanım kolaylığıy­la birleştirirken güvenlikten de ödün vermiyor.
Yeni Honda CBR 600 FA modelin de geliştirilmiş pres tek döküm parça alüminyum şasesi sayesinde 211 kilogram kuru ağırlığa sahip. Motoru rahat bir şekilde taşıyıp hareket ettirebiliyorum. Ağırlığı bana hiç bir şekilde engel olmadı. Diğer Honda modellerinde olduğu gibi güvenlik açısından motorun çalınmasını bir nebze olsun caydırıcı (HISS) sistemi mevcut. Motor kendi anahtarı olmadan hiç bir şekilde güvenlik sistemi tarafından çalıştırılmasına izin verilmiyor. CBR 600 FA tam olarak 102 beygir gücünde. Çok fazla agresif olduğunu söyle­memiz doğru olmaz, gayet kolayca kontrol edebileceğiniz sürüş performansı ve kullanım kolaylığı bakımından da 300 cc- 400 cc motor kullananlar şayet biraz da super spor tarzı bir motor kullanmak isterseniz, CBR 600 FA modeli tüm isteklerinizi karşılayacak durumda. Ekip arkadaşım Kawasaki 300 motorun testini yaparken bir ara motorları değiştiriyoruz. Kendisi kolaylıkla CBR 600 FA yı kullandıktan sonra, kullanımının kolay ve rahat olduğu bilgisini de ayrıca benim dışımda kullanarak test edip onaylıyor. Motorun siyah renginin yanı sıra 2013 modelin de kırmızı ve beyaz olan çok güzel bir rengi daha var. CBR 600 FA’nın tüm tasarım özellikleri bu renk ile bize daha çok yansımakta. Egzos sağ bacağınızın hemen arka kısmında yer alıyor. Motoru sıcak havada kullandığımı düşünürseniz bana yansıyan çok fazla bir sıcaklık yada bacaklarımı rahatsız edecek boyutta bir yanma hissine rastlamadım. CBR 600 FA’nın ön gösterge paneli digital şekilde tasarlanmış. Racing tarzında super spor motora yakışır şekilde. 0’dan – 15.000 devir aralığına sahip rakamlar yer almakta. Özellikle 2 ve 3’ncü viteslerde 9.000 devir sonrasında motor gerçek performansına kavuşarak, gazı sıkıştırdığınızda 13.000 devire kadar rahatlıkla tırmandığını görebilsekte, daha sonrası için vites değiştirmek durumunda kalıyoruz. CBR 600 FA modelinde kombine ABS fren sistemini arzu ederseniz devre dışı bırakabiliyorsunuz. Fakat arka lastiğiniz de kilitlenme durumu olacağı için bu şekilde tasarlarmış kombine bir fren harikasını devre dışı bırakmayı ne kadar tavsiye ederiz. Ne de sağlığınız açısından normal şartlarda uygun olduğunu söyleyebiliriz. Bu sisteme birde motorun fiyatı içinde o kadar para verdiğinizi de ayrıca düşünmemiz gerek. CBR 600 FA tasarım yönü bakımından daha çok gözlere hitap eden genel olarak tasarım yönünün kuvveti ile kullanıcısına görsel olarakta zevk veren bir motor.
Motorun en güzel görünen kısımı bence ön kafa modulü. Tek parçadan oluşan ön far sistemi motora önden baktığınızda sport touring havası verirken yan taraftan bakıldığında ise super spor karakterini vurguluyor. Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 16 sübaplı sıralı 4 silindirli motorun torku 64 Nm. Motorun 6. vitesinin eklenmiş olması gerekli bir özelliği. 5. vitesten sonra 6. vitesi isteyen devir aralığına sahip. 6. vites ile daha rahat ve ekonomikte kullanmanız söz konusu. Selenin yerden yükseliği 800 mm. (80cm) benim gibi orta boylu kişilerin ayakları yere basarak rahatlıkla kullanabileceği makul yüksekliğe sahip. Arka ve önde 5 kollu aliminyum döküm jantlar bulunuyor. Kombine 3 piston kaliperine sahip, hidrolik çift diskli ABS fren ön tarafta işini güzel yapıyor. Yüksek hızlarda ani durmalarda herhangi bir sorun yarat­madı. CBR 600 FA motorumuzun arkasında üzerinde oturduğunuz ve yol tutuşunu sağlayan 180/55 ZR17 M/C lastiği bulunmakta. Lastiğinin kalınlığı 600 FA için yeterli derecede gözmekte. Daha geniş bir lastik takmak bence gereksiz olur. Güç aktarımı ise görmüş olduğunuz üzere bildiğimiz zincirli sistemden oluşmakta. Ön ve arka kısımda monoshock amartisörler 128 mm esneme özelliğine sahip. Euro3 normlarında üretilen motorda, kombine ABS, HISS, HMAS teknoloji sistemlerini bir arada düşündüğünüzde ise CBR 600 FA’nın 25.000 TL Türkiye bayi satış fiyatı bulunmakta. Ben hemen Honda’nın NC 700 SA modeli ile karşılaştırdığımda aşağı yukarı NC 700 SA modelinde de tüm bu teknolojik özelliklerin varlığının olduğunu göz önünde bulunduracak olursak, NC 700 SA’nın fiyatı CBR 600 FA’nın oldukça altında satılmakta. En son 18.600 TL gibi bir fiyat duyduğumu hatırlıyorum. CBR 600 FA o zaman neden daha pahalı diye insan bir düşünüyor. Aynı teknoloji aynı marka motorların özellikleri aşağı yukarı aynı ben yalnızca görüntü amaçlı mı, arada ki bu fiyat farkını vermek durumunda kalıyorum. ?
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli e-JEST’in otonom versiyonunun dünya prömiyerini yapan marka, Toyota iş...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve Scudo Van modelleri 600 bin...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası sermaye piyasası platformu olarak bilinen...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...