2025 Suudi Arabistan Grand Prix’si

®
Çok Okunanlar

Petlas Rally Gravel lastikleri ile start aldı

Petlas'ın Rally Gravel lastikleri, toprak ralli etaplarında gösterdiği üstün performansla sporseverlerin ve yarışçıların dikkatine dikkat çekiyor. Yüksek yürüyüş, yönsüz yapı...

Stellantis, hidrojenli araç programını durdurdu

Stellantis, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi geliştirme programını durdurma kararını açıkladı. Hidrojen yakıt ikmali altyapısının sınırlı mevcudiyeti, yüksek sermaye gereksinimleri...

Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili... Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan...! Elektrikli şehir otomobillerinin giderek...

Elektrikli araç satışları 9,1 milyon

Bu yılın ilk yarısında ise dünya çapında 9,1 milyon elektrikli araç satıldı. Bu satışlar, 2024'ün aynı dönemine göre yüzde...

Grabber X3 çamur kaya ve zeminlerde üstün performans

General Grabber X3'ün olağanüstü insanlara deneyimleme fırsatı sunacak. Tüm off-road araçlarında Grabber X3 kullanılacak ve cinsi kayalık, çamurlu ve...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor,...
Bu üçlü yarışın üçüncü ve son yarış hafta sonu Cuma günü Suudi Arabistan’ın Cidde kentinde başladı. Kızıldeniz kıyısındaki zorlu, yüksek hızlı sokak pisti zorlu bir testti ve kesintiye uğrayan 2. antrenman seansında dişlerini gösterdi.
Her iki pilot da her iki seansta da Orta ve Yumuşak lastikleri kullandı ve Sert hamurları hafta sonunun geri kalanına sakladı.

Ekip, hem tek tur hem de uzun mesafeli çalışmalar yaparak, gece boyunca analiz edilecek verileri topladı.
Her iki seansta da George ve Kimi, trafik ve lastik hazırlığının bir araya gelmesi nedeniyle C5 Soft lastiklerde tam potansiyellerini gösteremediler.

Çoğu pilot 2. antrenman seansında uzun turlarına başlarken, Red Bull Racing aracında bulunan Yuki Tsunoda duvarı buldu ve kırmızı bayrakları çıkardı.
Bu durum yarışın son 10 dakikasının çoğunu boşa çıkardı; Kimi, son yumuşak lastik turunda benzer bir noktada duvara çarpmıştı ancak benzer miktarda hasar almadan yarışı tamamladı.

George Russell
Bizim açımızdan biraz karışık bir gündü. Hem trafik hem de lastikleri doğru pencerede tam olarak ayarlayamadığımız birkaç çaba nedeniyle çok fazla temiz tur atmayı başaramadık. Her iki araçta da farklı şeyler denedik, bu kesinlikle hem Kimi hem de benim için değerli bir öğrenme oldu. Sanırım şimdi ilerleyeceğimiz yönü bulduk. Muhtemelen FP1’de FP2’den daha güçlüydük. Araçla umduğumuz ileri adımı tam olarak atamadık, ancak yarınki Sıralama Turları için daha güçlü geri dönmek adına bir gecede geliştiremeyeceğimiz hiçbir şey olduğunu düşünmüyorum. FP2’deki kırmızı bayrak nedeniyle uzun mesafe verilerini alamamak üzücüydü, ancak diğer herkes aynı gemide. McLaren’in önde olduğu söylenebilir, ancak hafta sonuna girerken bir kez daha geri kalanların en iyisi olmak için mücadele edebileceğimizi umuyorum. Kimi Antonelli Bugün dışarıda oldukça zorlu bir gündü. Çok fazla temiz tur atmak zor oldu, ancak başardıklarımızdan memnunum. Birçok ayrıntı üzerinde çalıştık ve pistte kendime güvenebildim. Yüksek hızda çok fazla güven gerektiren bir pist ve aracı duvarlara yaklaştırmanız gerekiyor. Genel olarak, FP2’de Yumuşak lastikle son turumda son virajın çıkışında duvara biraz fazla yaklaşsam bile olumluydu. Artık hafta sonunun geri kalanını dört gözle bekliyorum. McLaren’in arkasında birçok rakibimizle oldukça yakın görünüyor. Başkalarının göreceli yakıt yüklerini ve Güç Ünitesi modlarını bilmiyoruz, bu yüzden sadece kendimize odaklanmamız gerekiyor. Gece boyunca verileri analiz ederek sıkı çalışacağız ve yarın daha güçlü geri dönmeyi hedefleyeceğiz. Andrew Shovlin, Pist Kenarı Mühendislik Direktörü FP1’de hafta sonuna sağlam bir başlangıç ​​yaptık. Pist aslında başlangıçtan itibaren oldukça temizdi, ancak daha yüksek pist sıcaklıkları biraz tutuş kaybına neden oluyor. George erken koşularda güçlü zamanlar yapmayı başardı ve Kimi biraz gerideydi, ancak bu onun bir F1 aracında öğrendiği bir pist ve her turda ilerleme kaydettiğini görmek güzeldi. Seans sona ererken tek tur performansından oldukça memnunduk, ancak uzun vadede yapmamız gereken bazı işler olduğunu biliyorduk. FP2’de birkaç değişiklik yaptık, kısmen pistin soğumasını hesaba katmak için ve ayrıca dengeyi daha da iyileştirmek için. Sonraki seansta, araç her iki sürücü için de biraz daha zordu, bu yüzden simülatörde bu değişiklikleri gece boyunca inceleyip neyi tutacağımıza ve neyi atacağımıza karar vereceğiz. Kırmızı bayrak ve kendi programımızdaki birkaç gecikmenin birleşimi nedeniyle uzun vadede bir okuma yapamadık. Ancak, McLaren hala hızlı görünüyor ve gece boyunca onları yenmemiz gerektiği varsayımı üzerinde çalışacağız.

Diğer Haberler

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik, bu yıl rotasına ilk kez...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve mühendislik tutkunlarını İngiltere'de buluşturdu. Otomotiv...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri arasında düzenlenen kampanyalar kapsamında, Otokar...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve Fransa’dan rakiplerini geride bırakan Continental,...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak Belediyesi, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi Versiyonuyla Banttan İnmeye...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car Service 4 Yılda Cirosunu 6...