ZORLU HOLDING NET SIFIR EMİSYON HEDEFİNİ AÇIKLADI…

®
Çok Okunanlar

Castrol Ford Team Türkiye, Ödül Töreninde

Castrol Ford Team Türkiye, 2024 yılında elde ettikleri başarıları kutlamak, ayrıca yeni sezona motive girmek için bir ödül gecesi...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40...

5 ödül birden kazandı: Alpine, Dacia, Mobilize ve Renault

Renault Grubu 21 Ocak Salı günü 32’ncisi düzenlenen Trophées de L'argus ödül töreninde olağanüstü bir akşam yaşadı. Aldığı 5...

BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid Satışa Sunuldu

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dinamik dış tasarım detaylarını üstün yol tutuşu sağlayan xDrive 4 çeker sistemi ve...

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati...

ID. Buzz’ın 4MOTION Sportif Versiyonu GTX Satışa Sunuldu

Volkswagen Ticari Araç’ın tamamen elektrikli ID. Buzz ailesinin yüksek performanslı üyesi ID. Buzz GTX satışa sunuldu. Şimdiye kadarki en...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış...

Zorlu Holding, dünyadaki paydaş temelli dönüşüme cevap verdiği Akıllı Hayat 2030 stratejisi doğrultusunda benimsediği “sorumlu yatırım holdingi” anlayışıyla; çevresel, sosyal ve yönetişim (ÇSY) alanlarında belirlediği değer yaratacak hedeflerini; grup şirketlerinin de sahiplendiği ve ihtiyaçları özelinde yönettiği bir dönemi başlatıyor. 2030 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı amaçlayan Zorlu Grubu, 2050 yılına kadar bu hedefi tüm değer zincirini kapsayacak hale getirecek. Atıkları 2030’a kadar %50 oranında azaltmayı ve 2050’ye kadar da sıfır atık noktasına ulaşmayı hedefleyen Zorlu Grubu, 2030’a kadar kullanılan suyun %50’sini, 2050’ye kadar da tamamını geri kazanmayı amaçlıyor. 2030’a kadar %100 sürdürülebilir tedarik zinciri hedefleyen Grup, ayrıca 2030’a kadar FAVÖK’ünün %1’ini Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkı veren çalışmalara ayıracak.

Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon ile büyüyen köklü sanayi gruplarından biri olan Zorlu Holding, yenilenen Akıllı Hayat 2030 stratejisini, Zorlu Holding üst yönetimi ve çalışanların katılımıyla düzenlediği webinar ile açıkladı. Toplantıda Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, Zorlu Holding CFO’su ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Cem KöksalVestel Şirketler Grubu Başkanı Turan Erdoğan, Zorlu Tekstil Grubu Başkanı Necat Altın, Zorlu Enerji Grubu Başkanı Sinan Ak, Zorlu Maden Grubu Başkanı Orhan Yılmaz, Zorlu Holding İnsan Kaynakları Grubu Başkanı Necmi Kavuşturan grubun çalışanlarıyla çevrimiçi olarak bir araya geldi.

Düzenlenen webinar ile Zorlu Holding’in dünyadaki paydaş temelli dönüşüme cevap verdiği Akıllı Hayat 2030 stratejisi doğrultusunda benimsediği “sorumlu yatırım holdingi” anlayışıyla; “çevresel, sosyal ve yönetişim” (ÇSY) alanlarında tüm paydaşları ve şirketleri için yüksek değer yaratacak yenilenen stratejisi açıklandı. Bu kapsamda, Zorlu Holding; insan kaynağı, inovasyon ve çevresel sermaye gibi finansal olmayan varlıklarını, “insan odaklı ekosistemler” ve “yenileyici iş modelleri” olmak üzere iki alana yatırım yaparak yönetecek. Grup, bu alandaki hedeflerine, tüm sektörleriyle güç birliği içinde hızla ulaşmak adına radikal iş birlikleri gerçekleştirerek, karmaşık küresel sorunlara çok paydaşlı yapılarla yanıt verecek.

Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül: “Sorumlu yatırım holdingi yaklaşımımızla, şirketlerimizin çevresel, sosyal ve yönetişim odaklı işler üretmesini sağlayarak karbonsuz ve daha sorumlu bir ekonomiye geçişi hızlandıracağız.” 

Son 4-5 yıla bakıldığında dünyanın, insanlık tarihinin en hızlı ve köklü dönüşümlerinden birini yaşadığını dile getiren Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, “İklim krizi, kısıtlı doğal kaynaklar, dijitalleşme derken şu an içinde yaşadığımız pandemi gibi birçok büyük meseleyle karşı karşıyayız. Tüm bunlar, küresel sistemi değişime zorlamaya devam ediyor. Bu değişim için bizim gibi özel sektöre önemli sorumluluk düşüyor. Biz, yenilenen Akıllı Hayat 2030 stratejimizle aslında dünyada yaşanan bu değişim ve dönüşüme Zorlu Grubu olarak nasıl cevap vereceğimizi daha da net ortaya koyuyoruz. Bu stratejiyle, sorumlu yatırım holdingi yaklaşımımızla; şirketlerimiz, paydaşlarımız, toplum ve gelecek için yatırım yaparken; çevresel, sosyal ve yönetişim alanlarında en yüksek değeri yaratmaya odaklanıyoruz. Bu strateji bizim krizlere karşı dayanıklılığımızı arttırırken; uzun dönemde karlılık da yaratabilme özelliğine sahip. Dünyanın içinden geçtiği süreçte bu değişim hem işimizin devamlılığı hem de dünyanın geleceği adına, artık bir zorunluluk. Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatı bunun en yakın örneği. İhracatımızın önemli bir kısmını bu bölgeye yapan bir grup olarak Akıllı Hayat 2030 stratejimiz doğrultusunda, atacağımız sürdürülebilirlik odaklı adımlarla bu duruma uyum sağlamanın da ötesinde; bu konuda ülkemizde öncü ve örnek olabileceğimize inanıyoruz. Bunun için elimizde önemli varlıklarımız var. Teknoloji, dijitalleşme ve inovasyon kapasitemiz oldukça yüksek. Bu sayede yenilikçi ve sorumlu ürün ve hizmetler sunabiliyoruz. Yenilenebilir enerjiye, elektrikli araç ekosistemine, akıllı elektronik-beyaz eşyaya, teknik ve akıllı tekstil ürünlerine çok ciddi yatırımlarımız var. Bunları daha karbonsuz ve daha sorumlu bir ekonomiye doğru taşıyarak şirketlerimiz aracılığıyla dünyada bu değişim ve dönüşüme katkı sağlamayı hedefliyoruz. Tüm bunları yaparken de en çok yetkin insan kaynağımıza; çalışma arkadaşlarımızın gücüne ve inovatif bakış açılarıyla yarattıkları artı değere; duyarlılıklarıyla attıkları adımlara, birlikte sahiplendiğimiz vizyona güveniyoruz“ dedi.

Zorlu Holding CFO’su ve Sürdürülebilirlik Komitesi Cem Köksal: “Düşük karbonlu bir büyüme stratejiniz yoksa bu dünyada uzun dönemde ayakta kalmanız ve yaşamanız mümkün değil.” 

Artık yatırımcıların, şirketlerin bilançolarına etki eden finansal olmayan konuları çok daha fazla dikkate aldığını ifade eden Zorlu Holding CFO’ su Cem Köksal; “Yapılan araştırmalar ÇSY performansını geliştiren ve büyüme stratejisinin ayrılmaz bir parçası haline getirmiş şirketlerin uzun dönemde sürdürülebilir karlılık yaratma konusunda oldukça başarılı olduklarını gösteriyor. ÇSY, giderek kurumsal bir çerçeveye oturuyor, ölçümleniyor, buna göre şirketler değerlendiriliyor ve kredi mekanizmaları bile bunun üzerinden yeniden şekilleniyor. Avrupa Yeşil Mutabakat çağrısı ile Avrupa Birliği, 2050 yılına kadar net-sıfır karbon salım hedefine ulaşmayı taahhüt ediyor. Bu hedef sayesinde 2030 yılına kadar ise AB’nin karbon emisyonlarının 1990 yılına kıyasla en az %55 azaltılması amaçlanıyor. Düşük karbonlu bir büyüme stratejiniz yoksa bu dünyada uzun dönemde ayakta kalmanız ve yaşamanız mümkün değil… Bu konunun elzem bir zorunluluk olmasının yanı sıra bugünün gençleri ve geleceğimiz; gezegenin var oluşunun devamı için de ne kadar önemli ve kaçınılmaz olduğunun farkındayız. Biz de bu anlayışla, yeni stratejimiz doğrultusunda önümüzdeki dönemde insan odaklı ekosistemler ve yenileyici iş modelleri kurmaya daha fazla odaklanacağız. Yenileyici iş modellerimizle, 2030 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı hedefliyoruz. 2050 yılına kadar bu hedefi tüm değer zincirini kapsayacak hale getireceğiz. Atıklarımızı ise 2030’a kadar %50 azaltılmayı, 2050’ye kadar sıfır atık noktasına ulaşmayı hedefliyoruz. 2030’a kadar kullanılan suyun  %50’sini, 2050’ye kadar %100’ünü geri kazanmayı amaçlıyoruz. Kuracağımız insan odaklı ekosistemlerle Grup olarak 2030’a kadar FAVÖK’ümüzün %1’ini Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkı veren çalışmalara ayırmayı planlıyoruz. 2030’a kadar %100 sürdürülebilir tedarik zinciri de hedeflerimiz arasında yer alıyor” dedi.

Sektör başkanlarından dönüşüm fırsatı mesajı

Toplantıda yenilenen stratejiye dair sorumluluk alanlarına paralel önemli değerlendirmelerde bulunan Zorlu Grubu üst yönetimi de yenilenen Akıllı Hayat 2030 stratejisiyle birlikte radikal bir dönüşüm fırsatı yakalanabileceğini söyledi. Sürdürülebilirlik konusunun dünyada son dönemde yaşanan gelişmelerle birlikte artık bir tercih değil zorunluluk olduğunu vurgulayan Zorlu Grubu liderleri, şirketlerinin bu konuda Akıllı Hayat 2030 ile birlikte son 3-4 yılda ölçülebilir, verimli ve önemli adımlar attığına dikkat çekti. Ayrıca; özellikle ihracatının önemli bir kısmını Avrupa pazarının oluşturduğu Zorlu Grubu için Yeşil Mutabakat gibi uygulamalara hızlı uyum sağlanarak bunun bir dönüşüm fırsatına çevirebileceğine işaret ettiler. Sürdürebilirliği bir iş yapış biçimine dönüştürerek küresel rekabet avantajı sağlanması ve ihracatın katma değerinin artırılması ile birlikte uzun dönemde sürdürülebilir büyüme gerçekleştirilirken; daha iyi bir dünya hayalinin de gerçeğe dönüştürülebileceğine olan ortak inançlarını da belirttiler.

Diğer Haberler

5 ödül birden kazandı: Alpine, Dacia, Mobilize ve Renault

Renault Grubu 21 Ocak Salı günü 32’ncisi düzenlenen Trophées de L'argus ödül töreninde olağanüstü bir akşam yaşadı. Aldığı 5 ödülle Grup, her bir markasının...

JAECOO, Satış Sonrası Hizmetlerde Avantajlar Sunuyor

JAECOO’nun Seçkin Kullanıcıları, Satış Sonrası Hizmetlerde de Ayrıcalıklı! Geçtiğimiz yıl Türkiye pazarına giriş yapan Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, üstün satış performansının yanında satış...

Citroën Türkiye’de Yeni Atamalar…

Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından biri olan Stellantis, müşterilerinin sürekli evrilen mobilite ihtiyaçlarını karşılamak ve geleceğin teknolojilerini benimsemek için organizasyonunu şekillendirmeye devam...

DS AutomobilesTürkiye’de Yeni Yapılanma

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis Grubu markalarından DS Automobiles’ın Türkiye organizasyonunda yeni bir yapılanma hayata geçirildi. Bu yeni organizasyon değişikliği kapsamında DS Automobiles...

Petrol fiyatları düşüşe geçti…

ABD'nin 47. Cumhurbaşkanı Donald Trump'ın pazartesi günü göreve başlaması ve İsrail ile Hamas arasında 15 Ocak'ta varılan ateşkes ve esir takası anlaşmasının ardından petrol...

Trump, Alaska’da petrol arama kararnameleri imzaladı

ABD Başkanı Donald Trump, görevinin ilk gününde Alaska'daki yaban hayatı koruma sahası da dahil olmak üzere birçok alanda petrol ve doğal gaz sondaj çalışmalarını...

AB’de yeni otomobil satışları geçen yıl 10,6 milyonu aştı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin 2024 yılına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları aralık ayında...

Country News Categories - UK

Women’s Worldwide Car of the Year announces 2025 category winners

The Women's Worldwide Car of the Year is pleased to announce the winners of the eight categories in this year’s award: Urban Model, Compact...

Honda presents World Premiere of Honda 0 Saloon and Honda 0 SUV prototypes at CES 2025

LAS VEGAS, Nevada, USA, January, 2025 – Honda today presented the world premiere of two prototype models at CES 2025 – Honda 0 Saloon and...

USA

Honda presents World Premiere of Honda 0 Saloon and Honda 0 SUV prototypes at CES 2025

LAS VEGAS, Nevada, USA, January, 2025 – Honda today presented the world premiere of two prototype models at CES 2025 – Honda 0 Saloon and...

New BMW Panoramic iDrive revolutionises vehicle operation

Munich/Las Vegas. The BMW Group presents the driving and user experience of the future at the Consumer Electronics Show (CES) 2025 in Las Vegas. BMW...

DE

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT im Jahr 2024 zur größten Marke innerhalb von Stellantis... Rüsselsheim, im Januar 2025 – FIAT schließt...

Stellantis erreicht 2024 erneut Platz zwei auf dem Pkw- und Nutzfahrzeugmarkt der Region EU29

Amsterdam, 21. Januar 2025 – Das Jahr 2024 hat für Stellantis einen weiteren Meilenstein beim Übergang zur Elektromobilität markiert, der einer der Eckpfeiler des...

IT

Nel 2024 FIAT si conferma leader nei suoi 4 mercati domestici in 3 continenti e primo marchio Stellantis

Nel 2024 FIAT si conferma leader nei suoi 4 mercati domestici in 3 continenti e primo marchio Stellantis con oltre 1,2 milioni di unità...

Efficiente ed elettrificato: il nuovo trio di SUV Opel Grandland, Frontera e Mokka

Con i nuovi Opel Grandland, Frontera e Mokka, Opel offre il tris di SUV più giovane sul mercato e il modello giusto per tutti i gusti. Dal compatto...

FR

LES PEUGEOT E-208 ET E-308 CLASSÉES

PEUGEOT est fier d’annoncer que ses PEUGEOT E-208 et PEUGEOT E-308 100% électriques sont classées respectivement première et deuxième sur 84 modèles dans l’Ecotest...

Grâce à sa performance en 2024, Stellantis se positionne à la 2ème place dumarché EU29 VP+VU

AMSTERDAM, le 21 janvier 2025 – L’année 2024 a marqué une nouvelle étape pour Stellantis dans sa transition électrique, l’un des piliers du plan stratégique Dare...