Test Sürüşü: Piaggio x10 350 ABS

®
Çok Okunanlar

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...
Piaggio’nun en yeni üyesi X10. İtalyan “maxi scooter” kon­septinin en büyük temsilci olan Piaggio yeni X10 ile size maksimum performans ve konforu bir arada sunuyor. Yirmi yıldır Hexagon, X8, X9 ve XEvo modelleri ile yaklaşık 400.000 adetlik satış ile büyük başarı elde eden marka, Şimdi en son modeli X10 ile bu başarısını devam ettirme gayretinde. Piaggio X10, zarif tasarıma sahip, en gelişmiş hareketlilik şartlarına uyacak şekilde tasarlanmış yeni nesil bir motosiklet. Konfor ve direksiyon hakimiyeti de buna bağlı olarak son derece gelişmiş bir model. Bu sayede hem uzun mesafe hem de şehir içinde hareket kabiliyetini sağlamanız için üretilmiş bir model. Piaggio X10, altlık, aydınlatma lambası, 12V soket içeren ve iki adet flip-up kaskı rahat sığacak genişlikteki kask alanı ve ayak kalkanının arka plakasındaki üç adet torpido gözü sayesinde şehirli sürücülere mükemmel yük kapasitesi sağlamakta. Piaggio X10’a bindiğinizde ilk olarak zengin ve eksiksiz gösterge paneli gözünüze çarpıyor. Ekranda ortalama ve anlık yakıt tüketimi, ortalama ve maksimum hız, otonomi, akaryakıt ve soğut­ma sıvısı derecesi, seyahat süresi, saat, buz alarmlı ortam sıcaklığı, motor kontrol voltajına ilişikin bilgiler dahil bir çok bilgi gösterilmekte. Zarif ve hoş, konforlu ve işlevsel aynı zamanda güvenli, eğlenceli ve yüksek performanslı yeni Piaggio X10, 2 farklı motor seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulmakta. En tecrübeli ve bilgili, sürekli en iyi performans, kompaktlık ve düşük güç tüketimi arayışında olan sürücüler test motorumuz olan yeni Piaggio 350 motorunu tercih edecektir. Piaggio X10, ön tarafında 280 mm çift disk ve arka tarafında 240 mm tekli disk bulunan gelişmiş bir frenleme sistemi ile donatılmıştır, standart olarak kombine frenleme sistemi mevcut ve isteğe bağlı olarak ABS/ASR çift sistem bulunmakta. Kombine frenleme sayesinde sağ manivela yalnızca ön kaliperlerin birinde çalışır, sol manivela ile diğer ön kaliperi ve arka kaliperi kullanabilirsiniz.
Daha yüksek frenleme performansı sağlarken aynı zamanda op­timum hakimiyeti zorlaştıran zorlu yüzeylerde ön tekerleğin erken kilitlenmesini önlemek için bir bölme supabı arka frenin basıncına bağlı olarak ön frenin basıncını ayarlamaktadır. Sıvı soğutmalı olan test motorumuz 15 litre yakıt deposuna sahip. Motorun üzerine ilk bindiğimde kolay ve rahat kullanım yapısı oldukça hoşuma gitti. Özellikle şehir içinde ki viraj kabiliyeti oldukça memnun edici. Yüksek hızlarda korkmadan virajlara hafifce yatarak girebildim. X10 modelinin bir çok kısmında gizli eşya saklama gözleri bulunmakta.
Hemen her yerinde bu saklama alanları mevcut. X10 modelini 3 farklı kullanım özelliği mevcut. Eco modunda 330 cc’lik motor biraz daha hissiz hareket etmenizi sağlayıp geç hızlanmakta. 33 beygir olan motorumuz biraz ağır olan yapısı itibarı ile seriliği daha çok uzun mesafelerde yüksek devirde sağlıyor. Kombine olan arka ve ön fren sistemi oldukça güvenli ve kısa sürede durmanıza olanak sağlıyor. Ön freni sıktığınızda ABS kendini hemen hissettiriyor. Ön rüzgar camı yüksek olduğu için touring motorları da andırırken sürücünün rahat biçimde yol almasını sağlıyor. Sinyal dönüşleri ve kornası kullanım esnasında parmaklarınızla kolayca ulaşılabilecek boyutta. Önünüzde yer alan kontrol panelinde her şeyi çok net görebiliyorsunuz. Motorun performasını test ettiğimiz de ise eco modundan normal moda geçiyoruz. Motor bir nebze daha canlı hareket etse de kalkışlar da iste­diğimiz verimi elde etmekte zorlanıyoruz. Motorun cansız yapısı 350 cc den beklentilerimizi tam anlamı ile karşılamasa da X10 bir bütün olarak tatmin edici özelliklere sahip. Motorumuzun satış fiyatı ABS’li modeli bayi satış fiyatı 8.440 euro (21,349 TL) fiyatına baktığımız da markanın geliştirmiş olduğu donanım ve özellikleri de dikkate alacak olursak yolcu ile beraber rahat kullanımı söz konusu olsa da motorun fiyatına göre performansını bir nebze daha iki kişiyi yokuşlarda canlı taşımasına imkan sunacak beygir gücünü hissetmemiz gerektiğini düşünüyorum. Tabi ki bu marka’nın sevenlerini üzecek bir sonuç kesinlikle değil. Testimiz esnasında yaşamış ve hisset­miş olduklarımızı birebir ifade etmeye çalıştığım için motorun performansı hakkında da iyi şeyler yazabiliyor olmak isterdim. En yakın rakipleri Suzuki Burgman, Yamaha XMax 400 gibi modellere oranla da sanıyorum 400 cc’lik ikinci motor seçeneği performans açısından daha verimli olacaktır.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...