V6 motorunun kod adı; TM01

®
Çok Okunanlar

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

Yeni TRW motosiklet fren balataları: daha çabuk duruyor

TRW motosiklet fren balataları, daha kısa fren mesafesi ve daha güçlü ilk kavrama ile anında tepki sağlıyor Ekstrem koşullar altında...

Hatalı Kurulan Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Yapı Güvenliğini Tehdit Ediyor

Apartman ve sitelere kontrolsüz şekilde kurulan elektrikli araç şarj sistemleri, ciddi güvenlik sorunlarına yol açıyor. Çünkü hatalı kurulum ve...

Citroën Marka Direktörü Bora Duran Açıklamaları

Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarındaki ağırlığını yeni modelleriyle birlikte artırmaya devam ediyor. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü...

Bosch ve Cariad, otonom sürüşü yapay zeka ile daha güvenli

Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen...

General Tire Lastikleri ile TransAnatolia 2025  Heyecanı Başlıyor

Continental markalarından General Tire, TransAnatolia 2025’in resmi lastik sponsoru olarak bu yıl da yarışçılara çamurdan taşlı yollara, kumdan gevşek...

1968’den beri Aston Martin’in ilk şirket içi ürettiği, hacmi 3.0 litre olan çift turboşarjlı V6 motorunun kod adı; TM01 olarak lanse edildi. Aston Martin modellerinde kullanılan, sistem geliştirme çalışmaları da devam eden en güçlü motor Hibrit / Plug-in hibrit motor olacak. ‘Sıcak V’ konfigürasyonu yüksek performanslı elektrik sistemini ve gelecekteki emisyon uyumunu sağlayacak. Aston Martin Başkan ve Grup CEO’su Andy Palmer “İleride, bu güç ünitesi yaptığımız şeylerin ayrılmaz bir parçası olacak ve bu motorun ne elde edeceğinin ilk işaretleri inanılmaz derecede umut verici” dedi.

Aston Martin, 2022’den itibaren Aston Martin Valhalla’dan başlayarak, başlangıçta yeni bir orta motorlu spor otomobilinde kullanılmak üzere şirket içi tasarlanan V6 motorunun ayrıntılarını açıkladı. 

1968’den beri İngiliz markasının şirket içi tasarlanan ilk motoru olan kod adı TM01, ismini Aston Martin’in 50’li ve 60’lı yılların ünlü mühendisi ‘Tadek Marek’ten alıyor. Tadek Marek motoru yaratma yolunda ilerlerken, motor dyno üzerinde bir dizi kapsamlı testten geçti. 

Bugün 3.0 litrelik turboşarjlı V6 olarak onaylanan tam güç aktarma organı elektrikli hale getiriliyor. Bu, motorun ilk günden itibaren geliştirilmesinde kilit rol oynuyor. Bugün gösterilen testlere paralel olarak Aston Martin, komple ünitenin satışta Aston Martin serisinde en güçlü olmasını sağlayacak yeni bir hibrit sistemler serisi geliştiriyor. Bu aktarma organının her bir uygulaması için nihai güç ve tork değerleri, hizmete alındığı her ürünün istenen özellikleri ile belirlenecek ve lansman sırasında onaylanacaktır. 

Markanın ilk orta motorlu hiper otomobili olan Aston Martin Valkyrie’nin ardından bu projeye öğrenilen birçok gelişme doğrudan uygulandı. Sonuç olarak, ‘sıcak V’ yapısına sahip motoru geliştirme kararı, bu kompakt motorun 200 kg’dan daha düşük ağırlığa sahip olmasına izin veren konfigürasyonla başlangıçtan itibaren açıktı.

 Elektrik sisteminin avantajları ile birlikte daha yüksek motor hızları, orta motorlu bir spor otomobilin performans özelliklerini aşırı düzeyde sunacaktır. Doğal olarak, motor doğrudan sürücü kabininin arkasına yerleştirilecek ve mümkün olan en düşük ağırlık merkezini garanti etmek için kuru karter sistemi ile donatılacak. Sistem ayrıca limitli, yüksek hızlı virajlarda olağanüstü yağlama performansı sağlıyor. Bu güç aktarma organının açık niteliğine rağmen, motor Euro 7 için gelecekteki tüm emisyon gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlanmıştır. 

Güç aktarım baş mühendisi Joerg Ross “Bu projede en başından beri büyük bir meydan okuma oldu. Aston Martin’in gelecekteki gücünü sunmak için bir ekibi bir araya getirmek onurdu. En başından beri, bunu çok uzun süredir yapamayacağımız bir şekilde keşfetme ve yenilik yapma özgürlüğüne sahibiz. En önemlisi, TM01 isim plakasına yakışan ve öncü mühendisimiz Tadek Marek’ı etkileyecek bir şey yaratmak istedik” dedi.

 Aston Martin Başkan ve Grup CEO’su Andy Palmer bu motor hakkında şunları söyledi: “Kendi güç aktarma organlarına yatırım yapmak uzun bir emirdi, ancak ekibimiz zorluğa rağmen geri çekilmedi. İleride, bu güç ünitesi yaptığımız şeylerin ayrılmaz bir parçası olacak ve bu motorun ne elde edeceğinin ilk işaretleri inanılmaz derecede umut verici.”

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...