Test Sürüşü: Volvo XC40 Recharge Plug-in Hybrid T5 R-Desing

®
Çok Okunanlar

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

BÜYÜK KANYON, GÖYNÜK-KEMER
Yazar: Özgür SUNAY | Fotoğraf: Can AYDENİZ

Volvo XC40 modelinin daha önce “Recharge Twin Electric” elektirikli aracını bir önceki sayımızda test ederek sizlerle paylaşmıştım. Bu sefer XC40 Recharge Plug-in Hybrid T5 benzinli olan modelin test sürüşünü yapmak üzere ekip arkadaşlarım ile İstanbul’dan, Antalya’ya uzun bir yola çıktık. XC40 Recharge Plug-in Hybrid T5 modelini diğer elektrikli XC40 versiyonu ile de sürüşümde karşılaştırma fırsatı buldum. XC40 benzinli Hybrid ve elektrikli versiyonu ikisi arasında herhangi bir performans farkının da olmadığını bu uzun yol sürüşümde fark ettim. XC40 Recharge Plug-in Hybrid T5 ile Antalya’ya yaklaştığımızda hiç bir şekilde yorgunluk hissetmediğimizi ekip arkadaşlarım ile kendi aramızda konuşuyorduk.

Volvo modellerinde zaten uzun yolda bir yorgunluk hissettiğimi genelde hatırlamıyorum. Bu bakımdan XC40 diğer S90, XC60, XC90 modellerinde olduğu gibi size tüm her şeyi eksiksiz şekilde konforu ve teknolojileri ile bir arada yaşatmakta. XC40 Recharge Plug-in Hybrid T5 ‘in genel olarak uzun yol deneyimi hızlanması, frenaj, rahatlık, konfor ve güvenli yolculuk üzerine kurgulu model olması ile aynı zamanda “Hybrid” yani şarj edilebilir özelliği sayesinde nerede ise benzini koklayarak cebinizi de düşünür şekilde enerji sarf etmesi ile gideceğiniz yere oldukça düşük maliyetler ile ulaşmanızı sağlayan özel bir Suv.

Kemer mevkii, Göynük ünlü Büyük Kanyon’a doğru Volvo XC40 Plug-in Hybrid aracımız ile arazi şartları doğrultusunda yol aldık. Daha önce ayrıca “off-road” test sürüşünü de yapmış olduğum XC40 elektrik modelinden deneyimli olarak, Volvo XC40 Plug-in Hybrid aracımızın aslında arazide hangi şartlar doğrultusunda neler yapabileceğini de tahmin etmek hiç zor olmadı. XC40 Plug-in Hybrid ile Göynük kanyonunda uzak rotalarda bu şekilde kayaların arasında sert zemin üzerinde ilerliyor olduğumuz için kendimizi kanyonun içinde aldığımız sürdüğümüz yol ile her aracın ulaşamayacağı yerlerde özellikle rahat dolaşarak bu Büyük Kanyonun doğrudan içinde yer almak iyi fotoğraflar çekmemize de yardımcı oldu.

1.5 litrelik T5 benzinli turboşarjlı sıralı 3 silindirli motora ek olarak artı elektrik motoru eşlik ediyor. T5 benzinli motor 5.800 devir-dakika’da toplam 180 beygir güç üretirken buna ek olarak, Plug-in Hibrit elektrik motoru verilerine bakacak olursak toplam sistem torku 425nm ve toplam elektrik gücü 85 beygir olarak yer alıyor. 180 beygir 3 silindirli T5 benzinli motordan elde edilirken buna ek artı 85 beygir elektrik motorundan geldiğine göre XC40 Plug-in Hybrid aracımız toplamda 262 beygir gibi bir güce sahip olduğunu da hatırlatmakta fayda var. Ayrıca aracımız tahrik tekerlekleri-çekiş – aktarma organlarına göre :FWD (önden 2çekişli). Volvo XC40 Hybrid test aracımız ile Antalya’nın en fazla ziyaret alan kanyonlarından bir tanesi olan Göynük kanyonunu gezdik.

Bunun yanı sıra kanyon, doğa sporu sevenler içinde eşsiz bir yer olma özelliğini sunuyor. Çeşitli su sporlarını kanyondan gerçekleştirebilir ve eşsiz doğa yürüyüşlerine katılabilirsiniz. Dünyanın en iyi 10 yürüyüş rotasından biri olan Likya Yolu’nun üzerinde yer alması nedeni ile kanyondan yürüyüş yapmanın eşsiz olacağını ifade edebiliriz. Bölge aynı zaman Beydağları Sahili Milli Parkı’dır. Kısacası kanyonu ziyaret etmeniz durumunda pek çok aktiviteye katılabilir ve doğanın bize miras bıraktığı bu göz kamaştırıcı doğal güzellikleri yakından görme şansını elde edebilirsiniz. Göynük Kanyonu Tabiat Parkı statünde bir özel işletme tarafından işletilmektedir. Kanyonun girişinde bulunan gişelerden geçerek yapay gölete ulaşabilirsiniz. Göletin yemyeşil suyu eşsiz bir manzara ile Göletin yanından dümdüz yürüyerek kanyonda ki doğal havuza ulaşabilirsiniz.

Bu havuzda ise çeşitli su sporları gerçekleştirilebilir. Ayrıca havuzda yüzebilirsiniz. Kanyon’da ailelere özel çocuğunuz ile de rafting yapabilme imkanı sunuluyor. Elbette, Volvo XC40 Hybrid aracımız ile biz bunların hiçbirini yapamadık. Çünkü Kanyo’nun içinde farklı noktalarda bulunmaktan sınırlı vaktimiz ve İstanbul’a dönüşümüzün olması sebebi ile o noktaları da bir daha ki sefere yeni gideceğimiz test aracımıza sakladık. Peki, bu güzel eşsiz Kanyon’a gitmek isterseniz nasıl ulaşacaksınız?

Hemen onun hakkında bilgi veriyorum;
Kanyon, Antalya’nın Kemer ilçesinin Göynük köyünde yer alıyor. Kanyon, Göynük köyüne yaklaşık 45 dakikalık bir yürüyüş mesafesinde. Köyden 4×4 cip safari turları ve motosiklet gibi araçlar ile ulaşım sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra Kemer Belediyesi’ne ait olan otobüsleri de kullanabilirsiniz. Otobüsler saat başı Göynük köyünden hareket ediyor. Dilerseniz kanyona kendi aracınız ile de ulaşım sağlayabilirsiniz. Ancak ulaşım yalnızca bölgede yer alan vadinin başına kadardır. Vadiden sonra 2-3 kilometrelik bir dağ yolunu yürümeniz gerekecektir. Bu sayede ancak kanyona ulaşım sağlayabilirsiniz. Kanyona kendi aracınız ile ulaşacaksanız ve Antalya tarafından geliyorsanız Beldibi’ni geçtikten sonra sağa doğru girmeli ve Beydağları yönünde hareket etmelisiniz. Kemer tarafından ise Göynük deresi üzerinden geçerek kanyona ulaşabilirsiniz. Kanyon ile ilgili bilgi verdiğimiz, bahsettiğimiz noktalara ulaşım sağlamadığımız ve dolayısı ile o kısımlarda özel olarak fotoğraf çekimi yapmadığımız için anlattığımız yerleri Kanyon’a gitmeden önce internetten bakmanızı tavsiye ederiz. Şimdi kanyon hakkında gerekli bilgileri verdiğimize göre; XC40 Plug-in Hybrid aracımıza özelliklerine bakalım, yakından inceleyelim; 4440 mm uzunluk, 1863 mm genişlik ve 1652 mm yüksekliğe sahip. Mat ve parlak yüzeylere sahip ele oturan derisiz vites kolunu parmak hareketleriniz ile yönlendirme yapmak kolay. Ayrıca, İstanbul’a dönüş yolumuz da manuel olarak vites düşürmemize yarayan vites özelliği sayesinde de hızlı-aktif bir şekilde hızımızı doğru oranda azaltıp, yükseltmemize olanak tanırken güvenli bir sürüş vaat etmesi adına iyi bir özellik.

Volvo araçlarında bu vites topuzunu özellikle dik-virajlı keskin yollarda daha seri aracı kullanmamı sağladığı için önemli buluyorum. Bu şekilde aracı istediğim tarzda sportif olarak ta kullanarak kendimi uzun yolda daha enerjik bulmamı sağlamakta kullanım verimliliğimi en üst düzeye çıkarmakta. Tabi ki araçta “spor” mod seçili iken özellikle uzun gece yolculuklarında uykunuzun gelmesini de engelleyen bir kullanım.. Uykudan ve enerjik kullanım türünden bahsetmiş iken Volvo’nun “harman-kardon” ses sistemi sayesinde de çok iyi derece müziği yüksek tınılarda dinlemek uzun yolda da enerjik hissetme sebebi. XC40 Plug-in Hybrid şasisi size güven verecek şekilde tasarlandı; hem şehirde hem de açık yollarda ve her türlü yolda gidebilme imkanı tanıyor. Enerjik bir sürüşe katkıda bulunan ön süspansiyon güvenli ve tahmin edilebilir sürüş özellikleri ve iyi tepki veren direksiyon sistemi yer alırken, Arka süspansiyon gelişmiş çok kollu tasarımıyla güvenli, konforlu sürüş özelliklerine katkıda bulunuyor. Hafif alüminyum şasi bölümlerinin kapsamlı bir şekilde kullanımı hem sürüş konforuna hem de çevik kullanıma katkıda bulunan ayrıca XC40 Plug-in Hybrid aracımızın özellikleri arasında yer alıyor. Eğim İniş Kontrolü, dik, bozuk ve kaygan yollarda kontrollü bir iniş sağlıyor. Devreye sokulduğunda, motor frenini kullanarak ya da gerektiğinde her bir tekerleği ayrı olarak frenleyerek otomobilinizin 8-40 Km/s hızda aşağı doğru yumuşak bir şekilde inmesine yardım ediyor; siz sadece direksiyonu kontrol ediyorsunuz. Herhangi bir anda fren yapabilirsiniz ya da isterseniz hızınızı ayarlamak için hızlanabilirsiniz. Eğim İniş Kontrolünün yumuşak bir şekilde hızlanma özelliği bir yokuşta ağır bir römorku veya römork üzerindeki bir tekneyi çekerken yukarı doğru kalkış yapmanızı da kolaylaştırıyor. Yine, Volvo’nun geliştirmiş olduğu güvenlik seçenekleri arasında önemli bir yeri bulunan, “WHIPS” sistemi otomobilinize arkadan çarpıldığında boyun zedelenmesi riskini etkili bir şekilde azaltan bir Volvo güvenliği. Bir çarpışmada, bütün ön koltuk arkalığı ve koltuk başlığı yolcuyla birlikte hareket ederek boynu destekliyor. Bu özellik XC40 Plug-in Hybrid aracımızda yer alıyor. Fiyatına göre bu şekilde bir Suv yakın rakiplerine tercihen en iyi olan Suv.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...