Mercedes-Benz Türk AR-GE ekipleri, geliştirdikleri yeniliklerle küresel arenada önemli rol oynuyor…
Geliştirme ve test çalışmaları Mercedes-Benz Türk’ün İstanbul ve Aksaray’da bulunan AR-GE Merkezleri’nde yürütülen “Aktif Güvenlik Paketi” ile tüm kamyon ve otobüsler, sürücü ve yayalara daha güvenli sürüş deneyimi sağlıyor. Genel güvenlik düzenlemesi ile akıllı hız ve şerit takibi, kör nokta bilgilendirme sistemi, hareketli yaya bilgilendirme sistemi gibi toplamda 7 aktif güvenlik sisteminin geliştirilmesinde, Daimler Truck bünyesindeki kamyon ve otobüs modelleri için Mercedes-Benz Türk AR-GE ekiplerinin büyük katkısı oldu.
Mercedes-Benz Türk Aksaray AR-GE Merkezi bünyesinde bulunan test merkezinde, dünya çapındaki tüm Daimler Truck AG fabrikalarında üretilen kovansiyonel ve elektrikli Mercedes-Benz kamyonların uzun yol testleri gerçekleştiriliyor. Merkez, 2023 yılından bu yana elektrikli araçlar için de uzun yol testi onayı veren “Tek Merkez” konumunda yer alıyor. Daimler Truck’ın ilk ağır sınıf elektrikli kamyonu unvanına sahip eActros’un yol testleri Mercedes-Benz Türk AR-GE ekipleri tarafından Aksaray AR-GE Merkezi’nde gerçekleştiriliyor.
Mercedes-Benz Türk’ün İstanbul Hoşdere Otobüs Fabrikası’ndaki Otobüs Karoser AR-GE Ekibi ise tamamen elektrikli otobüs şasisi için ön aks segmenti geliştirdi. Kötü yol testleri ile dayanımı test edilecek ürünün uzun yol testleri de Türkiye’deki mühendisler tarafından gerçekleştiriliyor.
Hidrojen Teknolojisinin Geleceği Mercedes-Benz GenH2 Kamyon ile Yazılıyor
Daimler Truck, batarya elektrikli kamyonlara ek olarak hidrojen bazlı yakıt hücresi teknolojisinin de uzun mesafe taşımacılığında önemli bir rol oynayacağını vurguluyor. Bu teknolojiler, özellikle zorlu koşullarda esneklik ve uygun çözümler sunma potansiyeline sahip. IAA Transportation 2024’te sergilenen Mercedes-Benz GenH2 kamyon, sıvı hidrojenin karayolu taşımacılığındaki kullanılabilirliğini kanıtlıyor.
Daimler Buses, batarya elektrikli eCitaro K’yı Dünya Prömiyeri ile Tanıtıyor
Fuarda dünya prömiyeri gerçekleştirilen batarya-elektrikli Mercedes-Benz eCitaro K şehir içi otobüsü, 1,5 metre kısaltılmış dingil mesafesiyle daha fazla manevra kabiliyeti gerektiren alanlar için ideal bir seçenek sunuyor. Kompakt eCitaro K, 84 kişilik yolcu kapasitesi ve yoğun saatlerdeki performansıyla dikkat çekiyor. Dört ila altı akü seçeneğiyle sunulan araç, maksimum konfigürasyonla 300 kilometreye kadar menzil sağlıyor. Fuarda aynı zamanda Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach ve yeni nesil Setra MultiClass LE şehirlerarası otobüs de tanıtılıyor. Daimler Buses, bir gelenek olarak, mevcut güvenlik teknolojisinin durumunu göstermek için Safety Coach otobüsü kullanıyor.
Türkiye’de üretilen Mercedes-Benz Tourismo Otobüs Güvenliğinde Standartları Aşıyor
Daimler Buses, otobüs güvenliği alanındaki öncülüğünü sürdürüyor ve Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach‘ın altıncı sürümünü ilk kez IAA Transportation 2024’te tanıtıyor. Bu yeni versiyon, serinin en kapsamlı güvenlik ve destek sistemleriyle donatılmış modeli olarak öne çıkıyor. 2005 yılından bu yana Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen Tourismo’nun gelişmiş güvenlik teknolojileri arasında daha güçlü Aktif Fren Yardımcısı 6, Yan Koruma Asistanı 2, yeni Ön Koruma Asistanı ve Trafik İşareti Asistanı yer alıyor. Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda 2005 ile 2024 yılları arasında üretilen 23 bini aşkın Mercedes-Benz Tourismo, şehirler arası otobüs pazarının en çok tercih edilen otobüsü olmaya devam ediyor.
Daimler Buses’ın Güvenli Sürüş Sistemleri, Otobüslerde Güvenlik Standartlarını Yeniden Belirliyor
Temmuz 2024’ten itibaren AB’nin güncellenmiş “Genel Güvenlik Yönetmeliği” (GSR-B), tüm yeni tescil edilen otobüsler ve yolcu otobüsleri için zorunlu hale geldi. Mercedes-Benz ve Setra markalı otobüslerde mevcut güvenlik ve destek sistemleri sadece GSR gerekliliklerini karşılamakla kalmıyor, bazı işlevler 2024’ten itibaren GSR’nin gerektirdiği seviyenin ötesine geçiyor. Bu sistemler, tüm araç varyantlarında yeni standart haline gelerek şehir içi, şehirler arası ve tur otobüslerinde de ek değer sağlıyor.