Test Sürüşü: Piaggio x10 350 ABS

®
Çok Okunanlar

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem...

Araç filosunun yaklaşık yüzde 20’si elektrikli

Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!  Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç...

Tuzla Karting Park’ta Büyük Çekişme Yaşandı

2025 Türkiye Karting Şampiyonası üçüncü ayak yarışları, Kütahya Çini Spor Kulübü tarafından MOTUL, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve HT...

Citroën Marka Direktörü Bora Duran Açıklamaları

Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarındaki ağırlığını yeni modelleriyle birlikte artırmaya devam ediyor. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön...

General Tire Lastikleri ile TransAnatolia 2025  Heyecanı Başlıyor

Continental markalarından General Tire, TransAnatolia 2025’in resmi lastik sponsoru olarak bu yıl da yarışçılara çamurdan taşlı yollara, kumdan gevşek...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı....
Piaggio’nun en yeni üyesi X10. İtalyan “maxi scooter” kon­septinin en büyük temsilci olan Piaggio yeni X10 ile size maksimum performans ve konforu bir arada sunuyor. Yirmi yıldır Hexagon, X8, X9 ve XEvo modelleri ile yaklaşık 400.000 adetlik satış ile büyük başarı elde eden marka, Şimdi en son modeli X10 ile bu başarısını devam ettirme gayretinde. Piaggio X10, zarif tasarıma sahip, en gelişmiş hareketlilik şartlarına uyacak şekilde tasarlanmış yeni nesil bir motosiklet. Konfor ve direksiyon hakimiyeti de buna bağlı olarak son derece gelişmiş bir model. Bu sayede hem uzun mesafe hem de şehir içinde hareket kabiliyetini sağlamanız için üretilmiş bir model. Piaggio X10, altlık, aydınlatma lambası, 12V soket içeren ve iki adet flip-up kaskı rahat sığacak genişlikteki kask alanı ve ayak kalkanının arka plakasındaki üç adet torpido gözü sayesinde şehirli sürücülere mükemmel yük kapasitesi sağlamakta. Piaggio X10’a bindiğinizde ilk olarak zengin ve eksiksiz gösterge paneli gözünüze çarpıyor. Ekranda ortalama ve anlık yakıt tüketimi, ortalama ve maksimum hız, otonomi, akaryakıt ve soğut­ma sıvısı derecesi, seyahat süresi, saat, buz alarmlı ortam sıcaklığı, motor kontrol voltajına ilişikin bilgiler dahil bir çok bilgi gösterilmekte. Zarif ve hoş, konforlu ve işlevsel aynı zamanda güvenli, eğlenceli ve yüksek performanslı yeni Piaggio X10, 2 farklı motor seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulmakta. En tecrübeli ve bilgili, sürekli en iyi performans, kompaktlık ve düşük güç tüketimi arayışında olan sürücüler test motorumuz olan yeni Piaggio 350 motorunu tercih edecektir. Piaggio X10, ön tarafında 280 mm çift disk ve arka tarafında 240 mm tekli disk bulunan gelişmiş bir frenleme sistemi ile donatılmıştır, standart olarak kombine frenleme sistemi mevcut ve isteğe bağlı olarak ABS/ASR çift sistem bulunmakta. Kombine frenleme sayesinde sağ manivela yalnızca ön kaliperlerin birinde çalışır, sol manivela ile diğer ön kaliperi ve arka kaliperi kullanabilirsiniz.
Daha yüksek frenleme performansı sağlarken aynı zamanda op­timum hakimiyeti zorlaştıran zorlu yüzeylerde ön tekerleğin erken kilitlenmesini önlemek için bir bölme supabı arka frenin basıncına bağlı olarak ön frenin basıncını ayarlamaktadır. Sıvı soğutmalı olan test motorumuz 15 litre yakıt deposuna sahip. Motorun üzerine ilk bindiğimde kolay ve rahat kullanım yapısı oldukça hoşuma gitti. Özellikle şehir içinde ki viraj kabiliyeti oldukça memnun edici. Yüksek hızlarda korkmadan virajlara hafifce yatarak girebildim. X10 modelinin bir çok kısmında gizli eşya saklama gözleri bulunmakta.
Hemen her yerinde bu saklama alanları mevcut. X10 modelini 3 farklı kullanım özelliği mevcut. Eco modunda 330 cc’lik motor biraz daha hissiz hareket etmenizi sağlayıp geç hızlanmakta. 33 beygir olan motorumuz biraz ağır olan yapısı itibarı ile seriliği daha çok uzun mesafelerde yüksek devirde sağlıyor. Kombine olan arka ve ön fren sistemi oldukça güvenli ve kısa sürede durmanıza olanak sağlıyor. Ön freni sıktığınızda ABS kendini hemen hissettiriyor. Ön rüzgar camı yüksek olduğu için touring motorları da andırırken sürücünün rahat biçimde yol almasını sağlıyor. Sinyal dönüşleri ve kornası kullanım esnasında parmaklarınızla kolayca ulaşılabilecek boyutta. Önünüzde yer alan kontrol panelinde her şeyi çok net görebiliyorsunuz. Motorun performasını test ettiğimiz de ise eco modundan normal moda geçiyoruz. Motor bir nebze daha canlı hareket etse de kalkışlar da iste­diğimiz verimi elde etmekte zorlanıyoruz. Motorun cansız yapısı 350 cc den beklentilerimizi tam anlamı ile karşılamasa da X10 bir bütün olarak tatmin edici özelliklere sahip. Motorumuzun satış fiyatı ABS’li modeli bayi satış fiyatı 8.440 euro (21,349 TL) fiyatına baktığımız da markanın geliştirmiş olduğu donanım ve özellikleri de dikkate alacak olursak yolcu ile beraber rahat kullanımı söz konusu olsa da motorun fiyatına göre performansını bir nebze daha iki kişiyi yokuşlarda canlı taşımasına imkan sunacak beygir gücünü hissetmemiz gerektiğini düşünüyorum. Tabi ki bu marka’nın sevenlerini üzecek bir sonuç kesinlikle değil. Testimiz esnasında yaşamış ve hisset­miş olduklarımızı birebir ifade etmeye çalıştığım için motorun performansı hakkında da iyi şeyler yazabiliyor olmak isterdim. En yakın rakipleri Suzuki Burgman, Yamaha XMax 400 gibi modellere oranla da sanıyorum 400 cc’lik ikinci motor seçeneği performans açısından daha verimli olacaktır.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...