Tarım 5.0’ın da yolunu açtı. Akıllı Tarım!

®
Çok Okunanlar

Uluslararası Yılın Pick-up’ı Ödülü’nün sahibi Amarok

Volkswagen Amarok, Uluslararası Yılın Ticari Aracı jürisi (IVotY) tarafından ‘2018 Uluslararası Yılın Pick-up’ı (IPUA 2018) ödülüne layık görüldü.Amarok, sınıfının...

Tırmanma Sırası Kocaeli Kartepe’de…

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi desteğiyle Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenlenen ve AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası ikinci ayağı olan...

Hızlı ulaşım ve kurye hizmetine yönelik konsept araç

On yıl önce ortaya çıkan mobilite kavramının 2020 yılı itibariyle yaklaşık 11 milyar Euro’luk bir pazara erişeceği tahmin ediliyor....

ADAC Yaz Lastiği Testinde En Üst Sırada

Sumitomo Rubber Industries Ltd. Falken “SINCERA SN832 ECORUN”ın, Alman Otomobil Kulübü (ADAC) tarafından yapılan en son yaz lastiği testlerinde...

Akıllı tarım çiftçinin gider kalemlerini azaltırken, verimliliği ve karlılığı artırıyor.

Teknolojinin hızlı gelişimi ile doğru orantılı değişen trendler, birçok sektörde olduğu gibi tarımda da etkisini gösteriyor. Dünyanın artan nüfusu ile birlikte çoğalan talepler, bu alandaki çalışmaların artması ve hızlanmasını zorunlu kılıyor. Bununla birlikte tarımda verimliliği artırırken doğanın sürdürülebilirliğine katkı sağlama konusu da gelecek için büyük önem taşıyor.

Endüstri 4.0 ile başlayan dijitalleşme, Tarım 4.0’ın dönüşümüne de zemin hazırladı. Yeni teknolojilerin tarımın hizmetine sunulmasıyla başlayan süreç, Tarım 5.0’ın da yolunu açtı. Akıllı Tarım olarak da tanımlanan Tarım 5.0’da yapay zeka teknolojileri ve insansız araçlar ile çözüm odaklı, verimliliği esas alan, çağdaş bir tarım anlayışı hedefleniyor.

Yerli-yabancı birçok firmaya otonom sistemleri ile ilgili çözümler sunan ZGN Otonom ve Robotik Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Doğru, akıllı tarım için şunları söyledi: “Birinci önceliğimiz tarımdaki sıkıntıları nasıl optimize edebiliriz olmalıdır. Bu optimizasyonu yaparken nasıl fayda sağlayabiliriz diye düşünüyoruz. Tarımda insanların en büyük sıkıntı yaşadığı şey yüksek maliyetlerdir. Bunları ortadan kaldırmak ya da minimize etmek önem taşıyor. En yüksek maliyet kalemlerini göz önünde bulundurduğumuzdabirinci sıradayakıt geliyor. Çünkü mazot fiyatları devamlı olarak artış gösteriyor. İkinci sırada tarlada çalıştırılacak eleman, üçüncüdeise kullanılan ekipmanların amortismanları yer alıyor.

Öncelikle yakıt ve eleman problemini çözebilecek yapıyı otonomlaştırmak gerekiyor. Biz ZGN Otonom olarak bu noktada şunu öneriyoruz; tarla gibi büyük bir alanımız var. Buraya güneş panelleri ve enerji depolama ünitesi konulmalı. Bu güneş panellerinden elde ettiğimiz enerjiyi depolama alanlarında tutup, otonom hale getirdiğimiz elektrikli traktörlerin enerjilerini şarj etmek için kullanabiliriz. Böylece bedava bir enerji kaynağına sahip olan çiftçi, traktörde kullanmış olduğu yakıt giderinden kurtulmuş oluyor. Ayrıca fosil yakıt kullanmadığı için de doğanın sürdürülebilirliğine katkı sağlıyor.

İkinci olarak da, traktörler tarlada belli bir alanda bir ileri bir geri şeklinde kullanılır. Biz bunu otonomlaştırarak ve sensörlerle donatarak insansız şekilde çalışabilir hale getiriyoruz. Bu şekilde de çiftçi eleman maliyetinden ve angarya işlerden de kurtulmuş oluyor.

Akıllı Tarım yapan çiftçinin yapması gereken sadece tarlasının başında durmaktır. Çünkü tohum atma, gübre atma, sulama dahil her şey otonomlaşacak ve ölçümlenebilir olacak. Ölçümlenip raporlanabilir, verimliliği takip edilebilir olacak. Ölçümleyebildiğin, sayılara oturtabildiğin her şeyi verimli hale getirebilirsin. Giderleri de optimize ettiğinizde çiftçilik çok zevkli ve kar edilebilir bir meslek durumuna geçecektir.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...