Grubun bu çeyrekteki cirosu 11 milyar 296 milyon avro oldu

®
Çok Okunanlar

Karting Sezonuna Coşkulu Açılış

2024 Türkiye Karting Şampiyonası 1. ayak yarışları 20-21 Nisan tarihlerinde 5 ayrı kategoride toplam 66 sporcu katılımıyla TOSFED Körfez...

Otomotiv pazarı 2020 Ocak ayında yüzde 7,7 azaldı

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2020 Ocak ayında %7,7 azaldı ve 1.321.837 adet seviyesinde gerçekleşti....

OTAM Elektrikli Araç Testlerinde Merkez Üs Olmayı Hedefliyor

Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi (OTAM)’da elektrikli ve hibrit araç testleri de başarıyla gerçekleştiriliyor. Bu yıl 4 firmanın elektrikli...

Artık araç kiralama sadece 1,5 dakika…

Yılda 11 milyonu aşkın kişiye çekiciden çilingire, tamirciden ikame araca kadar 7 gün 24 saat kesintisiz ‘asistans hizmeti’ sunan...

Groupe Renault üçüncü çeyrekte 852 bin 198 araç satışı gerçekleştirdi. Bu, -%3,2 küçülen piyasada -%4,4 düşüşe karşılık geliyor. İran’ın hariç tutulması durumunda, % – 2.3 daralan pazarda, satışlar -% 1,8 azalmış olacaktı.

Avrupa’da Grup satışları, +%2,4 büyüyen pazarda -%3,4 azaldı. Bu azalma, kısmen Eylül 2018’de binek otomobiller için WLTP nin devreye alınması ile ilgili karşılaştırma tabanının yüksek olması ve Yeni Clio’nun Avrupa’nın tamamında pazara sunulma beklentisine dayanıyor.

Avrupa dışındaki bölgelerde Grup, piyasa ortalamasından daha iyi performans gösterdi. -%6,2 küçülen bir piyasada Grubun satışları -%5,4 azaldı; bu temel olarak, Türkiye (-%21,7) ve Arjantin (-%30,0) gibi pazarlardaki küçülme ile Ağustos 2018’de İran’da satışların sona ermesinden kaynaklandı (2018 üçüncü çeyrekte 23 bin 649 araç satıldı). İran’ın hariç tutulması durumunda satışlar -%0,3 azalmış olacaktı.

Avrasya’da pazar payı +1,8 puan arttı. Grubun satışları Türkiye pazarındaki küçülmeye rağmen +%5,1 arttı. -%1,2 küçülen Rusya pazarında satış hacmi, özellikle Arkana’nın lansmanı ve Lada ürünlerinin devam eden başarısı sayesinde arttı (+%6,1).

Kuzey ve Güney Amerika’da pazar payı +0,2 puan arttı. Brezilya‘da hacim +%5,6 artarken Arjantin’de -%37,7 azaldı.

İran hariç Afrika, Orta Doğu, Hindistan ve Pasifik bölgesinde pazar payı +0,1 puan arttı. Bölgedeki satış hacmi başlıca piyasalardaki daralmadan etkilendi. Hindistan’da pazar payı Triber’in başarılı lansmanı sayesinde +0,5 puan arttı. Satışlar -%27,4 küçülen bir piyasada -%7.8 azaldı. Güney Kore’de ise QM6’nın başarısı sayesinde Grup -%1,7 küçülen piyasada satışlarını +%11,5 artırdı.

Çin bölgesinde Grubun hacmi -%5.0 küçülen bir piyasada -%15.5 azaldı. Bu piyasada Yeni Captur ile yeni elektrikli şehir otomobili Renault City K-ZE’nin pazara sunulması bekleniyor.

FAALİYET SEKTÖRÜNE GÖRE ÜÇÜNCÜ ÇEYREK CİROLARI

2019 üçüncü çeyreğinde Grup cirosu 11 milyar 296 milyon avroya ulaştı.(-% 1.6). Sabit döviz kuru ve katsayı ile Grubun cirosu -% 1.4 oranında azalmış olacaktı.

AVTOVAZ hariç otomotiv cirosu – %3.9 azalarak, 9 milyar 662 milyon avro seviyesine indi. Nissan ve Daimler üretimindeki düşüş, Ağustos 2018 itibariyle İran pazarının kapanması ve Avrupa’da dizel motorlara olan talebin azalması nedeniyle iş ortaklarına satış -5.5 puan düştü.

-0.7 puanlık negatif kur etkisinin başlıca nedeni Arjantin Pesosu’ndaki devalüasyondan kaynaklandı.

Hacim etkisi, ağırlıklı olarak Arjantin, Hindistan ve Türkiye pazarlarındaki küçülme ve Avrupa’da 2018 ile karşılaştırmalar nedeniyle – 0.8 puan ağırlığa sahip oldu. Bu düşüş, stoklardaki değişikliğin etkisiyle kısmen dengelendi.

Fiyat etkisi pozitif olarak + 2.1 puan oldu. Bu, Grubun Avrupa’daki fiyatlama politikasını ve Arjantin Pesosu’ndaki devalüasyonun dengelenmesi çabalarını yansıtıyor.

Satış Finansman (RCI Banque) üçüncü çeyrekte, 2018’e göre % + 5.4 artışla 843 milyon avro ciro oldu. Yeni finansman sözleşmeleri, ağırlıklı olarak Arjantin ve Türkiye nedeniyle – % 0.8 azaldı. Ortalama varlıklar +% 5.1 artışla 47.6 milyar avro seviyesine ulaştı.

AVTOVAZ‘ın bu çeyrekte Grup cirosuna katkısı 791 milyon avro pozitif kur etkisi dikkate alındığında +% 26.2 artışla 59 milyon avro olarak gerçekleşti. Sabit döviz kuruyla cirodaki artış +%16.7 olacaktı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...