Test Sürüşü: 2021 Lexus LC V8 Hibrid…Türkiye’de İlk Testi

®
Çok Okunanlar

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Automobile Magazine yapar mı? Evet yapar… Sağ olsunlar yurt dışındaki iş ortaklarımız, yardımcılarımız bu konuda çok iyi bir iş çıkartıyorlar… 2021 Lexus LC V8 hyrid test aracımızın detaylı test fotoğraflarında zaten her şeyi öncelikle gözlerinizin önüne serdik. Aracın tüm merak etmiş olduğunuz detayları test fotoğraf galerimizde ayrıca yer alıyor.

 

2021 Lexus LC, lüks spor otomobilimizi konforlu bir sürüş ve birinci sınıf bir iç mekanın yanı sıra olağanüstü tahmin edilen bir güvenilirlik derecesi ile sürmek oldukça eğlenceli…

2021 Lexus LC, 21 araştırma ve veri unsurunu değerlendirmemize dayanan 10 üzerinden 8,7 puana sahip.

Lexus LC İyi Bir Araba mı?

Evet, Lexus LC mükemmel bir otomobil. Bir coupe olarak Lexus, güçlü V8 ve hibrit güç aktarma organı seçeneklerine sahip bir araç. İçeride, destekleyici koltuklara ve birçok teknik özelliğe sahip birinci sınıf bir iç mekana sahip.

LC ayrıca lüks spor otomobiller arasında en iyi tahmin edilen güvenilirlik derecesine sahip coupe bir otomobildir. Ancak LC ile her şey mükemmel değil. Bazı rakipleri daha güçlü motor seçeneklerine veya daha üstün yol tutuşuna sahip ve birçok rakip daha kullanıcı dostu bilgi-eğlence sistemleri sunabiliyor.

Ayrıca, LC’nin inanılmaz derecede küçük bir gövdesi var bu da çantalarınız konusunda size yeterli alan bırakmada zorluyor. Lexus LC Harika bir araba ve hoşuna gidecek çok şey olsa da, Lexus LC her alıcı için doğru bir seçim olmayabilir… Bunun nedeni, sınıfındaki ne en atletik ne de en zengin otomobil olmasından kaynaklı. 

Porsche Boxster gibi sınıf rakipleri , LC’nin yaptığı her şeyi ve fazlasını daha önemli ölçüde daha düşük bir fiyatla sunuyor. LC ile karşılaştırılacak diğer iyi seçenekler arasında Mercedes-Benz SL ve Jaguar F-Type var.

Lexus LC’de son birkaç yılda yapılan önemli değişiklikler şunlar;

  • 2018: yepyeni bir model
  • 2019: performans ve kullanım iyileştirmeleri; Apple CarPlay, Amazon Alexa ve standart özellikler listesine eklenen bir Wi-Fi etkin noktası
  • 2020: dikkate değer değişiklik yok
  • 2021: dönüştürülebilir gövde stili ilk kez; askıya alma güncellemeleri; Android Auto piyasaya çıktı ve artık standart

Lexus LC ve Mercedes-Benz SL

Mercedes-Benz SL, LC ile en karşılaştırılabilir bir model. İki kişilik roadster modeller arasında daha iyi bir seçim kişisel tercihinize bağlı. Mercedes’in hibrit modeli olmasa da, bu arabaların benzer güç aktarma organları var. Her ikisi de yetenekli yol tutuşu ve müthiş sürüş kalitesini birleştirmeyi başarmış, ancak bazı rakipleri gibi ikisi de çeviklik-ten yoksunlar. SL, kullanımı LC’lerden daha kolay olan bir bilgi-eğlence sistemi dahil olmak üzere daha fazla konfor ve rahatlık özelliğine sahiptir. Ayrıca, SL daha büyük bir gövde yapısına sahip.

Lexus LC ve Jaguar F-Type

Jaguar F-Type’a baktığımızda ise LC arka sıralamasında yer alan lüks spor otomobil, Coupe ve dönüştürülebilir gövde tiplerinde mevcut olan Jaguar’ın usta yol tutuşu, sürüşü inanılmaz derecede eğlenceli hale getirmeyi başarıyor, yakıt tasarruflu ve turbo 575 beygir gücünde süperşarjlı V8’e göre çok daha fazla çeşitli bir motor yelpazesine sahip.

F-Type, LC’den çok daha düşük bir başlangıç ​​fiyatı taşıyor, ancak bu sizi yanıltmasın yine de LC’ye göre F-Type iyi inşa edilmiş bir iç mekana ve konforlu konaklama birimlerine sahip. F-Type, LC’den daha fazla bagaj alanına sahip ve çekici standart özellikler listesi, basit bir bilgi-eğlence sistemi içeriyor..

LC Motoru

LC’de iki güç aktarma organı seçeneği vardır: LC 500’de 471 beygir gücünde doğal emişli bir V8 motor ve LC 500h’de bir V6 motor ve iki elektrik motorundan oluşan 354 beygir gücünde bir hibrit kurulum yer alıyor. V8, 10 vitesli bir otomatik şanzıman ile eşleştirilirken, hibrit değişken bir otomatik şanzıman ile birlikte gelir.

Hangi güç aktarma organını seçerseniz seçin, animasyonlu, canlı bir motor güç elde edeceksiniz. Hızlanma, çok iyi olmasa da V8’in gırtlaktan gelen egzoz sesi deneyime katkıda bulunuyor. 10 vitesli otomatik şanzıman sorunsuz ve zamanında vites geçişleri sağlıyor. Hibritin şanzımanı da duyarlı, ancak bazen ani kalkışlarda tereddüt edebiliyor.

Lexus, engebeli yollarda bile yastıklı bir sürüş sağlar ve bu da onu harika bir seyir aracı yapar. Ancak bu yumuşak sürüş atletizmi engellemez. LC keskin direksiyona ve güçlü frenlere sahiptir ve dönüşlerde çok az gövde dönüşü vardır. Porsche 911 gibi süper atletik rakiplere ayak uyduramaz , ancak LC’de bolca eğlenebilirsiniz…

Sıkışık arka koltuklar, kısa bir yolculukta yetişkinler için rahatsız edici. Ön koltuklar geniş, destekleyici ve rahat ve sürücü müthiş bir dış görüş alanına sahip. Ayrıca, aracın alçak konumlandırmasına rağmen, içeri girip çıkmakta kolay oluyor.

LC’nin kabini hakkında beğenilecek çok şey var. Zarif ve çekici. Başka bir deyişle, lüks bir otomobilden beklenen her şeye sahip görünüyor.

LC Bilgi-Eğlence, Bluetooth ve Navigasyon

Lexus’ta bilgi-eğlence sistemi zahmetlidir. Dokunmatik yüzey denetleyicisinin kullanımı zordur ve kullanıcıların dikkatini yoldan ayırmak için uzun bir süre harcamasını gerektirir. Apple CarPlay ve Android Auto gibi akıllı telefon bağlantı özellikleri faydalıdır.

  • Standart bilgi-eğlence özellikleri: 10,3 inç bilgi-eğlence ekranı, Remote Touch denetleyici, Apple CarPlay, Android Auto, Amazon Alexa, navigasyon, Wi-Fi hot spot, 12 hoparlörlü ses sistemi, iki USB bağlantı noktası, Bluetooth, HD Radyo, ve uydu radyo
  • Mevcut bilgi-eğlence özellikleri: 13 hoparlörlü Mark Levinson ses sistemi
  • Ek standart özellikler: çift ​​bölgeli otomatik klima kontrolü,
  • Diğer mevcut özellikler: panoramik cam veya karbon fiber tavan (coupe modelleri), elektrikli katlanır yumuşak tavan (dönüştürülebilir modeller)

2021 Lexus LC, beş üzerinden 4,5 gibi olağanüstü bir tahmin edilen güvenilirlik derecesine sahiptir.

LC Güvenlik Özellikleri

Standart aktif güvenlik özellikleri:

  • Önden çarpışma uyarısı
  • Yaya algılama
  • Otomatik acil frenleme
  • Kör nokta izleme
  • Arka çapraz trafik uyarısı
  • Şeritte kalma yardımı
  • Şerit kalkış uyarısı
  • Dikiz kamera
  • Otomatik uzun huzmeli farlar
  • Uyarlanabilir hız sabitleyici

Mevcut gelişmiş güvenlik özellikleri:

  • Ön ve arka park sensörleri
  • Baş üstü ekranı

Lexus LC Nerede Üretildi?

Lexus, 2021 LC 500 ve LC 500h Japonya’da üretiliyor.  LC 500 ve hibrit LC 500h. LC 500 modelleri coupe ve dönüştürülebilir gövde stillerinde mevcuttur. LC 500h sadece coupe gövde tarzında gelir.

Donanımlar arasındaki temel fark, aktarma organları ile ilgilidir. Her ikisinde de arkadan çekişli ve 10,3 inç bilgi-eğlence ekranı, navigasyon, Apple CarPlay, Android Auto, Wi-Fi etkin noktası, Bluetooth, 12 hoparlörlü premium stereo ve uydu radyosu gibi benzer özellikler listesi var. Isıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar ve elektrikli ayarlanabilir ön koltuklar da standart olarak gelir.

Her iki modeldeki standart güvenlik özellikleri arasında bir arka görüş kamerası, kör nokta izleme, arka çapraz trafik uyarısı ve Lexus Güvenlik Sistemi + sürücü yardımları bulunur. Bu teknoloji paketi, ileri çarpışma uyarısı, yaya algılama, otomatik acil frenleme, şeritte kalma yardımı, şeritten ayrılma uyarısı ve uyarlanabilir hız sabitleyici gibi bir dizi özellik ekler.

Spor paketi, ön spor koltuklar, karbon fiber veya cam tavan (kupalar), sınırlı kaymalı arka diferansiyel, performans fren balataları ve ön ve arka park sensörlerini içerir.

Dynamic Handling paketi; Spor paketinin tüm özelliklerine ek olarak aktif arka direksiyon, hızla etkinleştirilen bir arka kanat, karbon fiber kapı koruma plakaları ve 21 inç alaşım jantlar ekliyor.

Paranızın karşılığını fazlasıyla almanızı sağlayacak çok sayıda değerli alternatif var, ancak bir LC satın almak, piste çıkacak ciddi bir araba aramadığınız sürece sizi hayal kırıklığına uğratmayacaktır.

Test: Umut Özgür SUNAY | Fotoğraf:  Cody Trotter - USA

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...