Dazi Usa affossano i colossi auto giapponesi

®
Çok Okunanlar

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken, Hyundai Continue çatısı altında...

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu yana yürüttüğü “Kız Öğrencilerin...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm ve Artan Riskler” odağında...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

L’impatto dei dazi statunitensi
continua a pesare come un macigno sui bilanci dell’industria
automobilistica giapponese, alimentando l’incertezza sulle
prospettive del settore. In base ai dati elaborati dall’agenzia
Kyodo, l’utile netto aggregato delle sette maggiori case auto
del Sol Levante ha registrato un crollo del 27,2% nel periodo
aprile-settembre rispetto all’anno precedente, un dato che segna
un’inversione di tendenza preoccupante e un peggioramento
generalizzato per la prima volta dall’emergenza Covid-19. Nel
complesso, rivela l’analisi, le tariffe imposte dagli Stati
Uniti hanno eroso i guadagni complessivi delle sette major
nipponiche per un ammontare stimato di 1.500 miliardi di yen,
equivalenti a circa 8,4 miliardi di euro. Oltre a causare
perdite nette per le case auto Nissan, Mazda e Mitsubishi,
l’escalation dei dazi sulle vetture importate negli Stati Uniti,
si accompagna alle persistenti strozzature nella catena di
approvvigionamento globale – in particolare la carenza di
semiconduttori, e il rallentamento della domanda sul mercato dei
veicoli elettrici; variabili che secondo gli analisti rendono
ancora più incerta la traiettoria dell’intero comparto.
   
L’accordo siglato a settembre tra Washington e Tokyo di ridurre
l’imposta sulle importazioni di auto al 15%, rappresenta infatti
solo un sollievo parziale: l’aliquota difatti rimane sei volte
superiore al tasso del 2,5% in vigore prima di aprile, e
continuerà ad esercitare una pressione significativa sui margini
di profitto. La sola Toyota, principale produttore di auto al
mondo per volumi di vendita, ha quantificato l’effetto delle
tariffe imposte dall’amministrazione Trump in una riduzione
dell’utile operativo di circa 900 miliardi di yen (5,05 miliardi
di euro), un onere che ha fatto scivolare in rosso le sue
operazioni nel Nord-America. In base a queste prospettive,
secondo gli osservatori, i costruttori minori non saranno in
grado di assorbire lo shock tariffario rispetto ai concorrenti
più grandi. Oltre ad essere costretti a proseguire con aumenti
di prezzo, potrebbero essere indotti a cercare alleanze più
strette con le case rivali, ritirare alcuni modelli dai listini
di vendita, o addirittura ridimensionare la propria presenza
negli Stati Uniti.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas Oto tarafından temsil edilen İtalyan...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı. Otomotiv Paketi kapsamında birçok alanda...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda ikonu haline getiriyor. “Fiat 500e...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, sınıfının en çok tercih...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak göz kamaştırıcı Alfa Romeo standı,...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir araya getiren bir fikir laboratuvarı...