Yazı: Yener Gülünay (Güvenli Sürücülük Eğitim Merkezi / GUSEM)
YOLLARIN YENİ PRENSİ
Güney Koreli Hyundai, 2010’a ix35 bombasıyla iddialı bir giriş yaptı. Avrupa ile aynı anda Türkiye’de satışa sunulan Tucson’un veliahtı ix35, ilk etapta 2.0 litre hacmindeki 184 PS’lik dizel motorla, iki farklı donanım paketi (Style ve Style Plus) seçeneğiyle piyasaya çıktı. ix35 2.0 R 4×4 6AT Style 81.000 TL’lik fiyata sahipken, bir üst donanım seviyesindeki ix35 2.0 R 4×4 6AT Style Plus 88.000 TL. Ancak asıl bomba ix35’in 2010’un son çeyreğinde 140 HP gücündeki 1.6 litrelik benzinli motora sahip önden çekişli versiyonunun da satışa sunulmasıyla patlayacak. Hyundai ix35 düşük hacimli motorun vergi avantajıyla birlikte Nissan Qashgai’ın tahtına göz koymuş durumda.
Almanya’daki tasarım merkezinde tasarlanan SUV-C segmentindeki ix35, modern ve çekici çizgilere sahip. Aracın genel karakteristiği, lüks, güçlü, sert ve hızlı bir sporcu…
Hyundai ix35 yerine geçtiği Tucson’dan daha büyük ölçülerde. Uzunluğu 4410 mm olan ix35, 1820 mm’lik genişliği ve 1670 mm’lik yüksekliği ile, yerine geçtiği Tucson’a göre 85 mm daha uzun, 20 mm daha geniş ve 60 mm daha alçak. 2640 mm’lik dingil mesafesi ise Tucson’dan 10 mm daha uzun. Tüm bu veriler daha stabil bir otomobil ve iyi bir yol tutuşu demek.
Hyundai’nin R Serisi dizel motorların en dikkat çekici versiyonu olan 2.0 litrelik motor 4000 d/d’de 184 HP maksimum güç ve 1800 ile 2500 d/d arasında 392 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motor gücünü yeni teknoloji ürünü olan 6 ileri Shiftronic şanzıman ile yere aktarıyor. Motor performansı keyif verici ve sürücüye verdiği güvenle teşvik edici…
1787 kg’lık boş ağırlığı bulunan ix35 2.0 R Style, yeni 6 kademeli Shiftronic şanzıman ile 100 km’de ortalama 7,1 litre yakıt tüketirken 0-100 km/s hızlanmasını 10,1 saniyede gerçekleştiriyor ve 195 km/s’lik maksimum hıza ulaşıyor. ix35’in CO2 emisyon değeri ise 100 km’de sadece 187 gram olarak ölçülüyor.
Otomobilin iç mekanı oldukça şık ve kullanışlı. Aynadaki geri vitesle koordineli çalışan geri görüş kamerası, bluetooth telefon bağlantısı, tüm yolcular için koltuk ısıtma sistemi gibi lüks sınıf özellikleri ile ix35 üst gelir grubuna ulaşmayı başarıyor.
Direksiyon ve koltuk pozisyonu kolaylıkla ideal pozisyona getirilebiliyor. Deri koltukları da sportif ve yan destekleri iyi iş görüyor. Arka diz mesafesi ve bagaj hacmi bu sınıf için gayet iyi.
ix35 her ne kadar 4X4 olsa da asfalta daha uygun bir karakterde. Süspansiyonu sert sayılabilecek düzeyde ve bu nedenle yüksek hızda aracın kontrolü çok daha güvenilir. ESP’nin standart sunulduğu araç başarılı yol tutuş performansıyla göz dolduruyor. Orta diferansiyel kilidine sahip ix35’in sırasıyla yaklaşma, ayrılma ve tepe açıları 24.2, 26.9 ve 17 derece. Maksimum 50 cm sudan geçebilen aracın arazi performansı tahminlerimizin ötesindeydi. Özellikle orta diferansiyel kilidi ix35’i çok zorlamadığınız sürece yolda bırakmıyor. ix35 Çapraz kanal geçişinde gösterdiği gösterdiği performansla şaşırttı. Eğer arazi şartlarında veya çamurlu-karlı yolda kullanacaksanız, uygun lastiklerle ciddi bir sorun yaşamazsınız.
Hyundai ix35 ile sürüş keyfini hissediyorsunuz. Başarılı frenleri, hassas direksiyon sistemi, yüksek donanımı ve iyi dizaynı ix35’in en büyük artıları…Tucson’dan sonra bir-iki gömlek daha üstün bir araç geliştirilmiş. Bunu aralarındaki fiyat ve donanım farklarından da anlayabiliriz. Sonuç olarak, Hyundai logolarını gizleyip test sürüşü yaptırılsa ve bir anket düzenlense, ix35’in bir Alman otomobili olduğunu söyleyenler çoğunlukta olur. Hyundai için artık hedef Alman ligi…Bu hedef bile aracın kalitesi hakkında bir fikir verecektir. Fiyatının yüksekliği dezavantaj olmakla birlikte, sunduklarıyla bu fiyatı hak ettiği de bir gerçek.
Teknik veriler
Motor: 1995 cc, sıralı 4 silindirli
Maksimum güç: 184 HP-4000 d/d
Maksimum tork: 392 Nm/1800-2500 d/d
Maksimum hız: 195 km/s
0-100 km/s hızlanma: 10.1 sn
Yakıt tüketimi
Şehiriçi: 9.1 lt
Şehirdışı: 6.0 lt
Ortalama: 7.1 lt
Boyutlar (u/g/y): 4410/1820/1670 mm
Ağırlık: 1787 kg
Aktarma: Önden çekiş
Şanzıman: Otomatik Vites
Lastikler: 225/60 R17-225/60 R18
Frenler (ön/arka): Disk/Disk
Yakıt Türü: Motorin (Euro Dizel)
CO2 emisyonu: 187 gr/km
Depo hacmi: 58 litre
Bagaj hacmi: 591-1436 litre