Test Sürüşü: Piaggio x10 350 ABS

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...
Piaggio’nun en yeni üyesi X10. İtalyan “maxi scooter” kon­septinin en büyük temsilci olan Piaggio yeni X10 ile size maksimum performans ve konforu bir arada sunuyor. Yirmi yıldır Hexagon, X8, X9 ve XEvo modelleri ile yaklaşık 400.000 adetlik satış ile büyük başarı elde eden marka, Şimdi en son modeli X10 ile bu başarısını devam ettirme gayretinde. Piaggio X10, zarif tasarıma sahip, en gelişmiş hareketlilik şartlarına uyacak şekilde tasarlanmış yeni nesil bir motosiklet. Konfor ve direksiyon hakimiyeti de buna bağlı olarak son derece gelişmiş bir model. Bu sayede hem uzun mesafe hem de şehir içinde hareket kabiliyetini sağlamanız için üretilmiş bir model. Piaggio X10, altlık, aydınlatma lambası, 12V soket içeren ve iki adet flip-up kaskı rahat sığacak genişlikteki kask alanı ve ayak kalkanının arka plakasındaki üç adet torpido gözü sayesinde şehirli sürücülere mükemmel yük kapasitesi sağlamakta. Piaggio X10’a bindiğinizde ilk olarak zengin ve eksiksiz gösterge paneli gözünüze çarpıyor. Ekranda ortalama ve anlık yakıt tüketimi, ortalama ve maksimum hız, otonomi, akaryakıt ve soğut­ma sıvısı derecesi, seyahat süresi, saat, buz alarmlı ortam sıcaklığı, motor kontrol voltajına ilişikin bilgiler dahil bir çok bilgi gösterilmekte. Zarif ve hoş, konforlu ve işlevsel aynı zamanda güvenli, eğlenceli ve yüksek performanslı yeni Piaggio X10, 2 farklı motor seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulmakta. En tecrübeli ve bilgili, sürekli en iyi performans, kompaktlık ve düşük güç tüketimi arayışında olan sürücüler test motorumuz olan yeni Piaggio 350 motorunu tercih edecektir. Piaggio X10, ön tarafında 280 mm çift disk ve arka tarafında 240 mm tekli disk bulunan gelişmiş bir frenleme sistemi ile donatılmıştır, standart olarak kombine frenleme sistemi mevcut ve isteğe bağlı olarak ABS/ASR çift sistem bulunmakta. Kombine frenleme sayesinde sağ manivela yalnızca ön kaliperlerin birinde çalışır, sol manivela ile diğer ön kaliperi ve arka kaliperi kullanabilirsiniz.
Daha yüksek frenleme performansı sağlarken aynı zamanda op­timum hakimiyeti zorlaştıran zorlu yüzeylerde ön tekerleğin erken kilitlenmesini önlemek için bir bölme supabı arka frenin basıncına bağlı olarak ön frenin basıncını ayarlamaktadır. Sıvı soğutmalı olan test motorumuz 15 litre yakıt deposuna sahip. Motorun üzerine ilk bindiğimde kolay ve rahat kullanım yapısı oldukça hoşuma gitti. Özellikle şehir içinde ki viraj kabiliyeti oldukça memnun edici. Yüksek hızlarda korkmadan virajlara hafifce yatarak girebildim. X10 modelinin bir çok kısmında gizli eşya saklama gözleri bulunmakta.
Hemen her yerinde bu saklama alanları mevcut. X10 modelini 3 farklı kullanım özelliği mevcut. Eco modunda 330 cc’lik motor biraz daha hissiz hareket etmenizi sağlayıp geç hızlanmakta. 33 beygir olan motorumuz biraz ağır olan yapısı itibarı ile seriliği daha çok uzun mesafelerde yüksek devirde sağlıyor. Kombine olan arka ve ön fren sistemi oldukça güvenli ve kısa sürede durmanıza olanak sağlıyor. Ön freni sıktığınızda ABS kendini hemen hissettiriyor. Ön rüzgar camı yüksek olduğu için touring motorları da andırırken sürücünün rahat biçimde yol almasını sağlıyor. Sinyal dönüşleri ve kornası kullanım esnasında parmaklarınızla kolayca ulaşılabilecek boyutta. Önünüzde yer alan kontrol panelinde her şeyi çok net görebiliyorsunuz. Motorun performasını test ettiğimiz de ise eco modundan normal moda geçiyoruz. Motor bir nebze daha canlı hareket etse de kalkışlar da iste­diğimiz verimi elde etmekte zorlanıyoruz. Motorun cansız yapısı 350 cc den beklentilerimizi tam anlamı ile karşılamasa da X10 bir bütün olarak tatmin edici özelliklere sahip. Motorumuzun satış fiyatı ABS’li modeli bayi satış fiyatı 8.440 euro (21,349 TL) fiyatına baktığımız da markanın geliştirmiş olduğu donanım ve özellikleri de dikkate alacak olursak yolcu ile beraber rahat kullanımı söz konusu olsa da motorun fiyatına göre performansını bir nebze daha iki kişiyi yokuşlarda canlı taşımasına imkan sunacak beygir gücünü hissetmemiz gerektiğini düşünüyorum. Tabi ki bu marka’nın sevenlerini üzecek bir sonuç kesinlikle değil. Testimiz esnasında yaşamış ve hisset­miş olduklarımızı birebir ifade etmeye çalıştığım için motorun performansı hakkında da iyi şeyler yazabiliyor olmak isterdim. En yakın rakipleri Suzuki Burgman, Yamaha XMax 400 gibi modellere oranla da sanıyorum 400 cc’lik ikinci motor seçeneği performans açısından daha verimli olacaktır.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...