Renault Filante Record 2025 stabilisce un nuovo primato di efficienza elettrica

®
Çok Okunanlar

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca...

Renault chiude il 2025 con un nuovo record di efficienza elettrica grazie alla demo-car Filante Record 2025, capace di percorrere 1.008 chilometri senza ricarica in meno di dieci ore, mantenendo una velocità media di 102 km/h e registrando un consumo di soli 7,8 kWh/100 km.     L’impresa è stata realizzata il 18 dicembre sul circuito Utac in Marocco e rappresenta un risultato significativo nel campo della mobilità elettrica applicata a condizioni di utilizzo reali, con velocità paragonabili a quelle autostradali. La vettura è dotata di una batteria da 87 kWh, la stessa capacità utilizzata su Scenic E-Tech Electric.     L’autonomia è stata ottenuta non attraverso un accumulo energetico maggiore ma grazie a un lavoro approfondito su aerodinamica, riduzione del peso ed efficienza complessiva del sistema. Al termine della prova, Filante Record 2025 disponeva ancora dell’11% di autonomia residua, sufficiente per percorrere oltre 120 chilometri a una velocità superiore ai 100 km/h.     Progettata come un vero e proprio laboratorio di innovazione, la demo-car pesa circa 1.000 kg e integra soluzioni tecnologiche avanzate come sterzo e frenata completamente elettronici, materiali ultraleggeri in fibra di carbonio e leghe di alluminio, componenti stampati in 3D e pneumatici a bassa resistenza al rotolamento sviluppati appositamente.     Fondamentale è stato anche il contributo dell’aerodinamica, affinata attraverso test in galleria del vento che hanno portato a una profonda evoluzione delle forme, in particolare delle carenature delle ruote e delle prese d’aria, per ridurre al minimo la resistenza.     Il design di Filante Record 2025 rende omaggio alla tradizione Renault nei record di velocità ed efficienza, richiamando modelli storici come la 40 CV del 1925 e l’Étoile Filante del 1956, con un linguaggio stilistico ispirato anche al mondo aeronautico.     Il risultato è frutto di un lavoro collettivo che ha coinvolto ingegneri, designer, partner tecnici e tre piloti del Gruppo Renault, impegnati in una prova di resistenza durata quasi dieci ore. Secondo la casa francese, l’esperienza maturata con Filante Record 2025 non rappresenta solo una prestazione simbolica, ma un banco di prova concreto per sviluppare soluzioni destinate ai futuri modelli elettrici di serie.        

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas’ın...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi. Yıllık 90 milyon yolcu kapasitesiyle...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı çevresel raporlama platformu olan CDP...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...