Test Sürüşü: Renault Austral E-Tech

®
Çok Okunanlar

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük...

Toyota 4-16 Ağustos tarihleri arasında planlı bakım üretime ara…

Yüksek kalite ve ileri üretim teknolojilerini esas alan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye(TMMT), 4-16 Ağustos tarihleri arasında, planlı bakım ve...

TransAnatolia Rally Raid’de bu yıl SSV kategorisine yoğun ilgi

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında 15. kez macera severlerle buluşacak TransAnatolia, Bursa’dan başlayıp Bolu’da son bulacak. TransAnatolia...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Yazar-Özgür SUNAY

Renault, elektrikli modellere somut olarak bağlı olmasına rağmen (pille çalışan otomobillere büyük yatırım yapan ilk üreticilerden biri olduğu unutulmamalıdır), E-Tech hibrit teknolojisi ile emisyonları azaltmada ama aynı zamanda ticari düzeyde de önemli sonuçlar elde etmeyi başardı. Sürüş tarzınızı nasıl uyarlayacağınızı bildiğiniz sürece, gerçekten düşük yakıt tüketimine izin veren ve House of the Lostillere’in stratejik C segmentinde pazarın büyük dilimlerini fethetmesine yardımcı olan ve %100 elektrikli Mégane’in yanı sıra iki E-Tech Austral ve Ariana modelini kullanan yüksek teknolojili bir çözüm sunuyor. Müttefiki Nissan ile birlikte geliştirilen kanıtlanmış CMF-CD platformuna dayanan yeni Renault Austral, özellikle üç farklı elektrikli benzinli motorla sunuluyor. Bunlar, 48 veya 12 Volt sisteme sahip iki Hafif Hibrit üniteye sahip ve testimizdeki Austral modeli olan daha performanslı 200 beygirlik Full Hybrid E-Tech modelini sunuyor. Renault Austral 4,51 metre uzunluğunda mükemmel bir xx vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten direksiyonlu şasi sayesinde yolculukları maceracı bir arkadaşa dönüştürüyor. Austral E-Tech Hybrid, 1.2 litrelik 3 silindirli turbo benzinli motorun elektronik kumanda tarafından kapatılmadığında birlikte çalıştığı son derece etkili bir tahrik sistemi ve iki elektrik motorundan güç alıyor. Bunlardan biri, elektrik modunda sürmek ve aküyü şarj etmek için çekiş e-motorudur. Diğeri ise Ice motorunu çalıştırmak, hızları değiştirmek ve akünün şarj edilmesine yardımcı olmak için kullanılan yüksek voltajlı bir marş jeneratörü.

Toplam’da güç 200 hp güç üretiyor. Tahrik bölümü ise elektrik modunda iki hızı ve ICE motoru için dört hızı birleştiren gelişmiş bir şanzımana bağlı. 15 kombinasyon ile bu şanzıman, ilk neslindeki torktan 350 Nm’ye kıyasla 410 Nm’ye kadar daha yüksek bir güç sunuyor. E-Tech Austral’da yer alan her şey elektrik bölümü içinde yer alan 400 Volt 2.0 kWh lityum iyon pil ile çalışıyor. Testte gördüğümüz sonuç, canlılık ve verimliliği birleştiren birinci sınıf bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Austral E-Tech Full Hybrid, sürüş modlarını direksiyon başında oturanların zevklerine ve ihtiyaçlarına göre uyarlamaya yarayan en yeni nesil Multi-Sense teknolojisini de eklemiş. Bunlar, OpenR ekranı ve direksiyon simidinde bulunan Multi-Sense düğmesi aracılığıyla erişilebilen çeşitli özelleştirme seçenekleri. Trafiğe, yolun türüne ve hatta ruh haline bağlı olarak, ayarlar direksiyon eforundan motor tepkisine, şasi çevikliğine ve hatta iç atmosfere (iç aydınlatma, sıcaklık, ekran ve gösterge paneli renkleri) kadar her şeyi kişiselleştirip ayarlamanıza imkan sağlıyor. Önceden programlanmış üç moda (Eco, Comfort ve Sport) ek olarak, sürücüye her ayarı seçme özgürlüğü veren dördüncü bir mod (Kişiselleştirme) eklenmiş. Ve zorlu durumlar için, “Kar” ve All Terrain olmak üzere iki ek modu içeren Genişletilmiş Kavrama Paketi yer alıyor. Renault Austral E-Tech modelinde istediğiniz zaman bir moddan diğerine manuel olarak veya hatta Google Asistan’ın sesli komutuyla geçebileceğiniz yenilikler de eklenmiş. Austral ayrıca yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olmak için tamamen yeni bir proaktif özellik ile donatılmış. Kullanıcının alışkanlıklarına ve sürüş koşullarının gerçek zamanlı analizine dayanarak, yerleşik yapay zeka, merkezi ekrandaki bir uyarı aracılığıyla Eco moduna geçilmesini öneriyor. Bu nedenle, Austral E-Tech Hybrid’in 100 km’de sadece 4,6 ila 5,2 litre yakıt tüketimi ve sadece 105 – 117 g/km CO2 salınım emisyonu düşük olarak yer alıyor. Sonuç olarak, Renault’nun elektrifikasyon ve kalite iyileştirmelerine yönelik yeniden markayı konumlandırması, ileri teknoloji, rekabetçi işletme maliyetleri ve müşteri memnuniyetine odaklanmayı sunan hedefi aslında E-Tech Austral’da açıkça görülüyor.

 

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...