Test Sürüşü: Piaggio x10 350 ABS

®
Çok Okunanlar

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...
Piaggio’nun en yeni üyesi X10. İtalyan “maxi scooter” kon­septinin en büyük temsilci olan Piaggio yeni X10 ile size maksimum performans ve konforu bir arada sunuyor. Yirmi yıldır Hexagon, X8, X9 ve XEvo modelleri ile yaklaşık 400.000 adetlik satış ile büyük başarı elde eden marka, Şimdi en son modeli X10 ile bu başarısını devam ettirme gayretinde. Piaggio X10, zarif tasarıma sahip, en gelişmiş hareketlilik şartlarına uyacak şekilde tasarlanmış yeni nesil bir motosiklet. Konfor ve direksiyon hakimiyeti de buna bağlı olarak son derece gelişmiş bir model. Bu sayede hem uzun mesafe hem de şehir içinde hareket kabiliyetini sağlamanız için üretilmiş bir model. Piaggio X10, altlık, aydınlatma lambası, 12V soket içeren ve iki adet flip-up kaskı rahat sığacak genişlikteki kask alanı ve ayak kalkanının arka plakasındaki üç adet torpido gözü sayesinde şehirli sürücülere mükemmel yük kapasitesi sağlamakta. Piaggio X10’a bindiğinizde ilk olarak zengin ve eksiksiz gösterge paneli gözünüze çarpıyor. Ekranda ortalama ve anlık yakıt tüketimi, ortalama ve maksimum hız, otonomi, akaryakıt ve soğut­ma sıvısı derecesi, seyahat süresi, saat, buz alarmlı ortam sıcaklığı, motor kontrol voltajına ilişikin bilgiler dahil bir çok bilgi gösterilmekte. Zarif ve hoş, konforlu ve işlevsel aynı zamanda güvenli, eğlenceli ve yüksek performanslı yeni Piaggio X10, 2 farklı motor seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulmakta. En tecrübeli ve bilgili, sürekli en iyi performans, kompaktlık ve düşük güç tüketimi arayışında olan sürücüler test motorumuz olan yeni Piaggio 350 motorunu tercih edecektir. Piaggio X10, ön tarafında 280 mm çift disk ve arka tarafında 240 mm tekli disk bulunan gelişmiş bir frenleme sistemi ile donatılmıştır, standart olarak kombine frenleme sistemi mevcut ve isteğe bağlı olarak ABS/ASR çift sistem bulunmakta. Kombine frenleme sayesinde sağ manivela yalnızca ön kaliperlerin birinde çalışır, sol manivela ile diğer ön kaliperi ve arka kaliperi kullanabilirsiniz.
Daha yüksek frenleme performansı sağlarken aynı zamanda op­timum hakimiyeti zorlaştıran zorlu yüzeylerde ön tekerleğin erken kilitlenmesini önlemek için bir bölme supabı arka frenin basıncına bağlı olarak ön frenin basıncını ayarlamaktadır. Sıvı soğutmalı olan test motorumuz 15 litre yakıt deposuna sahip. Motorun üzerine ilk bindiğimde kolay ve rahat kullanım yapısı oldukça hoşuma gitti. Özellikle şehir içinde ki viraj kabiliyeti oldukça memnun edici. Yüksek hızlarda korkmadan virajlara hafifce yatarak girebildim. X10 modelinin bir çok kısmında gizli eşya saklama gözleri bulunmakta.
Hemen her yerinde bu saklama alanları mevcut. X10 modelini 3 farklı kullanım özelliği mevcut. Eco modunda 330 cc’lik motor biraz daha hissiz hareket etmenizi sağlayıp geç hızlanmakta. 33 beygir olan motorumuz biraz ağır olan yapısı itibarı ile seriliği daha çok uzun mesafelerde yüksek devirde sağlıyor. Kombine olan arka ve ön fren sistemi oldukça güvenli ve kısa sürede durmanıza olanak sağlıyor. Ön freni sıktığınızda ABS kendini hemen hissettiriyor. Ön rüzgar camı yüksek olduğu için touring motorları da andırırken sürücünün rahat biçimde yol almasını sağlıyor. Sinyal dönüşleri ve kornası kullanım esnasında parmaklarınızla kolayca ulaşılabilecek boyutta. Önünüzde yer alan kontrol panelinde her şeyi çok net görebiliyorsunuz. Motorun performasını test ettiğimiz de ise eco modundan normal moda geçiyoruz. Motor bir nebze daha canlı hareket etse de kalkışlar da iste­diğimiz verimi elde etmekte zorlanıyoruz. Motorun cansız yapısı 350 cc den beklentilerimizi tam anlamı ile karşılamasa da X10 bir bütün olarak tatmin edici özelliklere sahip. Motorumuzun satış fiyatı ABS’li modeli bayi satış fiyatı 8.440 euro (21,349 TL) fiyatına baktığımız da markanın geliştirmiş olduğu donanım ve özellikleri de dikkate alacak olursak yolcu ile beraber rahat kullanımı söz konusu olsa da motorun fiyatına göre performansını bir nebze daha iki kişiyi yokuşlarda canlı taşımasına imkan sunacak beygir gücünü hissetmemiz gerektiğini düşünüyorum. Tabi ki bu marka’nın sevenlerini üzecek bir sonuç kesinlikle değil. Testimiz esnasında yaşamış ve hisset­miş olduklarımızı birebir ifade etmeye çalıştığım için motorun performansı hakkında da iyi şeyler yazabiliyor olmak isterdim. En yakın rakipleri Suzuki Burgman, Yamaha XMax 400 gibi modellere oranla da sanıyorum 400 cc’lik ikinci motor seçeneği performans açısından daha verimli olacaktır.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...