Mazda SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS Sistemini Görücüye Çıkardı

®
Çok Okunanlar

“Milano” isminin kullanımının yasalarca yasaklandığını açıkladı

İtalyan hükümet yetkilisi, markanın yakın zamanda tanıttığı yeni kompakt spor otomobili için seçtiği "Milano" isminin kullanımının yasalarca yasaklandığını açıkladı. Alfa...

Yıl sonunda hedef satılan her 4 araçtan 1’inin elektrikli olması

Premium segmentin lideri Mercedes-Benz, 2024’ün ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği 6.550 adetlik satışla liderliğini sürdürüyor. Geçen yılın ilk üç ayına göre...

Şok Tesla ModelY Türkiye fiyatı KDV ve ÖTV dahil ₺1.791.451 açıklandı

TESLA'DAN 19.04.2024 GÜNÜ MODELY FİYATINDA BÜYÜK TÜRKİYE HAMLESİ... Tesla duyurusu ve haberini son dakika olarak aşağıda paylaşıyoruz... Türkiye'deki Tesla Model...

2024 İkonik Citroen Yeni C3 Hibrit

Yeni C3 de bu kuralın bir istisnası değil ve benzinli B segmenti hatchback pazarına gerçek bir fark getiriyor. Yenilikçi,...

Mazda Motor Corporation, ilk sistemin dünya çapında bugün görücüye çıkmasından sonra, yepyeni araç hareketi kontrol teknolojisi olan SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS ürünlerini tanıttı. G-Vectoring Control (GVC), bu sabah itibariyle Japonya’daki bayilerde satışa sunulan 2017 model bir Mazda 3’te ilk kez kullanıldı.

Mazda SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS Sistemini Görücüye Çıkardı

SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS konsepti, Mazda’nın insan merkezli gelişim felsefesinin bir diğer ürünü olarak karşımıza çıkıyor. Motor, şanzıman, şasi ve gövdenin entegre bir şekilde kontrol edilmesini sağlayan GVC ve gelecekteki SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS sistemlerinin amacı, Mazda’nın tüm modellerinde yakalamaya çalıştığı Jinba-Ittai  hissini geliştirmektir. Bir başka deyişle, sürücülere araçlarıyla güçlü bir temas hissi sağlamaktır.

Yeni bir yaklaşımla G-Vectoring Control özelliği, şasi hareketlerini iyileştirmek ve bununla birlikte yol tutuş ile sürüş konforunu geliştirmek için motoru kullanır. Direksiyon hareketlerine göre farklı tork üreterek yanal ve boylamasına hızlanma ve yavaşlama güçlerini kontrol eden ve her tekerdeki dikey yükü optimize eden dünyanın ilk sistemidir*. Bu sistem, çekiş özelliğini iyileştirir, sürücünün aracına olan güvenini artırır ve sürüş keyfini üst düzeye çıkarır. Otomobilin hareketi, sürücünün istekleriyle daha iyi uyum sağlayarak istemsiz direksiyon düzeltme hamlelerine olan ihtiyacı ve böylece sürüş yorgunluğunu azaltır. Güç aktarımını yumuşatan GVC, gövde sarsılmasını azaltarak konfor hissini artırır.

Bu teknoloji, düşük hızla gidilen şehir içi yollar, yüksek hız yapılan otobanlar, virajlı yollar ve hatta acil durum manevraları gibi birçok durumda tüm beceri seviyelerinden sürücülerin  işine yaramaktadır. GVC özellikle sert (asfaltsız yollarda) ya da kaygan (yağmur ya da kar nedeniyle) zeminlerde aracın yol tutuşunu önemli oranda geliştirerek etkisini gösterir. GVC aynı zamanda oldukça çok yönlüdür; tork üzerinde gerekli kontrolü sağlayan SKYACTIV motoru ve üstün dinamik performansı mümkün kılan SKYACTIV-Şasisine sahip olan tüm araçlarla uyumludur. Yazılım tabanlı bir sistem olarak araca herhangi bir ağırlık eklemez ve bu nedenle Mazda mühendislerinin hafif araç üretme arzularının önüne geçmez. GVC, bu yılın sonlarına doğru Avrupa’daki modellerde kullanılmaya başlayacak.

* Mazda araştırmasına göre, Haziran 2016’dan itibaren bir üretim modelinde

Son Haberler

Şok Tesla ModelY Türkiye fiyatı KDV ve ÖTV dahil ₺1.791.451 açıklandı

TESLA'DAN 19.04.2024 GÜNÜ MODELY FİYATINDA BÜYÜK TÜRKİYE HAMLESİ... Tesla duyurusu ve haberini son dakika olarak aşağıda paylaşıyoruz... Türkiye'deki Tesla Model...

Diğer Haberler