Kasım 2025’te Almanya’da yeni araç tescili sayısı 250.671’e ulaştı Araçlar Geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,5 artışla bir iş günü eksiltildi. Dolayısıyla bir önceki yılın takvim etkisinden arındırılmış büyümesi yüzde +7,6 oldu. Bu, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği’nin (VDIK) Federal Motorlu Taşımacılık Kurumu’ndan (KBA) aldığı rakamların analizinden ortaya çıkıyor.
Yılın başından bu yana geçen yılın aynı dönemine göre toplam yüzde 0,7 daha fazla araç tescil edildi. Bu, 1.106.750’si uluslararası markalara ait olmak üzere toplam 2.611.152 otomobildi.
Kasım 2025’te 55.741 tamamen akülü Elektrikli otomobil (BEV) yeni tescil edildi; bu, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 58,5 artış gösterdi. Elektrikli araba-VDIK’e göre, uluslararası markaların yeni tescillerinin bir kez daha ortalamanın çok üzerinde yüzde 104,4 artarak 21.612 araca çıkması ve BEV pazar payının yüzde 38,8 (geçen yılın aynı ayına göre +8,7 puan) olması bekleniyor.
BEV genel pazar payı, Kasım 2025’te tüm yeni binek otomobil tescillerinde yüzde 22,2 olarak gerçekleşti; bu, geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık yüzde 7,8 puan daha yüksek ve dolayısıyla 2025 yılı sonundan bu yana açık ara en yüksek değer oldu. Elektrikli araba-Neredeyse iki yıl önce satın alma promosyonu.
“Araç müşterileri genellikle e-ArabalarToplam maliyetler yanmalı motorlardan daha yüksek değilse. Koalisyon tarafından açıklanan finansman programının hızlı, bürokratik olmayan ve adil bir şekilde uygulanması, altyapının genişletilmesi ve elektrik fiyatlarının ucuzlaması ile CO2 filosu sınırlarına neredeyse gelecek yıl ulaşılabilir. Bunun ön koşulu, programın 1 Ocak’tan itibaren geriye dönük olarak geçerli olmasıdır. 2026 VDIK Başkanı Imelda Labbé, “yürürlüğe giriyor” dedi.
Yılın başından bu yana toplam 490.368 adet BEV yeni tescil edildi; bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41,3’lük bir büyümeye karşılık geliyor. Bunun yaklaşık yüzde 39,5’ini uluslararası markalar oluşturdu. 2025’in ilk on bir ayı için BEV pazar payı yüzde 18,8’dir ve bu nedenle CO2 limit hedeflerine ulaşmak için hala gerekli olan yüzde 25 seviyesinde değildir.
Plug-in hibritler (PHEV), geçen yılın aynı ayına kıyasla Kasım ayında yine güçlü bir büyüme kaydetti. Yeni PHEV kayıtları geçen ay yüzde 57,4 artışla 32.433 araca yükseldi. Bu, yüzde 12,9’luk, yani yüzde 4,5 puanlık bir pazar payına tekabül ediyor. üstünde önceki yılın değeridir ve PHEV satın alma sübvansiyonunun sona ermesinden bu yana açık ara en yüksek değerdir.
PHEV pazarında uluslararası markaların Kasım ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 36 artışla 11.440 yeni aracı yollara sürmesi bekleniyor. Bu nedenle pazar payları tüm PHEV pazarının yüzde 35,3’ünü oluşturuyordu. Yılın başından bu yana toplam 281.139 PHEV otomobili yeni tescil edildi (+%62,7), bu da onların pazar payının tüm yeni otomobil tescillerinin yüzde 10,8’i olduğu anlamına geliyor. Uluslararası markalar yılın başından bu yana toplam PHEV pazarının yüzde 39,0’ını oluşturuyor.
“Saf yanmalı motorlarla karşılaştırıldığında, plug-in hibritler, uygun şekilde kullanıldığında CO2 filosu sınırlarına ulaşmada gözle görülür bir katkı sağlayabilir. Ayrıca müşterileri daha sonra saf Elektrikli araçlara geçmeye de önemli ölçüde teşvik ederler.Arabalar. Bu yüzden AB’ye çağrıda bulunuyoruz.Komisyon Ocak ayından itibaren fayda faktörünün planlanan azaltılması hakkında 2026 vazgeçmek. Federal hükümetin planladığı eklenti finansmanı için mantıklı bir çerçeve oluşturmanın tek yolu bu” dedi Labbé.
Genel olarak, Elektrikli araçlar (BEV’ler ve PHEV’ler birlikte) Kasım ayında toplam 88.174 yeni otomobil tesciline ulaştı; bu rakam geçen yılın aynı ayına göre yüzde 58,1 artış gösterdi. Pazar payları yüzde 35,2 oldu (Kasım 2024: %22,8). Yılbaşından bu yana 771 bin 507 Elektrikli araç yeni trafiğe kaydı yapılarak pazar payı yüzde 29,5’e ulaştı.
Kasım ayında yeni ticari araç tescili sayısı ise bir önceki yılın kasım ayına göre yüzde 2,8 artışla 31.572 oldu. Ocak 2025’ten bu yana 321.416 ticari araç yeni tescil edildi (-%7,0).
Makale hakkında VDIK elektrikte güçlü bir yükseliş görüyor ancak ecomento’da kaçırılan CO₂ hedeflerine karşı uyarıda bulunuyor.De
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany


































































































