Report-US Tariffs Impact on the EV Charging Market

®
Çok Okunanlar

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak...

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon...

AKO Akü Genel Müdürü Hüseyin Koca

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren AKO Akü, Çankırı’daki entegre üretim tesislerinde yürüttüğü çevreci üretim politikalarıyla akü geri dönüşümünde sektörün...

BYD, Araç Bağlantısını Geliştirmek için Şirket İçinde Geliştirilen İlk Tableti Tanıttı

BYD Salı günü yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin dikey entegrasyon stratejisinde bir adım daha atılmış olan ilk tamamen şirket içi...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler)...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar...
Cambridge, UK

IDTechEx Analyzes
 US Tariffs’ Impact on the EV Charging Market
The recent US tariffs implemented in 2025 will significantly impact the EV charging market, affecting both the physical charging equipment and the broader electrical infrastructure required to support it.

Potential impact on charging hardware

Many EV chargers rely on high-quality copper wiring for power transmission. Tariffs that increase the cost of copper are likely to drive up the cost of cable manufacturing. Elevated costs might prompt manufacturers to source raw materials domestically or from alternative suppliers, potentially affecting lead times and overall project costs. The rate and effective date for tariffs on copper are yet to be determined by the Department of Commerce’s investigation.
Switchgear components often include conductive materials such as copper and aluminum, along with structural and protective materials like aluminum, steel and plastics. Tariffs on steel and aluminum could increase production costs for these parts, thereby increasing the overall price of the charger’s assembly. The active 25% tariff on all steel and aluminum imports could raise costs for charger enclosures/housing, mounting systems, and conduit and cable trays. Companies might redesign chargers to use fewer tariff-affected materials (e.g., composite enclosures instead of steel).
IDTechEx research finds that transformers dominate costs for DC chargers due to complex manufacturing and grid upgrade requirements, and wire costs remain elevated despite copper price fluctuations. The tariffs will also likely impact steel conduit prices and lead to overall longer lead times for procuring switchgears.
This breakdown reflects typical DC fast charger installations, where electrical infrastructure accounts for 60-70% of total project costs. Residential Level 2 installations show different ratios, with enclosures/wiring comprising 45-50% of material costs.
​Domestic sourcing and contingencies keep smaller projects steady
According to a recent supply chain update by Border States, approximately 80-90% of electrical construction materials, such as conduits and panels, are manufactured domestically in the US. The remaining 10-20% are imported, primarily from Mexico, where products that meet USMCA (United States-Mexico-Canada Agreement) origin requirements are not subject to tariffs. ​Additionally, materials such as copper, steel, and aluminum are not subject to new additional reciprocal tariffs (but are subject to 25% Section 232 tariffs).
Given that labor and soft costs remain unaffected, the overall potential increase in total project costs is estimated at 10-13% for projects that do not require any grid upgrades. This increase is typically absorbed within standard contingency budgets, with the financial impact distributed across project stakeholders.
EV charging manufacturers have also been gearing up for US-based production since the start of the Biden administration, aligning with strict Buy America requirements for federal procurement. While prices are expected to rise, most major players have spent the past 3-4 years building local factories and assembly lines to prepare.
Most materials for EV chargers can be sourced domestically in the U.S. Data source: Border States and IDTechEx
Large DC charging projects face a bigger threat beyond tariffs. The real problem remains with imported transformers, which have long lead times and a lack of domestic production capacity. Around 80% of transformers in the US are imported. In 2024, the US imported US$29.2B of electrical transformers, being the 17th most imported product in the country. In 2024, the main origins of the US’ electrical transformers imports were: Mexico (US$6.16B), China (US$3.86B), Thailand (US$2.44B), South Korea (US$1.8B), and Vietnam (US$1.61B). Requests for more US-made transformers to address a critical nationwide shortage have echoed throughout Washington for years and continue to be a bottleneck in deploying large public EV charging sites.
Overall, IDTechEx finds that the tariffs risk slowing EV charging infrastructure growth by raising costs and creating supply chain friction. However, they could also accelerate domestic production and innovation in materials and grid technology.

Cambridge, Cambridgeshire, CB2 1GE
United Kingdom

Diğer Haberler

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik.  https://www.youtube.com/watch?v=hGxy4847Ny0 Test Sürüşü: Özgür Sunay Kameraman:...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler) için bir yol vergisi getirebileceğini...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara yol açan aylarca süren bir...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat çukuruna düştü ve sürücüsüz otomobillerin...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi planlıyor ve Haziran ayından bu...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini doğruladıktan sonra Yeni Zelanda'da Tam...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak için İngiltere'de birkaç benzinli modeli...