2025 Suudi Arabistan Grand Prix’si

®
Çok Okunanlar

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya...

Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili... Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan...! Elektrikli şehir otomobillerinin giderek...

Grabber X3 çamur kaya ve zeminlerde üstün performans

General Grabber X3'ün olağanüstü insanlara deneyimleme fırsatı sunacak. Tüm off-road araçlarında Grabber X3 kullanılacak ve cinsi kayalık, çamurlu ve...

Renault Grubu Duncan Minto’nu atadı…

Renault Group, Duncan Minto'nun vekaleten İcra Yönetim Kurulu Başkanı (CEO) olarak atandığını duyurdu... Renault Grubu'nun mevcut CFO'su Duncan Minto, Renault...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 –...
Bu üçlü yarışın üçüncü ve son yarış hafta sonu Cuma günü Suudi Arabistan’ın Cidde kentinde başladı. Kızıldeniz kıyısındaki zorlu, yüksek hızlı sokak pisti zorlu bir testti ve kesintiye uğrayan 2. antrenman seansında dişlerini gösterdi.
Her iki pilot da her iki seansta da Orta ve Yumuşak lastikleri kullandı ve Sert hamurları hafta sonunun geri kalanına sakladı.

Ekip, hem tek tur hem de uzun mesafeli çalışmalar yaparak, gece boyunca analiz edilecek verileri topladı.
Her iki seansta da George ve Kimi, trafik ve lastik hazırlığının bir araya gelmesi nedeniyle C5 Soft lastiklerde tam potansiyellerini gösteremediler.

Çoğu pilot 2. antrenman seansında uzun turlarına başlarken, Red Bull Racing aracında bulunan Yuki Tsunoda duvarı buldu ve kırmızı bayrakları çıkardı.
Bu durum yarışın son 10 dakikasının çoğunu boşa çıkardı; Kimi, son yumuşak lastik turunda benzer bir noktada duvara çarpmıştı ancak benzer miktarda hasar almadan yarışı tamamladı.

George Russell
Bizim açımızdan biraz karışık bir gündü. Hem trafik hem de lastikleri doğru pencerede tam olarak ayarlayamadığımız birkaç çaba nedeniyle çok fazla temiz tur atmayı başaramadık. Her iki araçta da farklı şeyler denedik, bu kesinlikle hem Kimi hem de benim için değerli bir öğrenme oldu. Sanırım şimdi ilerleyeceğimiz yönü bulduk. Muhtemelen FP1’de FP2’den daha güçlüydük. Araçla umduğumuz ileri adımı tam olarak atamadık, ancak yarınki Sıralama Turları için daha güçlü geri dönmek adına bir gecede geliştiremeyeceğimiz hiçbir şey olduğunu düşünmüyorum. FP2’deki kırmızı bayrak nedeniyle uzun mesafe verilerini alamamak üzücüydü, ancak diğer herkes aynı gemide. McLaren’in önde olduğu söylenebilir, ancak hafta sonuna girerken bir kez daha geri kalanların en iyisi olmak için mücadele edebileceğimizi umuyorum. Kimi Antonelli Bugün dışarıda oldukça zorlu bir gündü. Çok fazla temiz tur atmak zor oldu, ancak başardıklarımızdan memnunum. Birçok ayrıntı üzerinde çalıştık ve pistte kendime güvenebildim. Yüksek hızda çok fazla güven gerektiren bir pist ve aracı duvarlara yaklaştırmanız gerekiyor. Genel olarak, FP2’de Yumuşak lastikle son turumda son virajın çıkışında duvara biraz fazla yaklaşsam bile olumluydu. Artık hafta sonunun geri kalanını dört gözle bekliyorum. McLaren’in arkasında birçok rakibimizle oldukça yakın görünüyor. Başkalarının göreceli yakıt yüklerini ve Güç Ünitesi modlarını bilmiyoruz, bu yüzden sadece kendimize odaklanmamız gerekiyor. Gece boyunca verileri analiz ederek sıkı çalışacağız ve yarın daha güçlü geri dönmeyi hedefleyeceğiz. Andrew Shovlin, Pist Kenarı Mühendislik Direktörü FP1’de hafta sonuna sağlam bir başlangıç ​​yaptık. Pist aslında başlangıçtan itibaren oldukça temizdi, ancak daha yüksek pist sıcaklıkları biraz tutuş kaybına neden oluyor. George erken koşularda güçlü zamanlar yapmayı başardı ve Kimi biraz gerideydi, ancak bu onun bir F1 aracında öğrendiği bir pist ve her turda ilerleme kaydettiğini görmek güzeldi. Seans sona ererken tek tur performansından oldukça memnunduk, ancak uzun vadede yapmamız gereken bazı işler olduğunu biliyorduk. FP2’de birkaç değişiklik yaptık, kısmen pistin soğumasını hesaba katmak için ve ayrıca dengeyi daha da iyileştirmek için. Sonraki seansta, araç her iki sürücü için de biraz daha zordu, bu yüzden simülatörde bu değişiklikleri gece boyunca inceleyip neyi tutacağımıza ve neyi atacağımıza karar vereceğiz. Kırmızı bayrak ve kendi programımızdaki birkaç gecikmenin birleşimi nedeniyle uzun vadede bir okuma yapamadık. Ancak, McLaren hala hızlı görünüyor ve gece boyunca onları yenmemiz gerektiği varsayımı üzerinde çalışacağız.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...