Yeterli olgunluğa ulaşılıncaya kadar beklemenin tercih edildiği teknolojik devrimler vardır. LG Groupe, Sandra AI’yi iki showroom’da test olarak kullanarak gerekli bir kumar oynadı ve karşılığını aldı. Bayiler, insan kaynağı eksikliği nedeniyle gelen telefon bağlantılarını işleme koymakta giderek zorlanıyor. Bu durum atölyede daha da geçerli.
Bu nedenle Ludovic Garcia’nın dağıtım grubu, bayilere genişleme hedefiyle 2025 baharında ilk kez sahneye çıkan bu yeni yapay zeka teknolojisine ikna oldu.
LG Groupe, Haute-Garonne departmanındaki Toulouse ve Muret’teki Mercedes-Benz işletmeleri olmak üzere iki satış noktası seçti. Günün 24 saati ve haftanın her günü, Sandra AI, santral aşırı yüklendiğinde gelen aramaları yönetiyor. Akıllı ses aracısı potansiyel müşterileri nitelendirir, sınıflandırır ve yönlendirir.
Gerekirse, MecaPlanning ile olan bağlantısı, atölye takviminde randevu taleplerini planlamasını sağlıyor. Grubun, çağrıların %62’sinin satış sonrası amaçlı olduğunu tahmin etmesi bir avantajdır (yedek parça mağazasını da eklersek %69).
Ortalama sepet yükselişte
Grubun pazarlama departmanı tarafından gerçekleştirilen doğrulama anketi, ankete katılan müşterilerin %100’ünün yapay zeka tarafından yönetilen bir sesli asistanla sohbet ederken herhangi bir sorun yaşamadıklarını söylediği sonucuna ulaştı. Seçim kendilerine bırakıldığından, arayanların yalnızca %3’ü imtiyazlar hakkında fiziksel bir kişiyle konuşmakta ısrar etti.
Geçtiğimiz Ağustos ayında istatistikler bu girişimi doğruladı. İlk olarak Toulouse’da 57 saatlik aramalar temsilciler tarafından yönetildi. 1.989 bayilik çağrısından 1.560’ı yapay zeka asistanları Sandra ve Sam tarafından yani %78’i yanıtlandı.
Mercedes-Benz Muret’te ise rakamlar biraz daha düşük: 1.380 çağrının 581’i, yani potansiyel bir müşteri ile ses sunucusu arasındaki toplam 26 saatlik görüşmenin %58’i temsilci tarafından yanıtlandı.
Ticari açıdan somut olarak Toulouse tesisinde ortalama sepet atölyede %0,53, mağazada ise %0,58 arttı. Muret’te atölyede artış %4,3, mağazada ise %6,8 oldu.
Gelecek daha netleşiyor
Ludovic Garcia’nın grubu bu aracı benimsedi. Müşteri ilişkilerini ve yönetimini kişiselleştirmek için platformu kendi operasyonel süreçleriyle zenginleştirdi. “Bugüne kadar iki bayide uygulanan bu çözüm bizi değişim yönetimini düşünmeye yönlendiriyor”distribütörün kampında diyorlar.
Ancak sonuçlara bakıldığında Sandra AI basit bir deney olarak kalmayacak. LG Groupe bunu spesifik hale getirmek istiyor. O andan itibaren, akıllı temsilciler 2026’dan itibaren tüm bayiliklerin personeline yardımcı olacak.
Bu da “Müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasındaki rolünün dönüştürülmesiyle resepsiyon hostesi pozisyonunun devri“, diye açıklıyor Perpignan şirketi. Misyonu, müşteriler adına ilgili çalışanlardan yanıt aramak olacak.
“Fiziksel toplantı sahibi, yalnızca mesajları yönlendirmek veya almak yerine teklifin bir aktörü haline gelirGrubun satış sonrası süreç stratejisinde modern bir organizasyonun temelleri atılmıştır.
Automobile Magazine-France























