Formula 1 Takımı 9 yıl aradan sonra Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

Continental Yönetim Kurulu Üyesi Christian Kötz

Akıllı dijital lastikleri ve sürdürülebilirlik hedefleriyle pazarda fark yaratacak Lastik Grubu Başkanı ve Continental Yönetim Kurulu Üyesi Christian Kötz, “Mükemmel...

BMW, MINI, Land Rover ve Jaguar’ın Tüm Elektrikli ve Hibrit Modellerini Kiralamak İçin

Borusan Otomotiv Premium, Borusan Otomotiv’in distribütörü olduğu markaların elektrikli mobilitede öncü, yeni nesil ve en çok tercih edilen tam...

Petrol fiyatları ABD’de resesyon korkularıyla düştü

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol tüketicisi olan ABD'de resesyon korkularının tetiklediği talep endişeleriyle Pazartesi günü kayıplarını genişletti. Uluslararası gösterge...

Toyota, dünyanın en çevreci otomobil markası seçildi

Toyota, bir kez daha dünyanın en çevreci otomobil markası olarak seçildi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, dünyanın en çevreci şirketlerini belirlemek...

2020 Formula 1 sezonunun 14. yarışı olan Türkiye Grand Prix’si, Cuma günü yapılacak antrenman turları ile başlıyor. 13-14 Kasım tarihlerinde gerçekleşecek antrenman turlarının ardından 14 Kasım saat 15:00’te sıralama turları atılacak ve 15 Ekim 2020 Pazar günü saat 13:10’da yarış başlayacak. İstanbul Akfırat’taki, 5 bin 338 metrelik Intercity Park’ta 58 tur üzerinden yapılacak yarışta toplam 309.396 km kat edilmesi planlanıyor…

Bu sezon düzenlenen 13 yarışın 11’ini kazanan Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Takımı, galibiyet serisini İstanbul’da da devam ettirmek istiyor. Mercedes-AMG Petronas, ilk 11 yarış sonucunda 479 puan toplayarak bir önceki yarış olan Emilia Romagna GP’sinde 2020 yılı Takımlar Şampiyonluğu’nu ilan etmişti. Sürücüler Şampiyonası’nda ise Lewis Hamilton, 282 puan ile yedinci dünya şampiyonluğuna doğru ilerlerken, takım arkadaşı Valtteri Bottas 197 puanla ikinci sırada yer alıyor.

Formel 1 – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis der Emilia Romagna 2020. Lewis Hamilton
Formula One – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Emilia Romagna GP 2020. Lewis Hamilton

Türkiye GP’sini Lewis Hamilton’ın kazanması ve Valtteri Bottas’ın yeterince puan alamaması halinde, 6 kez dünya şampiyonu olan Formula 1 pilotu, yedinci dünya şampiyonluğunu Intercity Park’ta ilan edebilir. Bu sonuçla Lewis Hamilton, 7dünya şampiyonluğu bulunan Michael Schumacher’i de yakalamış olacak.

Toto Wolf’un Türkiye GP’si ile ilgili açıklamaları:

“Arka arkaya yedinci kez Takımlar Şampiyonluğu’nu kazandığımız için gururluyuz.Hem Formula 1’de hem de diğer pek çok sportif şampiyonada eşi benzeri görülmemiş bir başarıya ulaştık. Imola’daki sonuç aynı zamanda, Lewis ve Valtteri’nin Sürücüler Şampiyonası için hala mücadele ettiğini gösteriyor. Her iki sürücümüze en iyi araçları sağlamayı ve taraftarlarımıza sezonu şık bir şekilde bitirmeyi borçluyuz. Bu nedenle kalan dört yarışta sınırları zorlamaya devam edeceğiz ve elimizden gelenin en iyisini yapacağız.

Formula 1, 9 yıllık aradan sonra ilk kez Türkiye’ye dönüyor. Bu da pistle ilgili bir dizi bilinmeyenle bir kez daha karşılaşacağımız anlamına geliyor. Imola ve Portimao’da hızlı bir şekilde öğrenip adapte olabileceğimizi gösterdik. Bu, genellikle ziyaret etmediğimiz pek çok yerde yarıştığımız bir sezonda önemli bir faktördü. İstanbul’daki pistin farklı zorlukları barındıran bir yapısı ve meşhur 8. viraj gibi harika bölümleri var. 2020 kurallarına uygun araçlarımızın bu pistte nasıl bir performans göstereceğini görmek beni heyecanlandırıyor.”

9 yılın ardından Formula 1’de neler değişti?

Formula 1’in Intercity Park’taki son yarışının üzerinden 9 yıl geçti ve 2011’e göre önemli ölçüde değişimler yaşandı. Örneğin bu süre zarfında otomobiller ve teknolojiler büyük oranda gelişti. Günümüzde araçların daha geniş ve uzun olması, daha büyük kanatlı,

daha alçak burunlu olmaları ve Halo’nun eklenmesi gibi düzenlemelere bağlı görsel farklılıkların yanı sıra, değişen teknolojiye baktığımızda konu çok daha derinlere iniyor. Formula 1’in 10 yıldan kısa bir sürede ne kadar değiştiğini öğrenmek için detaylara bir göz atmak gerekiyor.

2011’den günümüze motor teknolojisi ne kadar gelişti?

Bu sorunun yanıtı “tamamen değişti” olabilir. 2011’deki motor, 18.000 d/d’ye çıkabilen ve en düşük 95 kg ağırlığa sahip, atmosferik 2.4 litrelik bir V8 idi. Ek olarak, frenleme esnasında aracın kinetik enerjisini toplayan KERS ünitesi ile erken hibrit teknolojisini içeriyordu. Bu durum sürücüye, gerektiğinde devreye alabileceği, tur başına 6.7 saniye boyunca ek 80 HP sağlıyordu. KERS, motorun maksimum gücünü yaklaşık 815HP’ye ulaştırıyordu.

Günümüze hızlı bir şekilde gelirsek; bir Formula 1 otomobilinin güç kaynağı dikkate değer ölçüde farklı. 2014 yılında hibrit düzenlemelerinin yürürlüğe girmesinden bu yana, minimum 145 kg ağırlığında, 15.000 d/d’ye kadar devir alınabilen, turbo beslemeli 1.6 litrelik V6 motorlar kullanılmaya başlandı. Günümüz güç kaynakları 2011 yılındakine göreyaklaşık 100 HP daha fazla güç üretiyor ve aynı zamanda çok daha verimli. 2011’deyaklaşık yüzde 30olan termal verimlilik seviyesi 2020’de yaklaşık yüzde 50 oranlarına geldi.

2020 Türkiye GP’sinden beklentiler nasıl?

Daha yüksek viraj hızları ve ardından gelen daha yüksek yanal G kuvvetleri, bu yıl sürücüler için parkuru fiziksel olarak daha zorlu bir hale getirecek.

Artan bastırma kuvveti seviyeleri nedeniyle, ikonik 8. viraj öncekinden daha az odak noktasında olacak. Viraj, 2011 otomobillerinde oldukça düz geçiliyordu ancak 2020 araçları için bu viraj daha zorlu olacak. Dolayısıyla ekiplerin bunun için kurulumdan çok fazla ödün vermesi gerekmeyecek.2020 F1 programındaki diğer alışılmadık yarışlardan farklı olarak, Türkiye Grand Prix’si için bazı geçmiş veriler bulunuyor. Ancak bununla birlikte, araçların değişmesi ve yarış tarihinin yakın zamanda gündeme gelmesi nedeniyle tarihi veriler sadece referans olarak kullanılabiliyor.

Türkiye Grand Prix’sinin ayrıntılı programı;

13 Kasım 2020 Cuma;

  • 11:00 – 12:30              Antrenman Turu 1
  • 15:00 -16:30               Antrenman Turu 2

14 Kasım 2020 Cumartesi;

  • 12:00 – 13:00              Antrenman Turu 3
  • 15:00 -16:00               Sıralama Turları

15 Kasım 2020 Pazar;

  • 13:10 – 15:10              Türkiye Grand Prix

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...