Test Sürüşü: 2017 Audi R8 V10…!

®
Çok Okunanlar

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9 Ekim 2025 tarihlerinde Belçika’nın...

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara doğru küresel bir geçişin ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir...

Razgatlioğlu’nun Aragon’daki ilk yarışı için yeni Pirelli arka yumuşak lastik

BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini kazandı. Debise ise ilk...

Elektrikli araçlar ‘MS’i yayıyor mu?

Güncel verilere göre Türkiye’de toplam kayıtlı araç sayısı 31 milyon 976 bin 478’e ulaştı. 2025 yılı haziran ayı itibarıyla bu araçların 245 bin...

Offroad Sezonu Vezirköprü’de Devam Ediyor

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası 26-28 Eylül 2025 tarihlerinde Samsun Otomobil Spor Kulübü (SAMOSK) tarafından Vezirköprü’de düzenlenecek olan 4....

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi. Bu kapsamda, yenilikçi tasarımı,...

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni SUV modeli E-5008 ile...

2017 Audi R8, birinci sınıf yol tutuşu ve gösterişli, yüksek teknolojili bir kabin ile eğlenceli ve hızlı lüks bir spor otomobil. Bununla birlikte, düşük tahmin edilen güvenilirlik derecesi ve ekstra donanım ile sağlanan güvenlik paketinin yüksek maliyetleri onu sınıfının arkalarına itmesine neden oluyor.

2017 Audi R8, lüks bir spor otomobil . Kafaları çevirip dönüp bakacağınızdan emin olabilirsiniz ve canlı ivmesi sizi kesinlikle koltuğunuza yapıştırıp geri itecektir…

R8’in çarpıcı kabininin içinde en iyi malzemeleri ve yüzeyleri bulacağınızdan emin olabilirsiniz. Audi’nin sürücü merkezli sanal kokpiti 2017 için yeni bir dokunuş olmuş. Bu yüksek çözünürlüklü dijital ekranı fütüristik görünüyor ve son derece özelleştirilebilir. 

Yalnız, R8’in motoru sadece otomatik şanzıman ile sunuluyor, manuel olarak sunulmuyor. Güvenlik özellikleri ise listede kısa bir yer tutmakta. R8, sınıfının en pahalı otomobillerinden biridir. Çoğu yeni lüks spor otomobillerin maliyeti daha düşüktür, yani yine de harika bir araba alabilir ve önemli ölçüde tasarruf edebilirsiniz. 2018 Porsche 911 daha düşük bir bütçe ile 2017 R8 için mükemmel bir alternatiftir. Lüks bir spor otomobilden bekleyebileceğiniz hemen hemen her şeye sahiptir: mükemmel bir güvenilirlik derecesi, olağanüstü kullanım, kaslı motorlar ve iyi bir iç mekana sahiptir. 

Sınıftaki en güçlü motor serilerinden birine sahip olan 2019 Chevrolet Corvette ile daha da fazla tasarruf edebilirsiniz . Geniş bagajı ve konforlu koltukları günlük kullanım için daha pratik halde sunuluyor.

2017 R8, JD Power’da beş üzerinden 2,5’tan daha düşük bir tahmin edilen güvenilirlik derecesine sahiptir. 2017 Audi R8 için herhangi bir bildirilen geri çağırması yoktur.

Audi, R8’i 2017 için tamamen yeniden tasarlandı ve önceki model yıllarından daha iyi bir seçim haline getiren birkaç önemli yükseltmeye de sahip. Audi, yüksek teknoloji ürünü sanal kokpit ekranını tanıttı ve R8 2017 modelinde kullandı. 

2017 R8’in yeni ekranı doğrudan sürücünün önünde zengin bir bilgi gösterir ve önceki modellerde bulunan düğmeleri ortadan kaldıran şık bir pano düzeni oluşturur. Alman otomobil üreticisi ayrıca 2017 için güçlü R8 V10 Plus modelini tanıttı. 

2017 Audi R8 coupe’de iki donanım var: V10 ve V10 Plus. Doğru Audi R8’i seçmek, ne kadar güce ihtiyacınız olduğunu ve ne kadar para harcamak istediğinizi gösterir. Temel Audi R8 V10 daha pratik bir seçenektir. Daha fazla olanak ile gelir ve daha düşük bir fiyat taşır. Daha fazla güce sahip olmayı tercih ediyorsanız, V10 Plus modelini tercih edebilirsiniz…

Audi R8, Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü veya Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından maliyetleri sebebi ile çarpışma testinden geçirilmemiştir. R8 standart olarak otomatik uzun farlar, yağmur algılayan ön cam silecekleri, bir arka görüş kamerası ve ön ve arka park sensörleri ile birlikte gelir. Çoğu rakibin aksine, R8 kör spor izleme ve adaptif cruise control gibi ek güvenlik özelliklerini standart olarak sunmaz.

Audi R8’in yüksek fiyat etiketinden vazgeçerseniz, 2017 Porsche 911’i düşünmelisiniz. Sadece 911 ile tasarruf etmekle kalmaz, aynı zamanda daha iyi bir lüks spor otomobil elde edersiniz . 911, dikkat çekici bir kullanıma, çeşitli dinamik motorlara, şık bir iç mekana ve R8’den daha yüksek bir güvenilirlik derecesine sahiptir. 911 ayrıca üç gövde stilinde mevcuttur: Coupe, Cabriolet ve Targa.

R8 gibi, 2017 Nissan GT-R da tamamen yeniden tasarlandı. Önceki model yıllarına kıyasla, 2017 GT-R daha iyi yol tutuşu sunar ve daha güçlü turboşarjlı V6 motora sahiptir. GT-R, canlandırıcı hızlanma üreten güçlü motorlara sahipken, performansı R8’in süper otomobil seviyesine tam olarak da uyuyor diyemeyiz. Fakat GT-R’nin R8’den daha ucuza mal olması muhtemeldir. 

2017 Audi R8, 5.2 litrelik V10 motor, dört tekerlekten çekiş ve yedi vitesli otomatik şanzıman ile standart olarak geliyor. (manuel şanzımanı mevcut değil). Standart R8’de, bu güç aktarma organı 540 beygir gücü üretir ve azami hızı 199 mph’dir. R8 V10 Plus, 610 beygir gücünde aynı motorun yeniden ayarlanmış bir versiyonuna sahiptir ve 205 mil / saat hıza ulaşabilir. V10 modelinde dört sürüş modu vardır (Konfor, Otomatik, Dinamik ve Kişisel mod) 

2017 Audi R8’in daha yüksek beygir gücüne sahip olan V10 Plus modelinde ise sadece araca bir Performans modu eklenir. R8’in yumuşak şanzımanı direksiyon simidinde F1 vites değiştiriciler le birlikte standart olarak gelir. Her iki motorda da, R8’in bol miktarda beygiri ile gücünü ortaya koyacak kadar fazlası ile vardır. 

2017 R8, düzgün ve düzgün bir sürüşe sahiptir. Hassas direksiyon, güçlü frenler ve standart dört tekerlekten çekiş, virajlarda kontrol ve yol tutuşunu korumaya yardımcı olur. V10, değişen yol koşullarına hızlı tepki veren bir manyetik süspansiyon sistemi kullanırken, V10 Plus modeli daha stabilize bir sürüş için bu sistemi sabit bir süspansiyonla değiştirir.

Audi R8, modern stil, çekici yüzeyler ve kaliteli malzemeler içeren sürücü merkezli bir kabinde iki kişilik bir yere sahiptir. Isıtmalı, 18 yollu, elektrikli ayarlanabilir koltuklar ve Nappa deri döşemeli. R8 uzun boylu yetişkinler için yeterli alana sahiptir, ancak otomobilin düşük tavan çizgisi dışarıdan görüşü sınırlar ve giriş – çıkışı zorlaştırabilir. V10 Plus modeli, sabit bir sırt dayanağı açısına sahip destekleyici kabuk tipi karbon koltuklarla standart olarak gelir.

Standart özellikler arasında Audi’nin MMI arayüzü, navigasyon, 13 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi, HD Radyo, uydu radyosu, iki USB bağlantı noktası, Bluetooth, otomatik iklim kontrolü, Wi-Fi etkin noktası, yakınlık tuşu ve basma düğmesi bulunur.

Çoğu otomobilin aksine, R8’in bilgi-eğlence ekranı doğrudan sürücünün önünde bulunan 12.3 inçlik bir ekran. Sanal kokpit olarak adlandırılan bu sistem, sürücü göstergelerini haritalar ve müzik gibi bilgi-eğlence detayları ile birleştirir.

Yazı: Özgür SUNAY / Fotoğraf: COLIN AYLESWORTH


2017 Audi R8 V10 Test Sürüşü Fotoğrafları:

 

 

 

 

 

Diğer Haberler

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen her halkasında sunduğu hizmetler ile...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört mevsim lastikle gerçekleştirdiği süper karşılaştırmada genel sıralamada birinciliği kazandı....

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yeteneklerini geliştirmek için LandingAI’ye stratejik bir yatırım yaptı Robotik teknolojisinde...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i Awards)’ta “Ekosistemi Geliştiren İş Birlikleri”...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın iştiraki İnci GS Yuasa, İcra Direktörlüğü görevine Orhan Sayman’ın...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve motosiklet üretimini barındıran Doğan Trend Otomotiv, kurumsal yapısını güçlendirecek...

Yepyeni Chery Tiggo 8 ortaya çıktı 4. çeyrek lansmanı

Chery, orta boy aile odaklı bir SUV olarak konumlandırılan tamamen yeni Tiggo 8'in resmi görsellerini yayınladı. Yeni otomobil, güncellenmiş bir tasarıma, beş koltuklu bir düzene ve...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve...

Yepyeni Chery Tiggo 8 ortaya çıktı 4. çeyrek lansmanı

Chery, orta boy aile odaklı bir SUV olarak konumlandırılan tamamen yeni Tiggo 8'in resmi görsellerini yayınladı. Yeni...

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 C-DM plug-in hybrid’i 17.900 USD’den piyasaya sürüyor

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 ailesini Çin'de resmi olarak piyasaya sürerek 2025 Tiggo 9, Tiggo 9X ve...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir...

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF...

Razgatlioğlu’nun Aragon’daki ilk yarışı için yeni Pirelli arka yumuşak lastik

BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini...

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi....

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9...

Rent Go’dan Yerel Girişimcilere Yatırım Fırsatı

Türkiye’nin önde gelen araç kiralama markası Rent Go, büyüme stratejisinde yeni bir adımı hayata geçirdi....

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni...

Elektrikli araçlar ‘MS’i yayıyor mu?

Güncel verilere göre Türkiye’de toplam kayıtlı araç sayısı 31 milyon 976 bin 478’e ulaştı. 2025 yılı haziran ayı itibarıyla...

Razgatlıoğlu tüm zamanların yeni tur rekoru…Pirelli Almanya

Razgatlıoğlu Superpole'de de en hızlı isim oldu ve 1:34.930'luk derecesiyle tüm zamanların yeni tur rekoru olarak sayıldı...

Huawei’den Ren Zhengfei ve Dongfeng Motor’dan Yang Qing, elektrikli araçlarda daha derin işbirliği

Huawei Technologies'in kurucusu ve CEO'su Ren Zhengfei, Çin'in elektrikli araç (EV) sektöründeki iş birliğini derinleştirmek amacıyla bu hafta Shenzhen'de devlete ait Dongfeng...

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara doğru küresel bir geçişin ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan...

Jaguar Land Rover’ın kapanması Ekim ayına uzadı

Jaguar Land Rover'ın kapanması, tedarikçileri işten çıkarmalara ve çalışma saatlerini azaltmaya zorluyor... Jaguar Land Rover'ın bir...