2035 yılında termik motorların karbondan arındırılmasının engellenmesi gereken ve şu anda Avrupa Parlamentosu tarafından revize edilen direktiflere uyarlanmakta olan onaylar (ve yasaklar) alanında önemli yenilikler. İtalya, en yeni nesil dizel motorlarda halihazırda kullanılabilen saf biyoyakıtlar aracılığıyla CO2 nötrlüğü elde etme olasılığını kıtada resmileştiren ilk ülkedir. Bu durum, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı’nın, Resmi Gazete’de yeni yayınlanan ve ‘Orijinal tahrik sisteminde biyoyakıt kullanımına izin veren sıkıştırma ateşlemeli motorlu araçlarda dönüşüm sistemlerinin onaylanması ve kurulumuna ilişkin prosedürler’e ilişkin kararnamesi ile açıklığa kavuşturulmuştur. Karayolu taşımacılığının elektrikli hale getirilmesinin zor olduğu ve aynı zamanda yavaş yavaş yenilenen bir filo ile yönetildiği göz önüne alındığında, bu hüküm karbondan arındırmaya yönelik yol haritasındaki en kritik konulardan birine müdahale ediyor. Saf biyoyakıtlara dönüşüm, fosil dizele kıyasla CO2’de %90’a varan azalmalara ve Fame B100 biyodizel durumunda partikül madde (Pm10)’de %60’a varan azalmalara olanak tanır. Motor vadisinin kalbinde doğan Modena merkezli bir şirket olan ReFuel Solutions, dizel motorların saf biyodizel ile çalışmasına olanak tanıyan patentli bir dönüşüm sistemi (BiodieselKit adı verilen) sayesinde yeni düzenleyici çerçeveye operasyonel olarak yanıt vermeye şimdiden hazır. Dönüşüm, dolaşımdaki ve yeni kayıtlı tüm dizel araç nesilleriyle uyumludur. Yakıt ve motor yönetim sistemlerinde, son bakanlık kararnamesinde belirtilen onay gereklilikleriyle tam uyumluluğu garanti eden hedefli bir değişiklik. ReFuel Solutions CEO’su Adriano Cordisco, “Karar, sürdürülebilirlik ve karlılık arasındaki yanlış ikilemi kapatıyor – BiodieselKit ile yeni araçlara sermaye bağlamadan halihazırda çevrimiçi olan araçlardaki CO2’yi %90’a kadar azaltabildiğimizi gösteriyor. Bu, İtalyan mühendisliğinin Avrupa’ya karbondan arındırma için hızlı, ölçeklenebilir ve rekabetçi bir yol gösterebileceğinin kanıtıdır”. ReFuel Solutions’ın altını çizen bu çözüm, İtalya’nın bugün yılda 2 milyon tonun üzerinde olan gelişmiş biyoyakıt üretim kapasitesinden faydalanmamıza olanak tanıyarak kendisini Avrupalı ana üreticiler arasında konumlandırıyor. Ulusal tedarik zinciri esas olarak Avrupa sürdürülebilirlik kriterlerine uygun hammaddeler kullanıyor ve bu, ETS2 amaçları doğrultusunda sıfır emisyonun raporlanmasına ve yakıt üzerindeki karbon vergisinin etkili bir şekilde ortadan kaldırılmasına olanak tanıyor.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia






















