Il Deutscher Zukunftspreis a Bosch per impegno nell’idrogeno

®
Çok Okunanlar

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

 Con un investimento tra il 2021 e il 2026 di quasi 2,5 miliardi di euro Bosch sta dimostrando un grande impegno nello sviluppo e nella produzione delle tecnologie legate all’idrogeno. Già oggi, vi lavorano più di 3.000 persone sulle tecnologie dell’idrogeno, più della metà delle quali in Europa ed entro il 2030, Bosch prevede di generare con le soluzioni relative all’H2 un fatturato di circa 5 miliardi di euro.     Più che comprensibile dunque la presenza del colosso tedesco dell’innovazione e dei servizi a Solutrans 2025 legata a questo tema fondamentale per il raggiungimento della neutralità dalla CO2.     Bosch sta infatti esplorando diverse opzioni per l’utilizzo dell’idrogeno. Oltre al sistema di propulsione a celle a combustibile per veicoli elettrici, Bosch sta lavorando anche ai motori che usano l’idrogeno come combustibile, attraverso sistemi per l’iniezione diretta e indiretta di idrogeno. Questa soluzione è particolarmente adatta per veicoli pesanti che percorrono lunghe distanze con carichi elevati.     Va sottolineato che Bosch ha anche avviato presso la sede di Stoccarda-Feuerbach. la produzione del suo modulo per l’elettrolisi utilizzando membrane a scambio protonico. In altre parole, l’inverso del metodo di conversione dell’energia utilizzato nelle celle a combustibile mobili.     Proprio nel corso dell’evento Solutrans a Lione è arriva anche la notizia dell’assegnazione del prestigioso Premio Tedesco per il Futuro 2025 assegnato dal Presidente federale tedesco (il Deutscher Zukunftspreis) al team Bosch guidato da da Christoffer Uhr, Kai Weeber e Pierre Andrieu, e che ha sviluppato e realizzato il modulo di alimentazione a celle a combustibile riconosciuto come ‘tecnologia chiave per la mobilità a impatto climatico zero’.     “Questo premio è un riconoscimento eccezionale per il team – ha commentato Stefan Hartung, ceo di Bosch – e dimostra il potenziale innovativo dell’idrogeno”. Il modulo di alimentazione a celle a combustibile (FCPM) consente il funzionamento a zero emissioni di CO2 dei veicoli commerciali pesanti. Lo caratterizzano levata robustezza, tempi di rifornimento brevi e autonomie fino a 1.000 km con un solo pieno.     

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...