İki yıl önce Chery, üç markayla Avrupa’ya büyük bir atılım yapmayı planlıyordu: Jaecoo, Omoda ve birinci sınıf Exlantix markası. Ancak Avrupa otomobil pazarı beklenenden daha yavaş gelişti ve bu nedenle Edison portalına göre Çinli şirket, 2026 için planladığı saldırıyı Jaecoo ve Omoda’ya indiriyor.
Chery, AB’nin 2024 yılı sonunda Çin elektrikli otomobillerine uyguladığı cezai tarifelerden kaçınmak için İspanyol üretici Ebro EV Motors ile işbirliği yapıyor. Barselona yakınlarındaki eski bir Nissan fabrikasında, ilk modeller şu anda Çin’den tedarik edilen bileşenlerden CKD süreci kullanılarak üretiliyor – başlangıçta Tiggo 7’yi temel alan Ebro S700 SUV. Daha sonra Omoda ve Jaecoo modelleri de burada üretilecek. Sistem yılda 200.000’e kadar araç için tasarlanmıştır.
Aynı zamanda Chery, Çin malı olmayan bileşenlerin oranını artırmak için Avrupa tedarikçi ağını genişletmeye çalışıyor. Edison, Chery International Genel Müdür Yardımcısı Charlie Zhang’ın “Hedefimiz en az yüzde 50 oranında Çin dışı paya sahip olmak” dedi. Stratejinin merkezi bir parçası da pillerin Çin dışından satın alınmasıdır. Orta vadede, muhtemelen Lepas adı altında çıkacak bir premium seri için Avrupa’da tam bir üretim tesisi planlanıyor.
Almanya’daki bir üretim tesisi Chery için özellikle değerli olacaktır. Şirket halihazırda Dresden veya Osnabrück’teki Volkswagen gibi seçenekleri araştırdı. Ancak Zhang, yasal çerçevenin yanı sıra enerji ve personel maliyetleri açısından bu ülkedeki durumu “karmaşık ve zorlu” olarak nitelendiriyor. Şu anda müzakereler devam edecek gibi görünmüyor.
“Bizim için en önemli şey hizmetin iyi olmasıdır”
Chery büyük ölçüde yerel işbirliğine ve değer yaratmaya güveniyor. Raunheim, Hesse’deki geliştirme merkezi ve İspanya’nın Barselona yakınlarındaki Cornellà de Llobregat’taki geliştirme merkezi merkezi bir rol oynuyor. Yıl sonuna kadar 45 civarında bayinin sözleşmeli olmasını istiyorlar. BYD ve Great Wall Motor gibi rakiplerinin hatalarından ders alan firma, ürünleri ülkeye getirmeden önce öncelikle satış ağı kuruyor. Chery bayi geliştiricisi Benjamin Hopkins, “Yerel kahramanları istiyoruz” dedi. “Bizim için önemli olan hizmetin iyi olması.”
Chery, modeli planlarken İspanya, İtalya ve Büyük Britanya gibi pazarlardaki deneyimlere dayanıyor. Jaecoo 7, 2026’da plug-in hibrit olarak 40.000 Euro’dan daha düşük bir fiyatla piyasaya sürülecek. Omoda 5’in elektrikli otomobil ve tam hibrit versiyonları gelecek yılın başında 30.000 Euro’nun altında fiyatla satışa sunulacak. Omoda 9, Şubat ayında plug-in hibrit olarak 50.000 Euro’nun biraz altında bir fiyata satışa sunulacak. Yaz aylarında Omoda 7 plug-in hibrit ve Jaecoo 5 elektrikli otomobil de buna katılacak.
Açısal iCar’ın 2027 yılı için planlanması planlanıyor. Tesla Model Y’nin rakibi olan premium marka Exlantix with the ET de mevcut ancak tam pazar lansmanı hala açık. Uzun vadede yeni Lepas premium serisi de eklenecek.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany




































































































