Test: 2018 Mazda3, 2019 Yeni Mazda3 Nasıl? Editörün Seçimi…

®
Çok Okunanlar

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif...

Merhaba, 2018 yılı son test sürüşüm 2018 model Mazda 3 oldu. 2019 yılı ilk test sürüşüm de yine 2018 model Mazda 3 oldu. 2018 model Mazda 3 test konuğum 1.5 litre otomatik dizel versiyon sedan. Bu test sürüşüme ait test fotoğraflarını yurt dışından yayınımız adına paylaşırken aynı aracı ve aynı rengini Türkiye’de İstanbul’da kullandım.

Mazda3 2018 modeli kendimden bir şeyleri yakalamış olduğum iyi bir araç olmasının yanı sıra, beğenimi fazlası ile kazanmış bir versiyon. SKYactive teknolojisi ile üretilen 2018 Mazda 3 modelinin sevdiğim en büyük özelliği ise, Japonlar tarafından tasarlanmış olmasına rağmen bir Avrupalı ve Türkiye kullanımlarına insanlarına neden uygun ? Öncelikle bu araçta yok yok. Her şey var. En çok dışarıdan baktığım zaman bana coupe bir aston martin ya da Jaguar tasarımına sahip olması hoşuma giden ilk yönü.

Bunun haricinde aracın dış tasarımını özellikle füme rengi ve belirlenen hatları ile beğeniyor olsam da, içine oturduğumda deri koltukları çok rahat, bana hitap ediyor. Ayrıca, en önemli kısmına gelecek olursak aradığım her şeyi hemen gözümün önünde bulabilmek, kullanım kolaylığı ise beni cezbediyor. Araca soğuk kış gününde bindiğimde ısıtmalı koltukları hemen gözümün önünde pratik tek tuş ile ulaşımı kolay, start-stop düğmeye bas çalıştır. Radto ve CD ses tuşunla yolda giderken serçe parmağın ile ayarlaması aç-kapat çok hoş.

Öncelikle aracın bu iç tasarımı ve beni kolay ulaştıran tüm menü tuşları kullanım rahatlığı, bastığım an anında bana cevap vermesi işlev olarak elbette, bekletmemesi ya da bir menüye gir dijital ekrandan sonra başka bir menü açılsın oradan aç-kapat gibi şeylerle beni uğraştır-maması bu aracı tercih etmem için en büyük sebeplerden biri.

Aracın 2019 yeni Mazda 3 modeline baktığımızda ise, ön iç tasarımında özellikle ön gögüs gösterge panelinde ve komple olarak tüm tuşların ve her şeyin yeni baştan yeni kalite ile yaratıldığını görüyoruz. Bunlardan en büyük tasarım farkı ise 2018 Mazda3 ‘te ön göğüs bölümü tek parça halinde düz bir şekilde yer alırken (tek renk olarak), 2019 Mazda 3’te ise en önemli iç görsellikte değişen kısım aracın içine ilk baktığımızda bu ön göğüs torpido üzeri, gösterge paneli üzeri ve dijital ekranın bulunduğu kısımda bence yer alıyor..

Yeni 2019 Mazda 3 modelinde, 2018 Mazda 3’e göre ön göğüs kokpit bölümü ikiye bölünmüş. 2018 model Mazda 3 te yer alan 7 inçlik dijital gösterge paneli ekranın yerine, Yeni Mazda 3 2019 modeline 8.8 inçlik tam ikiye bölünen kısma yerleştirilmiş olarak görmekteyiz. daha yatay bir dikdörtgen havası ve tasarımına sahip olmuş. Burada en önemli fark iki renk olarak sunulan ön göğüs ve iç tasarım kısmı ile daha çok öne çıkmış.

2019 model Mazda 3
2019 model Mazda 3

Yine 2018 model Mazda 3 modelin de kullanılan ve benim hoşuma giden kolay kullanım menü silindir tuşunda ve tasarımında ciddi bir kalite farklı yaratılmış. Bu kısımın tasarım ve kalite ile göze daha yeni daha 2019 yılına uygun olduğunu da görmemiz mümkün. Tabi işlevsellik bakımından da kullanım kolaylığı sağlanmış gibi.

2018 model Mazda 3
2018 model Mazda 3

2018 Mazda 3 test aracımla, yılbaşının ilk günlerinde İstanbul trafiğinde 1.5 dizel otomatik versiyonu ile 4/3 depo bitirip yaklaşık 696 km yol yaptım. Şehir içinde 90 ve 110 km yi aşmadım. Çeyrek depo kaldı sayılır ortalama 800 km şehir içinde gideceğini tahmin ettim. 2018 model Mazda 3 SKYactive teknolojisi ile 1.5 litre otomatik dizel versiyonu ile Türkiye pazarında ekonomik orta halli aileler için yer alırken, 2019 model yeni Mazda 3 ise 1.8 litrelik SKYActive G teknolojisi ve dizel versiyonu ile karşımıza çıkıyor. 2019 model Yeni Mazda3 modelinde 1.5 litrelik dizel versiyonun Türkiye pazarında olacağını düşünüyoruz.

Henüz ülkemizde 2019 yeni Mazda3 modelinin lansmanı yapılmadığı için şu an hangi motor seçenekleri ile ülkemize gireceğinden emin olmasak ta 1.8 litrelik dizel ve 2.0 litrelik motorları yeni Mazda3 2019 modelinde yer alıyor.

2018 model Mazda 3 modeli kadar ekonomik olur mu? bunu bilmiyoruz. Ama görünen o yani 2019 yeni Mazda3 hatta daha ekonomik olabilir. Bunu şuradan anlayabiliriz aslında, Yeni model 2019 Mazda3 SKY Active G denilen yeni bir teknoloji ile üretildi. Tüm araç baştan aşağı yenilendi.

2019 Mazda3
2019 Mazda3

2019 model Mazda3 modelinin, 2018 Mazda3 ‘e göre şasi kısmı önden arkaya kadar biraz uzatıldı. Bu uzantı çok fazla değil 10-13 cm gibi. Aynı zamanda genişlik aynı kalırken 2019 model yeni Mazda3 modeli yere daha yakın şekilde biraz daha alçaltılarak tasarlandı. Aracın şasi ve karoser yapısında bu şekilde ufak tefek bir kaç değişiklik yaptılar.

2019 Mazda3, 2018 Mazda3’ün karoser yapısına göre A,B,C sütunlarında ki çelikler kalınlaştırılıp daha fazla sağlamlaştırıldı.

2019 Mazda3 modeli bu şekilde SKY Active G teknolojisi ile üretilen ön yüzü ve arka yüzü ile makyajlamak sureti ile daha çekik ön ve arka led far grupları ile daha çok çekici gözüken daha oturaklı bir hal aldı.

2019 Mazda3

Bence 2019 model yeni Mazda3 modeline baktığımızda ön ve dış taraftan aracın yan kesiti tamamı ile çok daha iyi gözüküyor.

2019 Mazda3

2018 model Mazda3 her zaman her şekilde beğenimi fazlası ile kazanmış bir otomobil buna geniş iç hacim ve bagaj hacmi de dahil. Özellikle Sedan versiyonu bu bakımdan çok iyi.

Tabi 2018 model Mazda3 test modelinde navigasyon sistemi, geri görüş kamerası, şöför hud bilgi ekranı gibi özellikler yine bu araca yakışan özelliklerden. 2018 Mazda3’e hiç bir zaman hayır demem.

Yeni Mazda3 2019 modelinden beklentilerim, motor fan ısı sıcaklığını klima açıkken ya da kapalı iken fark etmeksizin ayak bölümüne çok daha iyi verebilmesi. Birde menü radyo kanal seçeneklerinde her seferinde tüm listeyi gözden geçirmeden kısa da olsa beklemeden başka bir kanalı anında seçebilmektir.
Test ve Yazı: Özgür Sunay

2018 Mazda3 Test Fotoğrafları Galerimiz

2019 Model Yeni Mazda3 

2019 Model Mazda3

 

 

 

 

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...