Çelikol “Türkiye’ye özgü özelleştirilmiş fiyatlandırma algoritmamızın 2. versiyonunu da 2023 yılı başında devreye aldık. Ekiplerimiz çok kıymetli bir yapay zeka ürünü daha gerçekleştirmiş oldu. Şu an ülkedeki en iyi ikinci el fiyatlama algoritması olduğundan eminiz. Çok kısa bir süre sonra tüm sektörün ve milyonlarca müşterinin alırken ve satarken spekülatif hareketlerden uzaklaşarak bizim fiyatlarımızı referans alacağını öngörüyoruz” dedi.
Çelikol, yapay zekanın Carvak’ta birçok farklı süreçte de büyük katma değerler getirdiğini ifade etti. Çelikol, şöyle konuştu: “Carvak olarak Dünya’nın 10 ülkesinde yüzbinlerce araç yenilediğimiz için çok önemli büyük bir veriye sahibiz ve bu veri her geçen gün artıyor. Türkiye’de 2023 yılında agresif büyümemizi devam ettireceğimiz için makina öğrenmesi de daha çok veri işliyor olacak ve daha iyi öğrenecek. Bu yıl ülkemizin bu konuda da en iyi yapay zeka ürününe sahip olacağımızdan eminim.”
Peki ikinci elde başka hangi yapay zekâ uygulamaları hayatımıza girecek?
Çelikol’a göre, yapay zekanın mevcut kullanımına ek diğer uygulamalarını özellikle yeni nesil araç dünyasında görüyoruz ve tüm bu teknolojiler ikinci elde de hayatımıza girecek. Önümüzdeki dönemlerde ‘connected cars’ (bağlantılı araçlar), Endüstri 4.0 ve sürücüsüz araçlar gibi konular ikinci elde de önümüze daha çok çıkacak. Çelikol şöyle konuştu: “Nesnelerin internetinin çok önemli bir unsuru olarak karşımıza çıkan Bağlantılı Araçlar ile araçlar birer teknoloji cihazı haline dönüşüyor ve birbirleriyle haberleşebiliyor. Carvak olarak Meksika’da sattığımız araçlarımızı yenileme merkezimizde bağlantılı araca dönüştürüyoruz ve bizden araç alan müşterilerimizin araç kullanımına dair milyonlarca verisini yapay zekâ ile işliyoruz, tahmin analizleri yapıyoruz. Türkiye’de de müşterilerimize gerçekten fayda yaratabileceğimiz bağlantılı araç çözümünün ne olabileceği yönündeki incelemelerimiz devam ediyor.”
İkinci elde de Endüstri 4.0 uygulamalarını göreceğiz
Endüstri 4.0 ile üretim tesisleri otomasyonun bir adım ötesine geçiyor ve üretim cihazlarının birbiriyle etkileşim kurduğu, veriyi anlık işleyerek yapay zekâ ile karar alabildiği bir ortam sağlanıyor. Çelikol, “Araç markalarının üretim tesisleri bu açıdan oldukça gelişmiş durumda; ancak ikinci el araçların yenilendiği, bakım ve onarımların yapıldığı ortamda henüz böyle bir ilerleme yok. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ikinci el pazarında da endüstri 4.0 uygulamalarını göreceğimizi öngörüyoruz. Carvak olarak ayda 2.000’den fazla araç yenileme kapasitesi olan tesisimizde yalınlaşma ve teknoloji yenileme çalışmalarına başladık. Yapay zekâ destekli Endüstri 4.0 ortamı yaratmanın olası faydalarını da 2023’de değerlendirmeye başladık” dedi.
Sürücüsüz araçlar da ikinci eli etkileyebilir
Herkes merakla sürücüsüz araç dünyasını bekliyor, pek çoğumuz için yapay zeka denince ilk akla sürücüsüz araçlar geliyor. Her geçen gün ilerleyen örnekler görüyoruz, Çelikol, bu konuda ise “Biz piyasada var olan ve bu özellikler ile üretilmemiş araçların da sürücüsüz araçlara dönüşebileceğini öngörüyoruz. Konu Türkiye için henüz erken ama Carvak olarak bu alanı da sıkı bir şekilde takip ediyoruz.” dedi.