London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Zorlu arazi koşullarında devleşiyor…

®
Çok Okunanlar

Yeni Nesil Kiosk Modeli Şarj İstasyonu EVCharge

Türkiye’de Bir İlk: Elektrikli Araçlara Özel Yeni Nesil Kiosk Modeli Şarj İstasyonu EVCharge Show Fuarı’nda!  Ülkemizin en büyük elektrikli araç...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2024’ün İlk 10 Aylık Verilerini Açıkladı!

İlk 10 Ayda Otomotiv İhracatı 30 Milyar Doları Aştı!  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 10 aylık dönemine...

Sinan Çiftçi İtalya’da Start Alıyor!

Yetenekli pilot Türkiye’de elde ettiği başarının ardından takımı TEXACO® Team AMS ile TCR European Endurance’ta! Texaco® Team AMS geçtiğimiz aylarda İstanbul...

TÜVTÜRK’ten Gaziantep’e Yeni Araç Muayene İstasyonu

Armis Yatak, Artemis Halı ve Etrofil İplik markalarını bünyesinde bulunduran Acme Holding’in Gaziantep ve Kilis illerinde iş ortağı olduğu...

Dünyanın en iyi arazi araçları arasında anılan Mercedes-Benz Unimog, U 4023 ve U 5023 versiyonları ile Türkiye’de macera tutkunlarına yönelik olarak satışa sunulmaya başladı. Mercedes-Benz’in Wörth Fabrikası’nda markanın diğer kamyon modelleriyle beraber üretilen Unimog, bu sayede seri üretim Mercedes-Benz kamyonların verimlilik, yüksek kalite güvencesi ve yedek parçaların hızlı temini gibi avantajlarından yararlanıyor.

Mercedes-Benz Unimog, dinamizmi vurgulayan radyatör ızgarası ve yeni nesil farları da kapsayan tamponu ile modernleşme sürecini sürdürüyor. Ayrıca, aracın opsiyonları arasına eklenmiş kamera sistemi aracın park edilmesi için büyük kolaylık sağlıyor. Unimog’un sahip olduğu, lastik basınç kontrol sistemi “Tirecontrol Plus” sayesinde, lastik basıncı hareket edilen zemine göre araçtan inmeden kabin içindeki ekrandan “Yol”, “Kum” ve “Çamurlu Arazi” modlarına ayarlanabiliyor. Unimog U 4023’ün alüminyum kasasında 3 ton, Unimog U 5023 modeli ile ise 7,5 ton yük de taşınabiliyor. Ayrıca araçta bulunan römork ön hazırlığı ile istendiği takdirde araca sonradan motosiklet ve bot gibi malzemeleri çekebilmek için römork takılabiliyor.

Zorlu arazi koşullarında devleşiyor

Her hızda 4×2’den 4×4 aks tahriğine geçebilme, yine her hızda diferansiyel kilidini devreye alıp çıkartabilme Mercedes-Benz Unimog’un olağanüstü arazi kabiliyetinin anahtarları arasında yer alıyor. Esnek yapıdaki şasi tasarımı ve 30 dereceye kadar salınıma izin veren özel aks ve süspansiyon yapısıyla Unimog burularak arazideki engebelere uyum sağlıyor. Sektörde az bulunan bu özellikleriyle Unimog’unu lastikleri zeminden kopmadığı, güç aktarımı zemine kesintisiz iletebildiği için Unimog en çetin arazi koşullarında dahi hedefine ulaşıyor. Sahip olduğu donanıma göre aracın yaklaşma açısı 44 derece, uzaklaşma açısı ise 51 derece. Karın altı açısı 34 derece olan aracın meyil tırmanma kabiliyeti ise 45 derece. Ayrıca Unimog, opsiyonel donanım ile 1.20 metre derinliğindeki sulardan geçebiliyor ve 38 derece yan açılarda ilerleyebiliyor. Olağandışı sürüş koşullarında, 3 kademeli olarak seçilebilen diferansiyel kilitlerine ve lastik basınç kontrolüne sahip dört tekerlekten çekiş sistemi devreye alınabiliyor.

İç tasarımda arazi kullanımını kolaylaştıran düzenlemeler

1974’ten günümüze Unimog’un klasik kokpitindeki değişim devam ediyor. Unimog’un ortasına doğru yaklaşık 1 metreye yakın yerleştirilen motor konsepti, kabin tasarımında avantajlar sağlıyor. 120 mm uzatılan iç mekân artık daha yüksek ve 7 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabiliyor. Off-road kullanımlarını kolaylaştıran detayları arasında; orta konsoldan direksiyon bölgesine taşınan vites kontrolleri, çok fonksiyonlu direksiyon, ayarlanabilen direksiyon kolonu, çok fonksiyonlu butonlar, daha geniş ekranlı gösterge tablosu ve güncellenen ısıtma ile soğutma sistemleri yer alıyor. Tavandaki kontrol butonlarının da yeniden düzenlenmesi ile sürücü koltuğundan yolcu bölümüne geçişler daha kolay hale geliyor. Ön aksın hemen arkasında, düşük titreşimli alanda konumlandırılan sürücü oturma pozisyonu ve kabin süspansiyonu ile konfor özellikle arazi kullanımlarında maksimum seviyeye taşınıyor. Hem sürücü, hem de ön yolcu koltuğundaki kişiler ısıtmalı ve hava süspansiyon opsiyonlu koltuklar ile Unimog konforunu deneyimlenebiliyor.

Motorun emisyon değerlerinde yüzde 90’a varan gelişim

Mercedes-Benz Unimog’da, OM 934 serisindeki yüksek tork değeri sunan 4 silindirli ve 5,1 litre hacmindeki BlueTec 6 motor, 170 kW (231 PS) güç ve 1200 ile 1600 d/d arasında 900 Nm maksimum tork değeri sunuyor. Yasal hız sınırları çerçevesinde bulunan 90 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilen Unimog, daha uzun yolculuklar ve otoyol trafiğine uyum sağlıyor.

Euro 6 normlarına uygun koşullarda satışına başlanan Unimog, düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini, dayanıklılığı, uzun yaşam döngüsü ve arttırılmış bakım aralıklarını bir arada sunuyor. Araçta, atık gazların azaltılabilmesi ve emisyon değerlerinin düşürülebilmesi için AdBlue enjeksiyonları, SCR-katalizatörü ve partikül filtre uygulamaları kullanılıyor. Mercedes-Benz Unimog, tüm bu iyileştirmeler sonucunda yüzde 3’e varan yakıt tasarrufu, yüzde 90’a varan emisyon azaltımı ve Euro 6 uyumunu yakalayarak çevreci özelliklerini geliştiriyor.

Şanzıman: Daha kısa vites değişim zamanlaması ve geliştirilmiş kullanıcı deneyimi

Vites değiştirme süresini kısaltmak ve aracın yaşam süresini uzatmak adına Mercedes-Benz Unimog’un şanzımanı geliştirilerek performansı arttırıldı. Şanzıman, direksiyon kolunda bulunan EQR’yi (Elektronik Hızlı Geri) içeren milli kumanda kolu ile çalıştırılabiliyor. Sahip olduğu 8 ileri ve 6 geri vites dışında off-road kullanımı için arazi grubunda opsiyonel olarak 2,5 km/s ve 35 km/s arası hızlarda kullanılabiliyor. İstendiğinde otomatik, istendiğinde manuel konumda kullanılabilen şanzıman sürücü için kullanım rahatlığı sağlıyor.

Mercedes-Benz Unimog’un sahip olduğu OM 934 motorda bulunan motor freni 180 kW’luk fren gücü oluşturan çift hızlı kompresöre sahip. Motordaki her bir silindirin kendine ait bir motor fren ünitesi bulunuyor. Bu yüksek fren gücü, tekerleklerdeki fren sisteminin aşınmasını önleyip verimliliği arttırarak sürüş ve işletim ekonomisine katkıda bulunuyor. Off-road için özel olarak geliştirilen ABS ise standart donanım olarak sunuluyor.

Her biri sipariş üzerine kişiye özel olarak üretilen Unimog, Mercedes-Benz Türk Yetkili Bayii Ankara Koluman Motorlu Araçlar aracılığıyla sipariş edilebiliyor. Mercedes-Benz Unimog’u Türkiye’de kullanmak için C Sınıfı ehliyet sahibi olmak ve SRC, Psikoteknik belgelerine sahip olmak yeterli.

Teknik veriler U 4023 U 5023

Motor (Euro VI) OM 934 LA OM 934 LA

Maksimum güç 170 kW/231 HP 170 kW/231 hp

Maksimum tork 900 Nm/2200 rpm 900 Nm/2200 rpm

Kavrama SAE-2 Ø 395 mm Tek plakalı kuru kavrama (organik)

Şanzıman UG 100/8 UG 100/8

Dingiller Tork tüpüyle bağlı helezon yaylı portal akslar

Ön dingil (model tip) 737.367 737.223

Arka dingil (model tip) 737.367 737.223

Elektrik sistemi 24 V 24 V

Akü kapasitesi (Seri/SA) 100/170 Ah 100/170 Ah

Depo kapasitesi (Nominal hacim) 160/235 l 160/235 l

Direksiyon/azami direksiyon basıncı ZF 8095/170 bar ZF 8095/170 bar

Frenler Pnömatik disk frenler

En küçük lastik (lastik/jant) 335/80 R20 365/80 R20

En büyük lastik (lastik/jant) 425/75 R20 455/70 R24

Tahrik tipi Devreye alınabilir dört çeker sistemi

Dingil açıklığı (mm) 3850 mm 3850 mm

Azami ağırlık (opsiyonlar dâhil) 10.3 t 15.0 t

Ön dingil üzerinde maksimum ağırlık 4.6 t 6.4 t

Arka dingil üzerinde maksimum ağırlık 6.0 t 8.8 t

Yaklaşma/uzaklaşma açıları 42°/46° 46°/50°

Dönüş dairesi 16.3 m 16.3 m

Karoser montaj yeri(azami uzunluk × genişlik × yükseklik) 4100 × 2280 × 1400 mm 4100 × 2280 ×1400 mm

Sudan geçme derinliği (Seri/SA) 0.8 m/1.2 m 0.8 m/1.2 m

Maksimum hız 89 km/s* 89 km/s*

* Sınırlı, yasal hız sınırı

Diğer Haberler

2028 sonunda 100 bine çıkarılması amaçlanıyor…

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın 2024-2028 Stratejik Planından yaptığı derlemeye göre, net sıfır odaklı karbon emisyon hedefinde elektrikli araçlar için soket sayısı 2024 sonunda...

7 derecenin altına düşen sıcaklıklar, kış lastiğine geçişi işaret ediyor

Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düşmeye başlıyor. Bu dönemde doğru lastik seçimi, hem yol tutuşu hem de fren mesafesi için...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir parçası olarak hem isim sponsoru...

Sakarya Büyük Organizasyona Hazır

2024 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas, Sakarya...

AEM dünyanın en sürdürülebilir elektrikli motoruyla şimdi Türkiye’de

Küresel otomotiv ve ulaşım sektörlerine dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlama ve üretme vizyonuyla İngiltere'de kurulan AEM (Advanced Electric Machines), daha verimli ve...

Michelin kış lastiklerinde avantajlı yakıt puan fırsatları

YILIN EN İYİ KIŞ LASTİĞİ ÜRETİCİSİ MICHELIN’DEN “GÜVENLE SÜR, KAZAN” KAMPANYASI!  Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, AUTO BILD’in gerçekleştirdiği tüm testleri başarıyla geçerek...

TEXACO Team AMS, 10 Kasım’da İtalya’da milli marşımızı dinletti

TCR European Endurance'ta ülkemizi temsil eden TEXACO Team AMS takımı, final yarışında 3 kez podyumun en üst basamağına çıktı. Yurt dışında elde ettiği başarılarla ülkemizi...