Kuzey Finistère’deki küçük bir kasaba olan Lesneven’de her şey bir kır garajıyla başlıyor. Yıl 1924’tü. Brittany’de, otomobilin henüz ilk turlarını atmadığı, şu anki müdür François Picard’ın büyük büyükbabası tarafından işletilen gösterişsiz bir mekanik atölyesi.
Yüz yıl sonra, bu garaj, Büyük Batı’daki ana dağıtım gruplarından biri olan Cobredia oldu. Her neslin binaya kendi taşını kattığı, Breton tarzı bir aile destanı.
Kırsal garajdan modern bayiliğe
Büyükbaba, Brest’te (29) kasabada bu kez Volkswagen ve Mercedes-Benz markalarıyla bir işyeri açmak için garajı sattı. Grubun kimliğini hâlâ belirleyen iki arma.
1966’da oğlu Jacques Picard ölçek değiştirdi: Şehir merkezinden ayrılarak şehrin eteklerinde geniş ve modern bir alan inşa etti. 1968 yılında Compagnie bretonne de difüzyon otomobilinin kısaltması olan Cobredia’yı resmi olarak kuran oydu.
Vizyon sahibi biri olarak şimdiden güçlü, çok markalı bir bölgesel grup hayal ediyor, “Amerikan tarzı“Bugün grubun başında bulunan François Picard’ın açıkladığı gibi: Parola: kendini inkar etmeden büyüyün.
Dördüncü nesil yönetimde
4 ne zamane nesil direksiyonu 2000’li yıllarda devralmış olsa da, Cobredia’nın halihazırda Finistère’de birçok bayiliği bulunuyor. İki kardeş François ve Ronan’ın önderliğinde, grup hızla Landerneau, Quimper (29), Saint-Brieuc (22) ve daha sonra diğer bölgelere yayıldı..
“Dış büyümeyi başlatan babamdıdiyor mevcut lider. Onu takip ettik aynı enerjiyle marka ve bölgelerini genişletiyor.” Ronan profesyonel hayatına başka faaliyetlerde devam etmeye karar verdiğinde meşaleyi her zaman performans ve zorluklar kavramıyla hareket eden François’e bırakır.
2021’de merkez Brest’ten Rennes’e (35) doğru yola çıkıyor. Sembolik olmanın ötesinde bir hamle: Cobredia bir hale geliyor tutma kolaylaştırıcı, yapılandırılmış, dijitalleştirilmiş, destek fonksiyonları ve merkezi hizmetlerle donatılmış.
Breton köklerinden hiçbirini kaybetmeden, aile şirketinden organize bir gruba geçiş. Temsil edilen markalar çoğalıyor. Toyota, Volkswagen grubuna ait tüm paneller, eski FCA grubu, Citroën, Opel, MG ve tabii ki Mercedes-Benz panel portföyünü oluşturuyor.
Bir Breton çapası, daha geniş bir vizyon
Büyümesine rağmen Cobredia topraklarına sadık kalıyor. “Karar merkezimiz Breton’dur ve öyle kalacaktır“, diye doğruluyor başkanı. Ancak ufuk genişliyor: Büyük Batı, Normandiya’ya geri dönüyor ve daha aşağılarda Pays de la Loire’a doğru ilerliyor…
“Eğer Brittany’den ayrılmaya bahse giriyorsam, bunun nedeni aynı zamanda balıkçılık alanımızı da turlamış olmamızdır.“, gülümsüyor. Amaç: Onu benzersiz kılan bu bölgesel kimliği kaybetmeden, İlk 15 Fransız grubu arasına katılmak. Çünkü François Picard, her yıl tarafından yayınlanan İlk 100 de dahil olmak üzere sıralamaların büyük bir hayranı. Otomobil Dergisie.
Değişmeyen değerler ise; paylaşım, mükemmellik ve fetih ruhudur. “Dahili terfinin gerçek olduğu, çıraklara katılan çalışanların artık tesisleri yönettiği bir şirket olarak kalıyoruzbaşkanın altını çiziyor. Bu aynı zamanda Cobredia destanıdır: kolektif bir macera“Ekiplerin sadakati bu bağın kanıtıdır: Bazı çalışanlar birkaç kuşak yöneticiyi tanıyor. Artık emekli olan baba hâlâ seviyor “büyükleri selamlamak için uğradım“.
Meslekteki değişiklikleri önceden tahmin edin
Birçok distribütör gibi Cobredia da yalnızca yeni araç satışına dayalı bir modelin sonunu görüyor. Ancak mevcut piyasa düşüşünde kadercilik yok”ancak çok hızlı bir şekilde dönüşüyor ve müşterilerimize yönelik kullanılmış araba teklifleri ve hizmetler açısından güçlü yönlerimiz üzerinde çalışmalıyız.“, diye garanti ediyor François Picard.
Bu nedenle grup kendini yeniden icat etti: bir VO markasının yaratılması (Autostyle merkezleriyle birlikte), beyaz etiketli kaportalardan oluşan bir ağ, Précisium ağı da dahil olmak üzere yedek parça dağıtım faaliyetlerinin geliştirilmesi.
Cobredia’nın kendi VO teklif platformu bile var, kendi ikinci el mallarının bireylere veya tüccarlara yeniden satışını dahili olarak yöneterek, marj ve ciro açısından çok önemli kazançlar elde etmesine olanak tanıyor.
“VN olmayan her şeyde dikkatli olmalısınızyöneticiye güvenir. Artık yalnızca yeni araba satışına güvenemeyiz. Karikatürleştirebilsem scooter’dan kamyona kadar her şeye bakarım.“


Automobile Magazine-France






















