Isfort, 41,3 milioni auto, ferme per il 95% della giornata

®
Çok Okunanlar

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

L’Italia gareggia tra i partner
europei nella corsa alla sostenibilità. Ma lo fa con il mezzo
sbagliato. L’auto, (ce ne sono 41,3 milioni) sempre stabile al
primo posto nell’uso quotidiano degli italiani per gli
spostamenti, è vecchia. Costi elevati per le famiglie che nel
2024 hanno speso per il mezzo a quattro ruote una media di 334
euro mensili, ovvero 8,75 miliardi al mese per un totale di 105
miliardi in un anno. Vetture che però rimangono parcheggiate per
oltre il 95% della giornata. E l’elettrico? Non decolla. Da un
lato si scorge una timida ripresa per la soddisfazione dei
cittadini verso bus, metro e treno, ma questo non basta a
risollevare soprattutto il trasporto pubblico locale che si sta
impoverendo, anche a causa della mancanza di investimenti
economici adeguati. Infine, l’intermodalità resta marginale.
   
Questo, in sintesi, lo scenario di Audimob – Rapporto sulla
mobilità degli italiani, lo studio annuale di Isfort, giunto
alla sua 22° edizione, con il supporto scientifico di Agens e
Asstra e con il sostegno della Fondazione Nazionale delle
Comunicazioni, presentato presso il Dipartimento di Ingegneria
Informatica, Automatica e Gestionale (DIAG) di Sapienza
Università di Roma.
   
Intanto, alcuni dati che emergono dallo studio: nel primo
semestre del 2025 il 20,6% degli italiani si è spostata a piedi,
in leggero calo rispetto al primo semestre del 2024 che segnava
un 21,3%. Segna una diminuzione anche l’auto con un 60,8% contro
63,1%. Il trasporto pubblico mostra una timida ripresa tra i due
primi semestri, 8,9% contro 8,0%. Salgono inoltre le quote della
bicicletta, 5,2% rispetto al 4,1 % del 2024 e delle moto, 4,5%
contro 3,5%. Complessivamente, il tasso di mobilità sostenibile
del primo semestre 2025 è in aumento rispetto a quello del 2024,
34,7% contro 33,4%.
   
Carlo Carminucci, direttore della ricerca e responsabile
dell’Osservatorio Audimob, introduce lo studio dichiarando: “ci
sono dei segnali di cambiamento positivi, sebbene ancora deboli.
   
Si nota una dinamica di riequilibrio modale che è stata modesta
ma continua negli ultimi 2-3 anni. C’è stata anche una riduzione
degli squilibri territoriali, sebbene questi rimangano ampi.
   
Inoltre, si registrano miglioramenti sul fronte della
soddisfazione percepita degli utenti dei mezzi di trasporto,
inclusi specificamente i mezzi pubblici”.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...