Test: 2018 Mazda3, 2019 Yeni Mazda3 Nasıl? Editörün Seçimi…

®
Çok Okunanlar

Ford, McDonald’s’ın kahve atıklarından otomobil parçası üretecek

Ford Motor Company ve McDonald’s, sabah rutininin olmazsa olmaz kahve çekirdeklerinin atıklarını otomobil parçalarında kullanmak üzere çevreci bir iş...

BMW Rider Academy Gezileri Kolombiya ile Start Aldı

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, her yıl düzenlediği BMW Rider Academy turlarına Kolombiya ile başladı. BMW Rider Academy’nin...

Otomotivin Topuk Sesleri Seger Korna ile daha da yükseldi

Bursa’da ürettikleri kornaları, 70’ten fazla ülkeye ihraç eden Türkiye’nin en büyük korna üreticisi Seger, TAYSAD’ın düzenlediği ““Otomotivde Topuk Sesleri”...

Merhaba, 2018 yılı son test sürüşüm 2018 model Mazda 3 oldu. 2019 yılı ilk test sürüşüm de yine 2018 model Mazda 3 oldu. 2018 model Mazda 3 test konuğum 1.5 litre otomatik dizel versiyon sedan. Bu test sürüşüme ait test fotoğraflarını yurt dışından yayınımız adına paylaşırken aynı aracı ve aynı rengini Türkiye’de İstanbul’da kullandım.

Mazda3 2018 modeli kendimden bir şeyleri yakalamış olduğum iyi bir araç olmasının yanı sıra, beğenimi fazlası ile kazanmış bir versiyon. SKYactive teknolojisi ile üretilen 2018 Mazda 3 modelinin sevdiğim en büyük özelliği ise, Japonlar tarafından tasarlanmış olmasına rağmen bir Avrupalı ve Türkiye kullanımlarına insanlarına neden uygun ? Öncelikle bu araçta yok yok. Her şey var. En çok dışarıdan baktığım zaman bana coupe bir aston martin ya da Jaguar tasarımına sahip olması hoşuma giden ilk yönü.

Bunun haricinde aracın dış tasarımını özellikle füme rengi ve belirlenen hatları ile beğeniyor olsam da, içine oturduğumda deri koltukları çok rahat, bana hitap ediyor. Ayrıca, en önemli kısmına gelecek olursak aradığım her şeyi hemen gözümün önünde bulabilmek, kullanım kolaylığı ise beni cezbediyor. Araca soğuk kış gününde bindiğimde ısıtmalı koltukları hemen gözümün önünde pratik tek tuş ile ulaşımı kolay, start-stop düğmeye bas çalıştır. Radto ve CD ses tuşunla yolda giderken serçe parmağın ile ayarlaması aç-kapat çok hoş.

Öncelikle aracın bu iç tasarımı ve beni kolay ulaştıran tüm menü tuşları kullanım rahatlığı, bastığım an anında bana cevap vermesi işlev olarak elbette, bekletmemesi ya da bir menüye gir dijital ekrandan sonra başka bir menü açılsın oradan aç-kapat gibi şeylerle beni uğraştır-maması bu aracı tercih etmem için en büyük sebeplerden biri.

Aracın 2019 yeni Mazda 3 modeline baktığımızda ise, ön iç tasarımında özellikle ön gögüs gösterge panelinde ve komple olarak tüm tuşların ve her şeyin yeni baştan yeni kalite ile yaratıldığını görüyoruz. Bunlardan en büyük tasarım farkı ise 2018 Mazda3 ‘te ön göğüs bölümü tek parça halinde düz bir şekilde yer alırken (tek renk olarak), 2019 Mazda 3’te ise en önemli iç görsellikte değişen kısım aracın içine ilk baktığımızda bu ön göğüs torpido üzeri, gösterge paneli üzeri ve dijital ekranın bulunduğu kısımda bence yer alıyor..

Yeni 2019 Mazda 3 modelinde, 2018 Mazda 3’e göre ön göğüs kokpit bölümü ikiye bölünmüş. 2018 model Mazda 3 te yer alan 7 inçlik dijital gösterge paneli ekranın yerine, Yeni Mazda 3 2019 modeline 8.8 inçlik tam ikiye bölünen kısma yerleştirilmiş olarak görmekteyiz. daha yatay bir dikdörtgen havası ve tasarımına sahip olmuş. Burada en önemli fark iki renk olarak sunulan ön göğüs ve iç tasarım kısmı ile daha çok öne çıkmış.

2019 model Mazda 3
2019 model Mazda 3

Yine 2018 model Mazda 3 modelin de kullanılan ve benim hoşuma giden kolay kullanım menü silindir tuşunda ve tasarımında ciddi bir kalite farklı yaratılmış. Bu kısımın tasarım ve kalite ile göze daha yeni daha 2019 yılına uygun olduğunu da görmemiz mümkün. Tabi işlevsellik bakımından da kullanım kolaylığı sağlanmış gibi.

2018 model Mazda 3
2018 model Mazda 3

2018 Mazda 3 test aracımla, yılbaşının ilk günlerinde İstanbul trafiğinde 1.5 dizel otomatik versiyonu ile 4/3 depo bitirip yaklaşık 696 km yol yaptım. Şehir içinde 90 ve 110 km yi aşmadım. Çeyrek depo kaldı sayılır ortalama 800 km şehir içinde gideceğini tahmin ettim. 2018 model Mazda 3 SKYactive teknolojisi ile 1.5 litre otomatik dizel versiyonu ile Türkiye pazarında ekonomik orta halli aileler için yer alırken, 2019 model yeni Mazda 3 ise 1.8 litrelik SKYActive G teknolojisi ve dizel versiyonu ile karşımıza çıkıyor. 2019 model Yeni Mazda3 modelinde 1.5 litrelik dizel versiyonun Türkiye pazarında olacağını düşünüyoruz.

Henüz ülkemizde 2019 yeni Mazda3 modelinin lansmanı yapılmadığı için şu an hangi motor seçenekleri ile ülkemize gireceğinden emin olmasak ta 1.8 litrelik dizel ve 2.0 litrelik motorları yeni Mazda3 2019 modelinde yer alıyor.

2018 model Mazda 3 modeli kadar ekonomik olur mu? bunu bilmiyoruz. Ama görünen o yani 2019 yeni Mazda3 hatta daha ekonomik olabilir. Bunu şuradan anlayabiliriz aslında, Yeni model 2019 Mazda3 SKY Active G denilen yeni bir teknoloji ile üretildi. Tüm araç baştan aşağı yenilendi.

2019 Mazda3
2019 Mazda3

2019 model Mazda3 modelinin, 2018 Mazda3 ‘e göre şasi kısmı önden arkaya kadar biraz uzatıldı. Bu uzantı çok fazla değil 10-13 cm gibi. Aynı zamanda genişlik aynı kalırken 2019 model yeni Mazda3 modeli yere daha yakın şekilde biraz daha alçaltılarak tasarlandı. Aracın şasi ve karoser yapısında bu şekilde ufak tefek bir kaç değişiklik yaptılar.

2019 Mazda3, 2018 Mazda3’ün karoser yapısına göre A,B,C sütunlarında ki çelikler kalınlaştırılıp daha fazla sağlamlaştırıldı.

2019 Mazda3 modeli bu şekilde SKY Active G teknolojisi ile üretilen ön yüzü ve arka yüzü ile makyajlamak sureti ile daha çekik ön ve arka led far grupları ile daha çok çekici gözüken daha oturaklı bir hal aldı.

2019 Mazda3

Bence 2019 model yeni Mazda3 modeline baktığımızda ön ve dış taraftan aracın yan kesiti tamamı ile çok daha iyi gözüküyor.

2019 Mazda3

2018 model Mazda3 her zaman her şekilde beğenimi fazlası ile kazanmış bir otomobil buna geniş iç hacim ve bagaj hacmi de dahil. Özellikle Sedan versiyonu bu bakımdan çok iyi.

Tabi 2018 model Mazda3 test modelinde navigasyon sistemi, geri görüş kamerası, şöför hud bilgi ekranı gibi özellikler yine bu araca yakışan özelliklerden. 2018 Mazda3’e hiç bir zaman hayır demem.

Yeni Mazda3 2019 modelinden beklentilerim, motor fan ısı sıcaklığını klima açıkken ya da kapalı iken fark etmeksizin ayak bölümüne çok daha iyi verebilmesi. Birde menü radyo kanal seçeneklerinde her seferinde tüm listeyi gözden geçirmeden kısa da olsa beklemeden başka bir kanalı anında seçebilmektir.
Test ve Yazı: Özgür Sunay

2018 Mazda3 Test Fotoğrafları Galerimiz

2019 Model Yeni Mazda3 

2019 Model Mazda3

 

 

 

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...