Maserati meets Giorgetti

®
Çok Okunanlar

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...
Maserati meets Giorgetti: an inspired collaboration comes to life at Milan Design Week 2025
Maserati unveils the first steps of a new collaboration with renowned Italian furniture house Giorgetti at the 2025 Milan Design Week, an annual international celebration of design attracting one of the most cosmopolitan and kaleidoscopic audiences in the world. The union of these two symbols of Made in Italy has given birth to an interior collection and a Fuoriserie bespoke car, creating a perfect marriage of timeless elegance and technological innovation.
This all-Italian partnership is founded upon shared values: meticulous attention to detail, the pursuit of perfection, and the desire to offer unique experiences. Both Houses embody the Italian concept of “beautiful and well-crafted,” appealing to a refined, sophisticated audience that demands uncompromising quality in a dialogue where each brand inspires the other, giving rise to new creative challenges and journeys.

Over the past 110 years Maserati has been synonym of Italian Luxury, just like Giorgetti. We are thrilled about this partnership as it is a refined example of elegance and excellence, imbued in every detail of design and engineering. The collaboration with Giorgetti perfectly fits within our vision of becoming the curator of the ‘Made in Italy’, creating bonds and emotions while telling our stories of innovation, heritage, quality and exclusivity that unite our brands,” explains Santo Ficili, Maserati CEO.

 

This partnership represents the authentic expression of the identities of Giorgetti and Maserati, two brands that share profound values and a common vision. It’s a great example of how you can reinforce your DNA through collaboration, research and experimentation. For our 127-year-old House, this is a sign of extraordinary vitality and desire to innovate, always staying true to our role within the industry,” explains Giovanni del Vecchio, Giorgetti CEO.

The Giorgetti Maserati Edition interior collection represents a voyage between myth and nature, where Neptune’s Trident – Maserati’s iconic symbol – inspires Giorgetti’s new designs. It pays homage to the harmony of the sea and the power of the winds, elements that have always guided the automotive brand’s creations. Just as several Maserati models bear the names of powerful winds – such as the Grecale SUV – the collection immerses itself in the allure of the underwater world, evoking the mystery of sirens and the dynamism of waves. From marine depths to boundless skies, the narrative comes alive through evocative names inspired by legendary water nymphs, creatures of extraordinary beauty and strength.
The Maserati Giorgetti Edition is a statement of innovation and refinement that reflects the Trident’s experimentation and constant research. It is a Grecale Folgore one-off, the expression of the 100% electric production from the Modena-based brand created by the experience of the Maserati Fuoriserie customization programme. It celebrates elegance, Italian heritage and passion for details to create an expression of “rolling tailoring”. The bespoke SUV exteriors feature a custom-made bodycolor while its exclusive interiors are conceived to pay tribute to Giorgetti and enhance the coziness of a ‘home feeling’, featuring some of refined fabrics and leather materials used in the interior collection.
Jointly designed by the creative teams of Giorgetti’s Creative Director Giancarlo Bosio and Maserati’s Head of Design Klaus Busse, the Giorgetti Maserati Edition interior collection and the Maserati Grecale Giorgetti Edition are distinguished by a unique design that draws inspiration from dynamism and movement.
The Giorgetti interior collection and the Maserati one-off will be unveiled on April 7th, respectively at the Milanese Giorgetti Spiga showroom and at the Maserati Milan showroom, for a private preview for selected guests, while from April 8th design-savyy visitors and car enthusiasts will be able to experience them up close and personal.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...